Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Ja, det låter mer rimligt.
Jag tar det inte som osannolikt att Salah tycker sig vara värd en enorm lön med tanke på hans bidrag i mål för klubben - helt i klass med DdG och KdB - men jag ser inte klubben sabba sin lönestruktur för att ge honom den sortens lön, särskilt inte när han närmar sig 30 och är en ljumsk-skada bort från att tappa lite fart.
Utöver det ser jag inte att det finns några klubbar därute som vill ge honom en monsterlön. Spanska jättarna går bort, Italien har inte den sortens pengar på en Salah… Chelsea, City, United känns inte troligt…
De hade älskat honom i arabvärlden men skulle de betalat de pengarna?
Tror det löser sig. Om hans krav visar sig totalt orimliga är jag inte emot att sälja/släppa.
Jag ser att flera brittiska medier, även mer trovärdiga/pålitliga källor, rapporterar nu att Salah kräver £500k i veckan för att signa nytt kontrakt med Liverpool.
Nu har inte jag koll öht på dessa uppgifterna kring Liverpool/Salah, men om detta stämmer så borde styrelsen i Liverpool se till att kvitta sig med Salah - inte fan är en spelare som Salah värd 500.000 pund i veckan. Vem fan tror Salah att han är? Araben närmar sig 30, och är långt ifrån den spelaren som han var för typ 3 år sedan.
Hade blivit rasande om ngn spelare i Arsenal krävde summor som är i närheten av detta, oberoende av hur viktig spelaren hade varit för laget.
Enda klubbarna som i dagsläget kan tänkas vara villiga att betala de här summorna för en spelare, är Paris, City, Chelsea, Bayern och United.. Dock så behöver ingen av de här klubbarna att förnya anfallet.