2021-09-05, 21:27
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Det visar att hon inte haft massa pojkvänner innan. Min fru var oskuld när vi gifte oss. Konservativa kvinnor som väntar tills dom gifter sig är bäst. En kvinna som inte haft män innan har bättre moral och kommer vara trogen. Otrohet är ett brott som straffas med fängelse där om det kan bevisas.

Filipiner är mycket barnkära och älskar mixbarn. Era barn kommer bli mycket vackra. Har själv fyra barn.

Problemet med dina bastarder uppkommer ifall de är av hankön. Svenska kvinnor vill som känt inte ha snedögda risätare med micropenisar, så de kommer få ta sitt pick och pack och flytta till Filippinerna eller bli incels.
Citera
2021-09-05, 21:57
Medlem
Torparfrugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Det visar att hon inte haft massa pojkvänner innan. Min fru var oskuld när vi gifte oss. Konservativa kvinnor som väntar tills dom gifter sig är bäst. En kvinna som inte haft män innan har bättre moral och kommer vara trogen. Otrohet är ett brott som straffas med fängelse där om det kan bevisas.

Filipiner är mycket barnkära och älskar mixbarn. Era barn kommer bli mycket vackra. Har själv fyra barn.
Ah, då förstår jag! Tack för tipset, det hjälper mycket då jag har dålig koll på vad man ska vara uppmärksam på.
Citera
2021-09-05, 22:02
Medlem
Torparfrugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
Har rest från o till Filippinerna i många år sedan 1991.
Under många år trodde/tyckte jag att jag aldrig skulle gifta mig med en Filippinska.
Nu är jag gift o har 3 barn med en underbar tjej.

1. Gäller att ha bra kontakter.
2. Gäller att ha varit där och få lära känna landet.
3. Gäller att vara lite smart oxå o inte kära ner sig i första bästa.
4. Gäller att ha lite is i magen.

Klarar du av dessa kriterier så går det nog bra.
Finns många gold diggers.
Reste du dit själv på semester? Eller vad förde dig dit?

Vad menar du med att det gäller att ha bra kontakter? Borde det inte räcka med att komma i kontakt med en kvinna via en dejtingsida? Jag antar att det är så de flesta gör som hittar sig en utländsk fru.

Varför anser du det vara viktigt att lära känna landet? Visst, det skadar ju inte förstår jag, och det är klart att man blir intresserad av landet som ens partner kommer ifrån, när man väl har en. Men jag ser inte riktigt om det hjälper så mycket i själva dejtandet och så.
Citera
2021-09-05, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torparfrugan
Börjar allt mer fundera på om jag borde se mig utomlands efter en kvinna att gifta mig med och skaffa barn med. Vad är era erfarenheter och tankar angående att hämta hit en fru, och finns det något skäl till att inte göra det? Så som jag ser det, så har jag svårt att se några nackdelar alls faktiskt. Men jag vill inte slösa min egen eller någon kvinnas tid, så jag tycker det vore intressant att höra hur andra resonerar först, innan jag investerar tid, pengar och energi i något sådant projekt.

Bara som lite bakgrund. Jag har haft flera förhållanden genom åren med svenska tjejer. Det funkar bra ett tag, och jag börjar föreställa mig att jag äntligen har hittat rätt, osv. Men efter typ 3-9 månader så tröttnar tjejen av någon anledning, och så är jag tillbaka på ruta noll igen. Alltid är det något snarlikt skäl från tjejen såsom "vi är för olika", "jag känner inte de sista procenten", "det tar på min energi när jag inte vet vad du känner", "för mig är det viktigt att kunna ha djupa samtal om känslor", "när vi den gången pratade känslor så blev det friktion", etc. Hade jag kunnat ändra mig för att blidka dem så hade jag såklart gjort det. Men ens personlighet är svår att ändra på.

Jag har högskoleutbildning, fint jobb, bra lön, bra med pengar på kontot, inga skulder förutom bostadslån, håller mig i form med regelbunden träning, jag tror att jag skulle vara en bra pappa, jag är omtänksam och har alltid ansträngt mig mycket för den jag varit tillsammans med. Men uppenbarligen räcker det inte. Trots att tjejen kan ha varit arbetslös, saknat gymnasieutbildning, varit överviktig, eller haft någon annan brist. När jag har haft en partner så har jag tyckt om henne för den hon är, och hade önskat att så skulle vara fallet i gengäld också.

Landet som jag har snöat in mig på i tankarna är Filippinerna. Kvinnorna där verkar vara enklare än vad svenskar är och inte lika överanalyserande och känslosamma. De tycks tycka om en för den man är och kan se förbi brister. De vill ha någon som kan ta hand om dem finansiellt. De är kristna, konservativa och vill bilda familj. De vill inte skilja sig. De kan engelska. Som sagt så ser jag inga nackdelar.

