2021-09-04, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
https://www.skd.se/2021/09/03/33-aring-begars-haktad-misstanks-delaktig-i-fall-med-tva-doda-i-lagenhet/

Alltså är du ett troll som kan åka ut till Spillepengen på en enkel resa.

Är alla här inne troll för att vi inte är den häktade 33-åringen? -nixon- svarade på att han var klasskamrat till personen som dött, tydligen bor i samma trappa och att han inte sitter häktad, inte att han var någon 33-åring. Eller tror du att polisen skulle ha förhör med alla som bor i huset? Det är alldeles för resurskrävande. Man knackar på och frågar om någon sett/hört nåt och sedan inget mer.

Citat:
Ursprungligen postat av Thetruth12
Han trollar med oss..

Hans användarnamn låter iofs som en variant på namnet till klasskamraten som bor i samma trappuppgång. Så behöver ju inte vara troll.
Senast redigerad av InTheBlueLocker 2021-09-04 kl. 17:54.
Citera
2021-09-04, 17:51
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InTheBlueLocker
Är alla här inne troll för att vi inte är den häktade 33-åringen? -nixon- svarade på att han var klasskamrat till personen som dött, tydligen bor i samma trappa och att han inte sitter häktad, inte att han var någon 33-åring. Eller tror du att polisen skulle ha förhör med alla som bor i huset? Det är alldeles för resurskrävande. Man knackar på och frågar om någon sett/hört nåt och sedan inget mer.
Nja, enligt en boende i kåken så har polisen varit i kåken i stort sett varje dag och frågat runt. Senast ska det ha varit om man har sett den här häktade personen någon gång.
Citera
2021-09-04, 18:00
Medlem
Citat:
Nja, enligt en boende i kåken så har polisen varit i kåken i stort sett varje dag och frågat runt. Senast ska det ha varit om man har sett den här häktade personen någon gång.

Fast de kanske inte går till samma personer varje dag. Det låter inte så effektivt. Det kan ju också hända att man missar dem ifall man har ett arbete att gå till.
Citera
2021-09-04, 18:23
Medlem
Citat:

Enligt en annan boende i kåken (mig själv då) så stämmer det att polisen knackat dörr nu i veckan. Dom har inte knackat på min dörr alternativt knackat på när jag inte varit hemma men jag har hört från grannar att det varit civilklädda poliser (förmodligen utredare) i trappan.

Vad händer på Spillepengen Chantre?
Citera
2021-09-06, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMahogney
Kanske OT, men R jobbade på Finnlines. Var det inte en tjej från Malmö som mördade sin kille för något år sedan eller två, i Malmö, och som också jobbade på Finnlines? Någon som minns?

Okej, det var denna tråden jag syftade på (FB) Malmö; Holma: man hittad död, 28/11-2020...
Karolina B**k, och en Z*ran/Mick... *o

Är nästan säker på att hon också jobbade på Finnlines, men nu hittar jag ingen info varken på Facebook eller LinkedIn. Långsökt, men dock. Finnlines, deras HR-avdelning kan ha lite huvudbry...
Citera
2021-09-06, 11:18
Medlem
Citat:
Okej, det var denna tråden jag syftade på (FB) Malmö; Holma: man hittad död, 28/11-2020...

Är nästan säker på att hon också jobbade på Finnlines, men nu hittar jag ingen info varken på Facebook eller LinkedIn. Långsökt, men dock. Finnlines, deras HR-avdelning kan ha lite huvudbry...

Jag tror inte det var tjejen som dödade honom.
Citera
2021-09-06, 12:10
Medlem
Citat:

Dom kände varandra dock
Citera
2021-09-06, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allame
Är det bekräftat att denne Mar*ko är häktad? Och vem är han, förutom att han jobbar på Finnlines. Nära till hands ligger ju annars hans gamla klasskamrat som bor i samma hus.

Marko är häktad.
Intressant.
Kan ha rånmördat dom.
Citera
2021-09-06, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allame
Är det bekräftat att denne Mar*ko är häktad? Och vem är han, förutom att han jobbar på Finnlines. Nära till hands ligger ju annars hans gamla klasskamrat som bor i samma hus.

Ja, M@rko Fr@nicic sitter häktad misstänkt för medhjälp till mord och människorov.
Citera
2021-09-06, 18:55
Medlem
madeinflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Ja, M@rko Fr@nicic sitter häktad misstänkt för medhjälp till mord och människorov.

Vem är han? Gm kompis?
Citera
2021-09-06, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madeinflen
Vem är han? Gm kompis?

Jag har ingen aning om vilken relation han hade till de döda. M@rko finns inte med i belastningsregistret. Efternamnet tycks vara kroatiskt.
Citera
2021-09-06, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julkulan09
Marko är häktad.
Intressant.
Kan ha rånmördat dom.

Det tror jag inte att han gjort. Då hade han troligen varit misstänkt för mord och inte medhjälp till mord. Han har förmodligen varit delaktig i att få dit tjejen och hålla kvar henne där mot sin vilja, samt hållit käften efteråt trots att han vetat att hon var död.

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Jag har ingen aning om vilken relation han hade till de döda. M@rko finns inte med i belastningsregistret. Efternamnet tycks vara kroatiskt.

Någon skrev att nämnde M@rko jobbade på Finnlines så troligen kolleger.

Citat:
Kanske OT, men R jobbade på Finnlines. Var det inte en tjej från Malmö som mördade sin kille för något år sedan eller två, i Malmö, och som också jobbade på Finnlines? Någon som minns?

Alla som såg Rederiet back in the days vet att alla som jobbar på båt har lik i garderoben
Senast redigerad av InTheBlueLocker 2021-09-06 kl. 19:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in