2021-09-06, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Angående Wijnaldum så undrar jag om liverpool-maffian läste Times intervjun med honom i somras? Nu ligger den artikeln bakom betalvägg, men jag hittade en annan länk som refererar till den nämnda intervjun. Håll till godo:

https://www.givemesport.com/1727155-gini-wijnaldum-breaks-silence-on-liverpool-exit-jamie-carragher-responds

Inavlade idioter på nätet förstörde för en egen spelare, vad är det för fans egentligen?
Låter snarare som ett svepskäl för att rädda ansiktet och inte framstå som girig. Givetvis lämnade han Liverpool för att få mer pengar, vilket han också fick i PSG och därför han även tackade nej till Barcas erbjudande (som var lägre än PSGs).

Alla spelare får ta emot skit (i media, bland supportrar), i synnerhet om du är mörkhyad. Det är inte extra synd om Wijnaldum.
Citera
2021-09-06, 09:48
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Angående Wijnaldum så undrar jag om liverpool-maffian läste Times intervjun med honom i somras? Nu ligger den artikeln bakom betalvägg, men jag hittade en annan länk som refererar till den nämnda intervjun. Håll till godo:

https://www.givemesport.com/1727155-gini-wijnaldum-breaks-silence-on-liverpool-exit-jamie-carragher-responds

Inavlade idioter på nätet förstörde för en egen spelare, vad är det för fans egentligen?

Regel nr 1 i fråga om kontraktsförhandling: Alla ljuger. Alla är oskyldiga, rimliga, tillmötesgående om du frågar dem själva. Medan motparten är oschysst och försöker dra en fuling.

Som andra skrivit, han ville ha treårskontrakt, det har Liverpool policy mot. Endast två år för spelare som uppnått hans ålder. Han hade fått en liten löneökning och två år om han valt att stanna, han valde istället PSG som gav en löneboost, signon och treårskontrakt.

Han var väldigt nyttig för Liverpool och jag hade gärna sett att han stannat, men nu blev det som det blev. Tack för din insats, lycka till i framtiden etc.

Att han sedan snackar om att buhuu, fansen gjorde mig ledsen - I call bullshit. Alla spelare, oavsett klubb, får sin ranson av verbal dynga över sociala medier. Att det skulle påverka Wijnaldums beslut om nytt kontrakt tror jag inte för fem jävla öre. Men det låter ju bättre än att säga "PSG gav ett bättre bud, så jag flyttade".

Det är inte det att jag inte förstår Wijnaldum. I hans skor kanske jag tagit samma beslut, han måste se om sitt eget hus, detta kan bli hans sista stora kontrakt och han vill ha framtiden tryggad med tre år. Inte fan kommer klubben ge honom förlängt som 32-åring om han nyss dragit korsbandet, då hamnar han på fri transfer. Så jag köper hans agerande.

Jag köper INTE att han skulle flyttat för att fans är elaka på sociala medier.

Om du tycker det är hemskt med fans som är elaka i sociala medier har jag hört att det finns ett jobb att göra på Arsenals sociala medier. Folk är jätteelaka mot Arteta, Xhaka, Maitland-Niles. Som du säger: "vad är det för fans egentligen".

Så, bege dig ditt och börja säga till folk på skarpen. Ha det.
Citera
2021-09-06, 11:40
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Regel nr 1 i fråga om kontraktsförhandling: Alla ljuger. Alla är oskyldiga, rimliga, tillmötesgående om du frågar dem själva. Medan motparten är oschysst och försöker dra en fuling.

Som andra skrivit, han ville ha treårskontrakt, det har Liverpool policy mot. Endast två år för spelare som uppnått hans ålder. Han hade fått en liten löneökning och två år om han valt att stanna, han valde istället PSG som gav en löneboost, signon och treårskontrakt.

Han var väldigt nyttig för Liverpool och jag hade gärna sett att han stannat, men nu blev det som det blev. Tack för din insats, lycka till i framtiden etc.

Att han sedan snackar om att buhuu, fansen gjorde mig ledsen - I call bullshit. Alla spelare, oavsett klubb, får sin ranson av verbal dynga över sociala medier. Att det skulle påverka Wijnaldums beslut om nytt kontrakt tror jag inte för fem jävla öre. Men det låter ju bättre än att säga "PSG gav ett bättre bud, så jag flyttade".