Fortsätter jag försöka med svenska tjejer, så känns det som att risken är stor att nästa förhållande också bara håller något halvår. Men skulle jag ta en utländsk kvinna, så tar det visserligen lite mer tid, energi och pengar innan man är gifta och bor ihop. Men sannolikheten att lyckas med en utländsk kvinna skulle å andra sidan vara mycket större. Så det känns som att det alternativet ger mycket bättre ROI (return on investment).

Så frågeställningarna för tråden är:
  • Vad finns det för skäl till att inte gifta sig och bilda familj med en utländsk kvinna?
  • Vilket land bör man överväga när man letar efter en kvinna?

Oj vad jag känner igen mig från min egen situation och liv! Framför allt den delen med tidigare förhållanden där tjejen av någon anledning inte velat satsa. Jag har själv känt mig redo för familjeliv ett tag nu men tror att det aldrig hade hänt med någon tjej från Sverige. Men för 13 månader sedan träffade jag en tjej från Filippinerna och hon är som ingen annan jag träffat tidigare. Smart, rolig, respektfull, ödmjuk, intelligent, perfekt engelska och hon kommer alltid göra allt för vårt förhållande. Det känns verkligen så 100% rätt med henne på ett sätt som det aldrig tidigare gjort med en svensk tjej.

Vi kan verkligen prata om allt och vara genuina och ärliga på ett sätt som jag tror jag aldrig kunnat hända i ett förhållande med en svensk tjej. Jag litar verkligen på henne på ett sätt jag aldrig upplevt tidigare.

Några tips:

Försök hitta någon normal tjej av medelklass, de är otroligt jordnära, respektfulla men kan samtidigt ta hand om sig själva. Min tjej skulle aldrig få för sig att fråga efter pengar och när jag har skickat, typ till födelsedag, så har det tagit 10 dagar innan hon hämtat ut dessa.

När du hittat den rätta, ge henne ingen anledning att bli svartsjuk. Håll dig till henne!

Var respektfull mot henne och hennes familj. Om du vill förlova dig bör du fråga hennes föräldrar om lov först. De är också katoliker och inte ovanligt att de går i kyrkan varje söndag och ofta ber till gud. Respektera det och hon kommer att respektera att du inte delar hennes tro.
Citera
2021-09-05, 22:29
Medlem
Torparfrugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
För det första så kan dom ju inte språket. Dom hittar ingenstans och dom känner ingen. Detta gör att du måste vara extra uppmärksam och det sliter. Det sliter som fan, så tänk på det.
Sen, är inte filippinska kvinnor lite väl outbildade för någon som du? Jag menar, vet dom ens om att det finns ett land som heter Italien tex? Det ser jag som extra jobbigt, att de inte har baskunskaper.
Jag har jobbat på ett internationellt bolag i Sverige där majoriteten kom från andra länder än Sverige och inte talade svenska. Kan man engelska så klarar man sig bra i Sverige. Men sen är det såklart att man vill att ens partner lär sig svenska. Men jag tvivlar på att det är en så enorm tröskel att bara ta sig runt med engelska.

Nu har jag inte stenkoll på Filippinerna. Men det känns lite klassiskt svenskt att tro att vi är så långt före andra civilisationer vad gäller utveckling och kompetens. Det är klart att de har bra skolor även i Filippinerna, det är inte direkt som att landet bara består av lerhyddor; de har väl fler och större skyskrapor än Sverige. Och det finns säkert mycket "baskunskaper" som de anser vara elementära men som vi inte har koll på. En från Filippinerna skulle kanske ha svårt att placera Italien på en karta som du säger, vad vet jag; men det känns inte helt olikt hur en svensk antagligen skulle ha svårt att placera t.ex. Vietnam på en karta.

Jag jobbade för ett tag sedan med en yngre kille på distans som var filippinsk. Det var inget konstigt med honom. Han var duktig och kompetent, talade bra engelska, var ansvarsfull, etc. Han gav mig i alla fall ett positivt intryck. På dig däremot låter det lite som att du tror att de är analfabeter eller neandertalare typ.
Citera
2021-09-05, 22:40
Medlem
Torparfrugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kht86
Oj vad jag känner igen mig från min egen situation och liv! Framför allt den delen med tidigare förhållanden där tjejen av någon anledning inte velat satsa. Jag har själv känt mig redo för familjeliv ett tag nu men tror att det aldrig hade hänt med någon tjej från Sverige. Men för 13 månader sedan träffade jag en tjej från Filippinerna och hon är som ingen annan jag träffat tidigare. Smart, rolig, respektfull, ödmjuk, intelligent, perfekt engelska och hon kommer alltid göra allt för vårt förhållande. Det känns verkligen så 100% rätt med henne på ett sätt som det aldrig tidigare gjort med en svensk tjej.

Vi kan verkligen prata om allt och vara genuina och ärliga på ett sätt som jag tror jag aldrig kunnat hända i ett förhållande med en svensk tjej. Jag litar verkligen på henne på ett sätt jag aldrig upplevt tidigare.

