2021-09-06, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SandraHson
just det, greta la upp diagrammet för tre dar sedan (3 sept) på samtliga sina plattformar, inte bara twitter som en del tycks tro:

https://twitter.com/GretaThunberg/st...44465836433439

https://www.instagram.com/p/CTXjGF9jQRK/

https://www.facebook.com/gretathunbe...0066702361145/

Om hon inte tyckt bilden var ok så hade hon tagit bort den vid det här laget.

Trollet "inspiratoerens" varningar och "råd" skulle greta ignorera OM "inspiratoeren" hade haft nån verklig kontakt med henne utöver i sina fantasier. Med all rätt.

:
Edit: diagrammet är troligen inte gjort av greta, det postades före hennes post:
https://twitter.com/TeodorKoistinen/...99982784581643
(om datumstämpeln stämmer)
Vi är ett antal intresserade, som ger Greta råd, tips och varningar av olika slag. Greta har välkomnat detta. Däremot är det Greta själv, som bestämmer om sin framtid. Detta är hon även noga med att betona.
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-09-06 kl. 10:39.
2021-09-06, 11:04
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Även om jag är kritisk mot mycket i Gretas agerande så uppfattar jag henne som en i grund och botten gullig tjej. Då låter det otäckt om hon råkat in i ett gäng med ”destruktiv inställning”. Gapiga feminister uttrycker ju dessutom ofta ett vilt hat mot män.
Amen! Så sant som det var sagt.

En gullig tjej med sina problem och sitt specialintresse. I stället för att hålla specialintresset på hennes nivå i hennes närmaste bubbla har några ur vuxenvärlden bestämt sig för att blåsa upp det till oanade nivåer, bara för att de vädrade pengar i det. Några har tjänat pengar på det, några har inte lyckats med det. Men rörelsen som startade drar till sig olika varelser från guds hage, somliga av dem är intresserade av rörelsens ideer, somliga vädrar bara an ny och större plattform för sina egna ideer.

Och ja, gapiga feminister kan ha förmågan att uttrycka sig som manshatare - ända tills de får egna barn av manligt kön. :-)
2021-09-06, 11:08
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
MidlifeMummy, Ska det inte stå, Kan inte hennes föräldrar sätta hänglås på hennes Twitter-konto...!?

Har faktiskt flera gånger uppmanat Greta, att ta en kreativ paus för eftertanke!

Uppfattar även Greta som en gullig tjej,
men starka krafter drar både i hennes armar och ben!

Nu börjar du närma dig det jag försökt uttrycka hela tiden.

Så småningom kommer du att se att de starka krafterna finns i skuggorna bakom Greta. Hon är gullig och har poäng i det hon säger, men:
- hennes namn nyttjas av andra för andra syften - och jag tror inte Svante är den vi ska titta på heller
- i och med sin Asperger har inte Greta utvecklat speglingsförmågan själv och inte förstått att devisen "Lev som du lär" kan slå tillbaka mot hennes livsstil
... mm ... mm ...
(orkar inte upprepa mig)
2021-09-06, 11:13
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Vi är ett antal intresserade, som ger Greta råd, tips och varningar av olika slag. Greta har välkomnat detta. Däremot är det Greta själv, som bestämmer om sin framtid. Detta är hon även noga med att betona.

Nja, en offentlig person bestämmer inte alltid om sin framtid - det är offentlighetens pris. Det händer saker runt om en, som man i efterhand får ansvar för, som man borde ha förutsett och hanterat - men som man inte hanterade. Plötsligt kommer hundhuvudet fram och man schavotterar offentligt eller tvingas pudla.

Greta gymnasieeleven kan nog bestämma om sin framtid, Greta som kimatapostel kan inte det i samma grad.
Senast redigerad av AcchiaHe 2021-09-06 kl. 11:37.
2021-09-06, 11:26
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
En andlig invigning görs aldrig, aldrig för att få PR och uppmärksamhet, den är betydligt mera allvarlig än så.

Grunden är att den unga bedöms ha en betydande intuition och begåvning, för att hjälpa utsatta och för att vara en vägledare.

Bedöms man ha goda förutsättningar för ledarskap är det ett plus.

Om det nu är så så börjar jag förstå indianernas situation, dom är dumma i huvudet helt enkelt.
Det kan inte finnas så många på den här usla planeten som verkligen tycker att Greta har några direkta förmågor, begåvning eller ett överjävligt intellekt.

