2021-09-04, 21:46
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Vad säger Arsenalfansen om att ta in en gammal legendar som tex Sol Campbell? Han har ju erfarenhet som tränare och minns jag inte helt fel så gjorde han ett bra jobb med Accrington Stanley, har inte följt hans karriär efter det. Det va visserligen ett tag sedan? Tror nog att det behövs ngn som varit i klubben och har en anknytning till laget.
Nej, tack. Sol är en legend, och en äkta Arsenal hjälte. Men jag vill inte se ännu en legotränare som våran boss, ej heller vill jag se att Sol ska dvs förstöra sin legendstatus i klubben.
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Är the Mirror trovärdiga? De påstår att Salah vill ha 500k£ per vecka för att förlänga. Ligger på ca 200k£ idag. Det skulle göra honom bäst betald i PL och sabba Liverpools lönestruktur, VvD har 220k£ eller något sådant. Låter helt bisarrt.

https://www.mirror.co.uk/sport/football/news/mo-salah-liverpool-transfer-news-24909896
Mirror är en skvallertidning deluxe, som bara är snäppet mer seriös än vad tex The Sun är.
Citat:
Ursprungligen postat av 4-4-2
Tycka vad man vill om Conte som manager, men han kommer kunna skaka liv i truppen i alla fall. Conte vill man inte göra förbannad
Yep. Vi behöver verkligen att se en herre som Conte kontrollera Arsenalen i AFC
Citera
2021-09-04, 22:38
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Är the Mirror trovärdiga? De påstår att Salah vill ha 500k£ per vecka för att förlänga. Ligger på ca 200k£ idag. Det skulle göra honom bäst betald i PL och sabba Liverpools lönestruktur, VvD har 220k£ eller något sådant. Låter helt bisarrt.

https://www.mirror.co.uk/sport/football/news/mo-salah-liverpool-transfer-news-24909896

Nej the Mirror är inte trovärdiga. De räknas som en skvallerblaska fullt i klass med the Sun.

Helt osannolikt att klubben skulle gå med på den summan, mer troligt är att Salah erbjuds ett kontrakt i häradet £250-320K
Citera
2021-09-05, 01:05
Medlem
paplinkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Vad säger Arsenalfansen om att ta in en gammal legendar som tex Sol Campbell? Han har ju erfarenhet som tränare och minns jag inte helt fel så gjorde han ett bra jobb med Accrington Stanley, har inte följt hans karriär efter det. Det va visserligen ett tag sedan? Tror nog att det behövs ngn som varit i klubben och har en anknytning till laget.

Han har varit i Macclesfield i league 2 och Southend i league 1. Macclesfield i en tuff ekonomisk situation och Southend relegerades innan han lämnade. Detta var ett par år sen och det man sett av honom sen dess har snarare varit hur han talat ut i media att han vill jobba och söker tjänster men inte ges chansen.

Med det sagt har han ju faktiskt mer erfarenhet som huvudtränare än vad Arteta hade när han tog över klubben men det är knappast den troliga riktningen klubben går mot.

Denna trend med att plocka in gamla spelare som tränare till stora klubbar för tidigt måste ju dö ut snart? Många får jobben för tidigt och sänker karriären redan innan den har börjat. Gattuso, Pippo, Neville och Henry för att nämna några.
Citera
2021-09-05, 01:55
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Förutom flera medier i både UK och Italien (hur trovärdiga dessa nyhetskällor är, får vara upp till var och en att avgöra.), så finns det även folk med lite inside info (Matt Law & Fabrizio Romano) som båda har rapporterat att Conte är Arsenal’s förstaval att ev ersätta Arteta.

Senaste uppgifterna är att vi redan har ”agreed terms and principles” med Conte. Dessa uppgifter tar jag dock inte seriöst.

Jag är genuint intresserad. Kan du länka några direkta källor? Conte i Arsenal vore häftigt att se, minst sagt. Även om jag är väldigt tveksam till att så blir fallet!
Citera
2021-09-05, 03:18
Medlem
Citat:
Håller 100% med dig i att Wenger hade en förmåga av att göra mediokra spelare riktigt, riktigt bra (Kanske inte världsklass men.. ) man minns hur han fick spelare som Dixon, Keown, Parlour att prestera på en nivå som vi inte hade sett tidigare, och hur han fick i gång målmaskinen Bergkamp. Wenger är i dag underskattad för hans tränarkarriär, både bland Arsenal fans och fotbollsintresserade generellt.

Håller även med om att Arsenal nu bygger ett lag mtp framtiden, vi tänker långsiktigt istället för kortsiktigt.
Ja det är sjukt hur man kunde sluta top 4 år efter år med sopspelare som Pascal Cygan, Phillipe Senderos, Maroune Chamakh, Sebastien Squillaci, Denilson och en massa andra =)
Citera
2021-09-05, 03:38
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Jag är genuint intresserad. Kan du länka några direkta källor? Conte i Arsenal vore häftigt att se, minst sagt. Även om jag är väldigt tveksam till att så blir fallet!
Nej, jag lägger inte ut några källor. Dessutom så har jag enbart tillgång till mobilen ATM, och jag vet inte ens hur man lägger ut länkar från mobilen. Men om du är intresserad, så hittar du information själv vid ett snabbt sök på Google.

