Citat:
Ursprungligen postat av
Schmoove
Angående Wijnaldum så undrar jag om liverpool-maffian läste Times intervjun med honom i somras? Nu ligger den artikeln bakom betalvägg, men jag hittade en annan länk som refererar till den nämnda intervjun. Håll till godo:
https://www.givemesport.com/1727155-gini-wijnaldum-breaks-silence-on-liverpool-exit-jamie-carragher-responds
Inavlade idioter på nätet förstörde för en egen spelare, vad är det för fans egentligen?
Regel nr 1 i fråga om kontraktsförhandling: Alla ljuger. Alla är oskyldiga, rimliga, tillmötesgående om du frågar dem själva. Medan motparten är oschysst och försöker dra en fuling.
Som andra skrivit, han ville ha treårskontrakt, det har Liverpool policy mot. Endast två år för spelare som uppnått hans ålder. Han hade fått en liten löneökning och två år om han valt att stanna, han valde istället PSG som gav en löneboost, signon och treårskontrakt.
Han var väldigt nyttig för Liverpool och jag hade gärna sett att han stannat, men nu blev det som det blev. Tack för din insats, lycka till i framtiden etc.
Att han sedan snackar om att buhuu, fansen gjorde mig ledsen - I call bullshit. Alla spelare, oavsett klubb, får sin ranson av verbal dynga över sociala medier. Att det skulle påverka Wijnaldums beslut om nytt kontrakt tror jag inte för fem jävla öre. Men det låter ju bättre än att säga "PSG gav ett bättre bud, så jag flyttade".
Det är inte det att jag inte förstår Wijnaldum. I hans skor kanske jag tagit samma beslut, han måste se om sitt eget hus, detta kan bli hans sista stora kontrakt och han vill ha framtiden tryggad med tre år. Inte fan kommer klubben ge honom förlängt som 32-åring om han nyss dragit korsbandet, då hamnar han på fri transfer. Så jag köper hans agerande.
Jag köper INTE att han skulle flyttat för att fans är elaka på sociala medier.
Om du tycker det är hemskt med fans som är elaka i sociala medier har jag hört att det finns ett jobb att göra på Arsenals sociala medier. Folk är jätteelaka mot Arteta, Xhaka, Maitland-Niles. Som du säger: "vad är det för fans egentligen".
Så, bege dig ditt och börja säga till folk på skarpen. Ha det.