Eller är det verkligen så illa så att folk tycker att en unge som satt på arslet med en skylt är en världsledande person?
Det bådar inte gott för framtiden.
2021-09-06, 11:33
Medlem
Citat:
Jag tror de helt stödjer Greta här, då den nya abortlagen i Texas är väldigt restriktiv, och gör det väldigt svårt för en tjej att få abort över huvud taget.

De radikala feministtjejerna runt Greta på Mynttorget verkade ju vara väldigt abortvänliga!

Det påstås i kommentarerna att Greta har angripit den nya antiabortlagen i Texas, men om hon har skrivit om den, har jag ännu inte sett hennes inlägg om lagen!

Citat:
MidlifeMummy, Ska det inte stå, Kan inte hennes föräldrar sätta hänglås på hennes Twitter-konto...!?

Har faktiskt flera gånger uppmanat Greta, att ta en kreativ paus för eftertanke!

men starka krafter drar både i hennes armar och ben!
Jag satt igår och kollade igen kommentarer på hennes instagram Det var så många så jag har inte kollat alla.Men det verkar som att många har där fått uppfattningen att hon är för abort. Sen blandat med för och emot. Är det då så att hon lagt ut diagrammet efter påtryckningar från feminister.Så känner även jag att hon behöver ta en paus.
2021-09-06, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Jag satt igår och kollade igen kommentarer på hennes instagram Det var så många så jag har inte kollat alla.Men det verkar som att många har där fått uppfattningen att hon är för abort. Sen blandat med för och emot. Är det då så att hon lagt ut diagrammet efter påtryckningar från feminister.Så känner även jag att hon behöver ta en paus.
Sen får dom isåfall sätta hänglås på både instagram och Facebook
2021-09-06, 11:55
Medlem
Vid efterhandskontroll visar det sig, att den ytterst motbjudande metod som en viss påstådd kemist i tråden beskrev att vissa sena aborter utförs på i USA, är sedan många år helt förbjuden i gällande federal lag i USA!

Greta anklagades av honom för att ha hämtat sitt abortdiagram från grupper som stödjer denna metod. Då hon är mycket noga med att följa lagstiftningen, är detta ytterst osannolikt.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Part...ortion_Ban_Act

"The Partial-Birth Abortion Ban Act of 2003 (Pub.L. 108–105 (text) (pdf), 117 Stat. 1201, enacted November 5, 2003, 18 U.S.C. § 1531,[1] PBA Ban) is a United States law prohibiting a form of late termination of pregnancy called "partial-birth abortion", referred to in medical literature as intact dilation and extraction.[2]"
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-09-06 kl. 12:05.
2021-09-06, 13:36
Medlem
Citat:
nja de har bytt namn
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Nej då

nja åtminstone finns inte beatas namn i t.ex. stiftelseregistret:
https://stiftelser.lansstyrelsen.se/S%C3%B6k

Stiftelsenamn: Stiftelsen The Greta Thunberg Foundation
Org.Nr: 8024813902

(Det är alltså samma orgnr som hos Ratsit m.fl. visar det längre namnet som även innehåller beatas namn).
2021-09-06, 14:05
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
nja åtminstone finns inte beatas namn i t.ex. stiftelseregistret:
https://stiftelser.lansstyrelsen.se/S%C3%B6k