Ja, det hade definitivt varit intressant att se Conte som Arsenal manager. Men om det blir av eller ej, återstår att se. Dock så är jag tämligen så övertygad om att Arteta kommer få sparken senast vid slutet av oktober, och att Conte då blir våran nästa boss.
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Ja det är sjukt hur man kunde sluta top 4 år efter år med sopspelare som Pascal Cygan, Phillipe Senderos, Maroune Chamakh, Sebastien Squillaci, Denilson och en massa andra =)
Absolut. Värst av allt, är att man som supporter trodde för typ 5 år sen att det var AW som höll tillbaka Arsenal.. I dag så inser man vilken toppklass manager Wenger var, även mot slutet av hans karriär, och vilken tur vi hade när vi faktiskt hade Wenger som klubbens manager.
Citera
2021-09-05, 03:48
Medlem
Citat:
Nej, jag lägger inte ut några källor. Dessutom så har jag enbart tillgång till mobilen ATM, och jag vet inte ens hur man lägger ut länkar från mobilen. Men om du är intresserad, så hittar du information själv vid ett snabbt sök på Google.

Ja, det hade definitivt varit intressant att se Conte som Arsenal manager. Men om det blir av eller ej, återstår att se. Dock så är jag tämligen så övertygad om att Arteta kommer få sparken senast vid slutet av oktober, och att Conte då blir våran nästa boss.

Absolut. Värst av allt, är att man som supporter trodde för typ 5 år sen att det var AW som höll tillbaka Arsenal.. I dag så inser man vilken toppklass manager Wenger var, även mot slutet av hans karriär, och vilken tur vi hade när vi faktiskt hade Wenger som klubbens manager.
Exakt.
Dessutom, alltid klass och stil på herrn.
Citera
2021-09-05, 07:51
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Nej the Mirror är inte trovärdiga. De räknas som en skvallerblaska fullt i klass med the Sun.

Helt osannolikt att klubben skulle gå med på den summan, mer troligt är att Salah erbjuds ett kontrakt i häradet £250-320K

Ja, det låter mer rimligt.

Jag tar det inte som osannolikt att Salah tycker sig vara värd en enorm lön med tanke på hans bidrag i mål för klubben - helt i klass med DdG och KdB - men jag ser inte klubben sabba sin lönestruktur för att ge honom den sortens lön, särskilt inte när han närmar sig 30 och är en ljumsk-skada bort från att tappa lite fart.

Utöver det ser jag inte att det finns några klubbar därute som vill ge honom en monsterlön. Spanska jättarna går bort, Italien har inte den sortens pengar på en Salah… Chelsea, City, United känns inte troligt…

De hade älskat honom i arabvärlden men skulle de betalat de pengarna?

Tror det löser sig. Om hans krav visar sig totalt orimliga är jag inte emot att sälja/släppa.
Citera
2021-09-05, 08:06
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:

Jag tar det inte som osannolikt att Salah tycker sig vara värd en enorm lön med tanke på hans bidrag i mål för klubben - helt i klass med DdG och KdB - men jag ser inte klubben sabba sin lönestruktur för att ge honom den sortens lön, särskilt inte när han närmar sig 30 och är en ljumsk-skada bort från att tappa lite fart.

Utöver det ser jag inte att det finns några klubbar därute som vill ge honom en monsterlön. Spanska jättarna går bort, Italien har inte den sortens pengar på en Salah… Chelsea, City, United känns inte troligt…

Tror det löser sig. Om hans krav visar sig totalt orimliga är jag inte emot att sälja/släppa.
Jag ser att flera brittiska medier, även mer trovärdiga/pålitliga källor, rapporterar nu att Salah kräver £500k i veckan för att signa nytt kontrakt med Liverpool.

Nu har inte jag koll öht på dessa uppgifterna kring Liverpool/Salah, men om detta stämmer så borde styrelsen i Liverpool se till att kvitta sig med Salah - inte fan är en spelare som Salah värd 500.000 pund i veckan. Vem fan tror Salah att han är? Araben närmar sig 30, och är långt ifrån den spelaren som han var för typ 3 år sedan.

Hade blivit rasande om ngn spelare i Arsenal krävde summor som är i närheten av detta, oberoende av hur viktig spelaren hade varit för laget.

Enda klubbarna som i dagsläget kan tänkas vara villiga att betala de här summorna för en spelare, är Paris, City, Chelsea, Bayern och United.. Dock så behöver ingen av de här klubbarna att förnya anfallet.
Senast redigerad av Generalandersson 2021-09-05 kl. 08:14.
Citera
2021-09-05, 08:20
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:

Också övertygad om att det löser sig. Antingen genom att han accepterar ett bud som gör honom bäst betald i klubbens historia utan att vara i närheten av att bli PL bäst betalda eller sabba lönestrukturen, eller genom att klubben säljer honom inför nästa säsong.

Salah är bra och viktig för laget men man kan inte blunda för att hans målproduktion blivit lägre för varje säsong med undantag för fjolåret och att det missas lite för många chanser
Senast redigerad av MangoChutney 2021-09-05 kl. 08:27.
Citera
2021-09-05, 08:21
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Exakt.
Dessutom, alltid klass och stil på herrn.
Oh, yes. Arsene var alltid en gentleman, även när han fick utstå för mkt kritik. Saknar verkligen Wenger som våran boss.

Ser fram tills när statyn av AW utanför Emirates står klar.
Citera
2021-09-05, 08:25
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Också övertygad om att det löser sig. Antingen genom att han accepterar ett bud som gör honom bäst betald i klubbens historia utan att vara i närheten av att bli PL bäst betalda eller sabba lönestrukturen, eller genom att klubben säljer honom inför nästa säsong.
Hur kommer Liverpool-kåren att agera om Salah utvecklas till att bli eran egen Özil/Alexis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in