Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Jag trodde att du hade lite koll på hur juridik fungerar, varken HD, lagrådet eller Riksdagen har haft någonting med Ebba Busch förtal att göra. Det var en enskild politiskt tillsatt åklagare som skrev ut ett strafföreläggande. Skadeståndet vet varken du eller jag något om. Men jag gissar på en symbolisk summa motsvarande årskostnaden för Netflix.
Skadeståndet kan bli lite hur som helst om Ebba Busch vill undvika domstol. De handlar bara om vad Binninge vill ha, och om Ebba Busch går med på det. Det kallas för att förhandla med fokus på processekonomiska fördelar.
En rävsax, där den slutgiltiga notan kan bli lågt skadestånd för Ebba i en tingsrätt, med beaktande av höga ombudskostnader och ytterligare skandalösa skriverier i media.
Med ett högt skadestånd till Binninge i en överenskommelse slipper Ebba Busch den pinsamma processen det innebär att ha en pågående tvist i domstol, med allt hon nu lärt sig det innebär.
En konsekvens som hon inte kan avtala bort, skvallra om, eller komma undan, är hennes förlorade trovärdighet. Innan detta grova förtal av Binninge hade Ebba Busch monopol på sanningen när hon skulle höras i en tingsrätt om hur detta köp av Esbjörns fastighet genomfördes.
Binninge The Equalizer, vore något för Netflix!!!