Stiftelsenamn: Stiftelsen The Greta Thunberg Foundation
Org.Nr: 8024813902

(Det är alltså samma orgnr som hos Ratsit m.fl. visar det längre namnet som även innehåller beatas namn).
Så du hade nog rätt vad det gällde namnbytet. Jag trodde på Ratsits uppgift.
Stiftelsen ska främja såväl ekologisk, klimatologisk och social hållbarhet samt psykisk hälsa, alltså hållbarhetsfrågan sett ur ett holistiskt perspektiv. Stiftelsen har till ändamål att varaktigt och globalt verka för ett hållbart klimat, ett hållbart socialt samhälle, en god miljö, bevarande av biologisk mångfald, mänskliga rättigheter och djurrättsfrågor, med särskilt fokus på att främja åtgärder, vetenskaplig forskning och initiativ som avser att utreda, förklara, motverka eller minska människans utsläpp av växthusgaser och global uppvärmning orsakad av människan. För att förverkliga ändamålet får stiftelsen dels dela ut bidrag, stipendier och priser till organisationer och individer som genom gärning eller engagemang verkar för framsteg inom klimatfrågan,psykisk hälsa, främjande av god mijlö, biologisk mångfald, mänskliga rättigheter och djurrättsfrågor, dels i egen regi eller genom dotterbolag bedriva verksamhet inriktad på kunskapsspridning och informationsgivning, vetenskaplig forskning och andra aktiviteter som överensstämmer med stiftelsens ändamål. Eventuella tillkommande gåvor och donationer till stiftelsen läggs till det bundna kapitalet för att trygga realvärdet av stiftelsens egendom och skapa förutsättningar för tillväxt och långsiktighet, om inte givaren uttryckligen angett att gåvan ska användas direkt för stiftelsens verksamhet eller för utdelning. För uppfyllande av stiftelsens ändamål ska i första hand den årliga direktavkastningen av kapitalet ( främst ränteintäkter och utdelningar) användas, med avdrag för kostnader. Om den årliga direktavkastningen av kapitalet inte räcker för uppfyllande av ändamålet och att säkerställa stiftelsens funktion ska stiftelsen, efter styrelsens beslut, med beaktande av kravet på varaktighet, kunna ta i anspråk i första hand ackumulerat realisationsresultat, i andra hand del av det bundna kapitalet.

Representanter:

Ordförande: Paulina Madeleine Marianne von Euler
Revisor: Grant Thornton Sweden AB
Huvudansvarig: Pernilla Zetterström Varverud
Styrelseledamot: Charlotta Ozaki Macias
Styrelseledamot: Erika Jangen
Styrelseledamot: Henning Isoz
Styrelseledamot: Jens Bruneheim
Styrelseledamot: Johan Rockström
2021-09-06, 14:25
Medlem
Citat:
Vid efterhandskontroll visar det sig, att den ytterst motbjudande metod som en viss påstådd kemist i tråden beskrev att vissa sena aborter utförs på i USA, är sedan många år helt förbjuden i gällande federal lag i USA!

Greta anklagades av honom för att ha hämtat sitt abortdiagram från grupper som stödjer denna metod. Då hon är mycket noga med att följa lagstiftningen, är detta ytterst osannolikt.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Part...ortion_Ban_Act

"The Partial-Birth Abortion Ban Act of 2003 (Pub.L. 108–105 (text) (pdf), 117 Stat. 1201, enacted November 5, 2003, 18 U.S.C. § 1531,[1] PBA Ban) is a United States law prohibiting a form of late termination of pregnancy called "partial-birth abortion", referred to in medical literature as intact dilation and extraction.[2]"
Metoden används fortfarande, men innan huvudet kommit ut. En annan metod som används ända fram till förlossningen är att döda barnet genom att injicera kaliumklorid i hjärtat. 2019 ändrades lagstiftningen i New York State, så nu kan man även där utföra aborter ända fram till födseln, förutsatt att ingen kroppsdel av barnet kommit ut. Lagändringen hyllades av framstående feminister som en stor seger för kvinnor. Så Greta™ kan vara lugn, hennes åsikter om abort är helt OK i NY. Men som MidlifeMommy påpekade så är kanske polaren Påven inte helt med på banan. Intressant är att Democratic party slogs med näbbar och klor för att man skulle fortsatt tillåta mord på barnen även när huvudet hade kommit ut. Inklusive polaren Joe Biden. Då vi vet att Greta™ starkt föredrar Democrats framför Republicans och att hon vidaretwittrat en meme som starkt tar ställning för att kvinnor har rätt till abort utan angiven tidsram, är det logiskt att anta att Greta™ tycker att abort i vecka 40 är OK. Men jag kan givetvis ha fel, det kan ju vara Svante som twittrade i hennes namn. Greta™ borde upplysa oss om hur långt in i graviditeten hon anser att abort bör vara tillåtet. Det finns barn som fötts efter 21,5 veckor och överlevt.
2021-09-06, 15:25
Medlem
[quote=inspiratoeren|77158865]MidlifeMummy, Ska det inte stå, Kan inte hennes föräldrar sätta hänglås på hennes Twitter-konto...!?

men starka krafter drar både i hennes armar och ben![/QUOTE Som jag tidigare har skrivit så gäller det inte bara twitter utan det är samma diagram på Instagram och Facebook.
För mig känns det konstigt om Greta lagt in det själv. Om hon har det så kunde hon tagit bort det om hon ångrade sig. Vad ska hon svara när någon journalist frågar tex vilken vecka i graviditeten hon tycker är lämplig för abort.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in