Det är inte det att jag inte förstår Wijnaldum. I hans skor kanske jag tagit samma beslut, han måste se om sitt eget hus, detta kan bli hans sista stora kontrakt och han vill ha framtiden tryggad med tre år. Inte fan kommer klubben ge honom förlängt som 32-åring om han nyss dragit korsbandet, då hamnar han på fri transfer. Så jag köper hans agerande.

Jag köper INTE att han skulle flyttat för att fans är elaka på sociala medier.

Om du tycker det är hemskt med fans som är elaka i sociala medier har jag hört att det finns ett jobb att göra på Arsenals sociala medier. Folk är jätteelaka mot Arteta, Xhaka, Maitland-Niles. Som du säger: "vad är det för fans egentligen".

Så, bege dig ditt och börja säga till folk på skarpen. Ha det.

Jag blev själv nyfiken angående Wijnaldum och på några sekunder hittade jag och läste den här artikeln. Det kommer med all säkerhet pysa ut fler citat angående Wijnaldum och när han lämnade Liverpool. Det här är vad vi vet just nu och vi får säkert anledning till att återkomma i denna diskussion längre fram.

Du behöver inte ta i så, det är inte jag som är boven här. Wijnaldum lämnade Liverpool. Uttrycket "ur hästens egen mun" tycker jag passar bra här. Nu har jag förmedlat vad Wijnaldum hade att säga kort efter övergången till PSG.

Det är lite magstarkt att du beordrar mig att ta tag i och styra upp sociala medier. Jag förstår att du raljerar men det blir lite fel, särskilt om man väljer att gå tillbaka i tiden.

Rent historiskt har fansen till den klubb som du följer inte varit några trevliga typer och ställt till det rejält för engelska klubbar. Blod på sina händer, andra lag fick under många år inte möjligheten att spela ute i Europa.

Det är väl också första gången en spelare går ut och säger att det var av signifikant betydelse att fans på sociala medier fick honom att vilja lämna.
Citera
2021-09-06, 11:58
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Jag blev själv nyfiken angående Wijnaldum och på några sekunder hittade jag och läste den här artikeln. Det kommer med all säkerhet pysa ut fler citat angående Wijnaldum och när han lämnade Liverpool. Det här är vad vi vet just nu och vi får säkert anledning till att återkomma i denna diskussion längre fram.

Du behöver inte ta i så, det är inte jag som är boven här. Wijnaldum lämnade Liverpool. Uttrycket "ur hästens egen mun" tycker jag passar bra här. Nu har jag förmedlat vad Wijnaldum hade att säga kort efter övergången till PSG.

Det är lite magstarkt att du beordrar mig att ta tag i och styra upp sociala medier. Jag förstår att du raljerar men det blir lite fel, särskilt om man väljer att gå tillbaka i tiden.

Rent historiskt har fansen till den klubb som du följer inte varit några trevliga typer och ställt till det rejält för engelska klubbar. Blod på sina händer, andra lag fick under många år inte möjligheten att spela ute i Europa.

Det är väl också första gången en spelare går ut och säger att det var av signifikant betydelse att fans på sociala medier fick honom att vilja lämna.

Som jag och andra påpekat, Wijnaldums version av det hela är inte trovärdig.

Att du har starka incitament att tro på hans version för det går i linje med dina åsikter om LFCs supportrar, det säger mest om dig.

Och, att du går därifrån till "vad är det för fans egentligen?" blir ganska genomskinligt och hyckligt, med tanke på vad supportrar till din egen klubb har att säga om Arsenals inledning. Städa framför egen dörr före du rackar ner på andra, vet jag.
Citera
2021-09-06, 12:29
Medlem
Känns som Wijnaldon bara hittar på ursäkter varför han lämna Liverpool,istället för säga rakt ut,jag ville ha 3års kontrakt med den lön, Liverpool ville bara ge 2 med den lönen.
De kom inte överens,inte mer med det,men tror Wij försöker ge alla andra skulden varför inte stanna kvar för inte stämplas som girig jävel..
Citera
2021-09-06, 12:58
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Nej, jag lägger inte ut några källor. Dessutom så har jag enbart tillgång till mobilen ATM, och jag vet inte ens hur man lägger ut länkar från mobilen. Men om du är intresserad, så hittar du information själv vid ett snabbt sök på Google.

