2021-09-03, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalbil
Ingen som vet mer om den här Marko? Medhjälp till mord kan betyda många olika saker.
Kanske kom dit med ett vapen till dom eller sålde dåligt knark eller tabletter?
Är väl inte helt säkert RL har mördat tjejen?
Kan vara allt från planerat gemensamt självmord om tjejen nu var deprimerad till en oplanerad överdos.
Kan till och med vara hon som är mördaren, även om det verkar osannolikt.

Är glad jag inte är ”vän” med er som bl.a. hänger ut RL:s familj som högst troligt inte har något med detta att göra, ni borde skämmas.

Och att ”InTheBlueLocker” tar allt som skrivs på Flashback för fakta och dömer ut en människa han gick i skolan med för 30 år sedan kanske säger mer om hans låga intelligens än om RL.

Ingen har hängt ut RL:s familj.
Citera
2021-09-03, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thetruth12
Var du vän med honom? Jag var vän med honom för längesedan. Svagbegåvad var han inte, sen om du pratar om diagnos som aspergers eller adhd, jag kanske han hade. De flesta svagbegåvade människor kan inte ens köra bil. R.R hade bil och körkort . Om du nu tror att man är svagbegåvad för att man inte har en universitet/högskole examen - så är du en riktig troll, då är halva Sverige svagbegåvad LOL

Nej, han var flera år äldre men vi bodde på samma gård och gick en period på samma skola, men olika stadier.

De flesta lågt begåvade kan visst köra bil, och gör det också. Det är ingen sjukdom att t ex ha ett IQ på 80. Men svagt begåvad är personen i viss mån ändå.
Citera
2021-09-03, 19:23
Medlem
Naturell73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InTheBlueLocker
Nej, han var flera år äldre men vi bodde på samma gård och gick en period på samma skola, men olika stadier.

De flesta lågt begåvade kan visst köra bil, och gör det också. Det är ingen sjukdom att t ex ha ett IQ på 80. Men svagt begåvad är personen i viss mån ändå.
Jag bodde oxå på samma gård 😀👍
Citera
2021-09-04, 09:43
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalbil
Ingen som vet mer om den här Marko? Medhjälp till mord kan betyda många olika saker.
Kanske kom dit med ett vapen till dom eller sålde dåligt knark eller tabletter?
Är väl inte helt säkert RL har mördat tjejen?
Kan vara allt från planerat gemensamt självmord om tjejen nu var deprimerad till en oplanerad överdos.
Kan till och med vara hon som är mördaren, även om det verkar osannolikt.

Är glad jag inte är ”vän” med er som bl.a. hänger ut RL:s familj som högst troligt inte har något med detta att göra, ni borde skämmas.

Och att ”InTheBlueLocker” tar allt som skrivs på Flashback för fakta och dömer ut en människa han gick i skolan med för 30 år sedan kanske säger mer om hans låga intelligens än om RL.

Kan ju vara så enkelt som någon tidigare skrev i tråden. Att RL slagit ihjäl BO i affekt av någon anledning, sedan ringt dit en kompis för att få hjälp med situationen.

Kompisen kanske sedan vägrat hjälpa till och dragit därifrån, men har heller inte ringt polisen och sedan har RL tagit livet av sig efter det att kompisen gått.
Citera
2021-09-04, 10:56
Medlem
Är det bekräftat att denne Mar*ko är häktad? Och vem är han, förutom att han jobbar på Finnlines. Nära till hands ligger ju annars hans gamla klasskamrat som bor i samma hus.
Citera
2021-09-04, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Kan ju vara så enkelt som någon tidigare skrev i tråden. Att RL slagit ihjäl BO i affekt av någon anledning, sedan ringt dit en kompis för att få hjälp med situationen.

Kompisen kanske sedan vägrat hjälpa till och dragit därifrån, men har heller inte ringt polisen och sedan har RL tagit livet av sig efter det att kompisen gått.

Det är ungefär så jag tänker mig att det gått till. Det låter som en logisk förklaring.
Citera
2021-09-04, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allame
Är det bekräftat att denne Mar*ko är häktad? Och vem är han, förutom att han jobbar på Finnlines. Nära till hands ligger ju annars hans gamla klasskamrat som bor i samma hus.

Det har nämnt att en 33-åring är antingen häktad el begärd häktad.
Citera
2021-09-04, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allame

Jag sitter inte häktad och polisen har hittills varit helt ointresserade av mig men vem vet det kanske ändras nu….. 😱😱😱😱😱
Citera
2021-09-04, 12:28
Medlem
Så du har inte ens suttit i förhör med andra ord? Om du nu är den du påstår?
Senast redigerad av Milton00 2021-09-04 kl. 12:31.
Citera
2021-09-04, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton00

Han trollar med oss..
Citera
2021-09-04, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton00
Inget förhör.
Polisen knackade dörr i trappan den lördagen det upptäcktes, ställde frågor om vi hört något ovanligt typ dunsar eller smällar från onsdags och framåt.
Polisen sa bara att ett grovt brott begåtts i trappan men inte var eller när.
Citera
2021-09-04, 17:03
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Det har nämnt att en 33-åring är antingen häktad el begärd häktad.

Citat:
En 33-årig man häktades på fredagen misstänkt för delaktighet i fallet där en man och en kvinna hittades döda i en lägenhet i centrala Malmö.
Mannen misstänks för medhjälp till mord alternativt människorov.
https://www.skd.se/2021/09/03/33-aring-begars-haktad-misstanks-delaktig-i-fall-med-tva-doda-i-lagenhet/

Citat:
Ursprungligen postat av -nixon-
Jag sitter inte häktad och polisen har hittills varit helt ointresserade av mig men vem vet det kanske ändras nu….. 😱😱😱😱😱

Alltså är du ett troll som kan åka ut till Spillepengen på en enkel resa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in