Källa? Det måste du ju kunna ge om det är så enkelt att hitta via Google. Jag hittar inga vettiga källor när jag söker.

Citat:
Hur många mål tror ni Penaldo kommer att göra för VARchester Utd under den här säsongen?

21.

Citat:

Exakt så. Man får vara bra naiv om man tror att Wijnaldum lämnade p.g.a. näthat. Haha.
Senast redigerad av zlikyr 2021-09-06 kl. 13:14.
Citera
2021-09-06, 13:22
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Källa? Det måste du ju kunna ge om det är så enkelt att hitta via Google. Jag hittar inga vettiga källor när jag söker.

21.

Exakt så. Man får vara bra naiv om man tror att Wijnaldum lämnade p.g.a. näthat. Haha.
https:Google.com/search
Citera
2021-09-06, 13:31
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Känns som Wijnaldon bara hittar på ursäkter varför han lämna Liverpool,istället för säga rakt ut,jag ville ha 3års kontrakt med den lön, Liverpool ville bara ge 2 med den lönen.
De kom inte överens,inte mer med det,men tror Wij försöker ge alla andra skulden varför inte stanna kvar för inte stämplas som girig jävel..

Han fick inte mer skit än nån annan spelare, han hittar på
Citera
2021-09-06, 13:36
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr

Japp. Som jag skrev: det kan säkert göra spelare ledsna, irriterade, frustrerade att de överöses av skit i sociala medier.

Men visa mig den spelare som låter vad BIGCOCKWANKER2005 skriver på hans instagramflöde påverka hans karriärval, och jag visar dig antingen 1. en lögnare eller 2. en idiot.

Vad fansen skrev i sociala medier ska påverka exakt noll huruvida Wijnaldum skrev på för Liverpool, Barca eller PSG. Han valde det - för honom - bästa erbjudandet. Jag har inga problem med det, lycka till i framtiden. Förhoppningsvis kommer vi starkare ur detta.
Citera
2021-09-06, 13:37
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Sluta fråga generalen efter källor för i helvete, nästan så man vill rapportera dessa inlägg då hela forumet vet att han aldrig kommer lämna. Hoppas vi fått det ur vägen nu.

Citat:
I'm sure he can enjoy the win, because he's not getting any at club level."

Keane om Saka efter Englands senaste vinst. Skön passning till arsenal.

Citat:
Unless the lad is brain dead, he’ll become a lot better player, he’ll become a team player

Keane om Grealish efter några matcher för City.

Älska Keane!

// PoK
Citera
2021-09-06, 13:37
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
https:Google.com/search

Hittar inget trovärdigt. Länka.
Citera
2021-09-06, 13:42
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Som jag och andra påpekat, Wijnaldums version av det hela är inte trovärdig.

Att du har starka incitament att tro på hans version för det går i linje med dina åsikter om LFCs supportrar, det säger mest om dig.

Och, att du går därifrån till "vad är det för fans egentligen?" blir ganska genomskinligt och hyckligt, med tanke på vad supportrar till din egen klubb har att säga om Arsenals inledning. Städa framför egen dörr före du rackar ner på andra, vet jag.

Jag har inte sagt att jag tror på Wijnaldums version. Jag har bara letat upp en länk och delat med mig av vad han hade att säga. Jag håller inte på den klubben han har lämnat, men jag som jag tidigare uttryckte mig så blev jag nyfiken om Wijnaldum hade uttalat sig och detta ville jag förmedla.

Om vi skall prata fans så är det stor skillnad på att uttrycka sig på sociala medier och att under många år förstöra för andra engelska klubbar eller som Wijnaldum uttryckte det, få en spelare att lämna.

Everton förtjänade att visa upp sig ute i Europa efter Heysel. Tottenham som jag inte ger särskilt mycket för tycker jag ändå inte förtjänade att sälja Waddle och Gazza eftersom planerade intäkter från Europa stoppades. Wimbledon hade också varit roliga att se ute i Europa, vilket galet gäng!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in