Några tips:

Försök hitta någon normal tjej av medelklass, de är otroligt jordnära, respektfulla men kan samtidigt ta hand om sig själva. Min tjej skulle aldrig få för sig att fråga efter pengar och när jag har skickat, typ till födelsedag, så har det tagit 10 dagar innan hon hämtat ut dessa.

När du hittat den rätta, ge henne ingen anledning att bli svartsjuk. Håll dig till henne!

Var respektfull mot henne och hennes familj. Om du vill förlova dig bör du fråga hennes föräldrar om lov först. De är också katoliker och inte ovanligt att de går i kyrkan varje söndag och ofta ber till gud. Respektera det och hon kommer att respektera att du inte delar hennes tro.
Stort grattis! Roligt att höra!

Hur kom du i kontakt med henne? Var det via nätet?

Tjejerna som jag har träffat i Sverige har ändå sagt att de är ute efter att gifta sig, osv. Så jag tror att de anser sig vara seriösa. Men samtidigt känns det lite halvhjärtat tycker jag, när de sticker så fort något inte är 100% perfekt. Hur kräsen får man lov att vara? Och varför slösa flera månader av min tid på att komma fram till att jag saknade någon egenskap som tydligen var helt avgörande för dem?

Låter mycket mer positivt med kvinnan du har träffat. Kul att ni kan vara ärliga med varandra, lita på varandra, etc.

Tack för tipsen! Något särskilt som definierar medelklass där? Att hon har en bachelor-utbildning från en högskola och har föräldrar med vettiga jobb typ?
Citera
2021-09-05, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torparfrugan
Stort grattis! Roligt att höra!

Hur kom du i kontakt med henne? Var det via nätet?

Tjejerna som jag har träffat i Sverige har ändå sagt att de är ute efter att gifta sig, osv. Så jag tror att de anser sig vara seriösa. Men samtidigt känns det lite halvhjärtat tycker jag, när de sticker så fort något inte är 100% perfekt. Hur kräsen får man lov att vara? Och varför slösa flera månader av min tid på att komma fram till att jag saknade någon egenskap som tydligen var helt avgörande för dem?

Låter mycket mer positivt med kvinnan du har träffat. Kul att ni kan vara ärliga med varandra, lita på varandra, etc.

Tack för tipsen! Något särskilt som definierar medelklass där? Att hon har en bachelor-utbildning från en högskola och har föräldrar med vettiga jobb typ?

Ja, vi träffades via dateinasia. Helt olikt svenska dejtingsajter så kommer du få otroligt mycket meddelanden och besök där. Var kräsen! Märkte ganska snabbt att de första jag pratade med hade pengar som agenda så det finns absolut golddiggers där.

Jag känner igen mig så otroligt mycket från din historia i mitt eget liv! Jag dejtade svenska tjejer i 3-4 år utan att det ledde till något i närheten av att bilda familj. Längsta för mig var sju månader innan tjejen deklarerade att hon behövde vara ensam ett tag (dagen efter såg jag henne på tinder).

Något i den stilen. Om du skickar pengar ska det vara för att hon ska kunna unna sig något extra och inte för att täcka sina levnadskostnader. Har hon en utbildning (finns otroligt många sjuksköterskor där) så är hon förmodligen både smart och kan livnära sig. Filippinskor är otroligt omtänksamma och kommer sätta ditt välbefinnande före sitt eget, och det är inte för inte de kallas för det leende folket.

Hoppas det går bra för dig! Uppdatera gärna med jämna mellanrum och vem vet, kanske ses vi någon dag på flygplatsen i Manila.
Citera
2021-09-06, 12:49
Medlem
Rasputin420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Ja hörni, vad ska man säga? Om trehundra år kommer de ställa en uppstoppad svenne på museet som andra kan kolla på.

Redan nu stirrar folk på mig på bussen, eftersom jag är BLOND. Men era mörkhyade bastarder kommer inte ha det problemet, vilken tur va?

Farväl farväl, ty det som var kommer aldrig igen. Farväl.

Ett barn av ett gift par oavsett hudfärg/kultur kan aldrig vara en bastard. Däremot är de många svenskar som gör barn utan att gifta sig. Dom kan man regelrätt kalla för bastards
Citera
2021-09-06, 12:53
Medlem
Katzyns avatar
Ska du inte försöka lära dig att knyta an till andra känslomässigt istället för att leta efter relationer med en partner som inte har råd att kräva det?
Citera
2021-09-06, 13:03
Medlem
MordFustangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Ska du inte försöka lära dig att knyta an till andra känslomässigt istället för att leta efter relationer med en partner som inte har råd att kräva det?
Tror du att det är problem att "knyta an" som är anledningen till att män som TS går ensamma? Vad menas?
Citera
2021-09-06, 13:04
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MordFustang
Tror du att det är problem att "knyta an" som är anledningen till att män som TS går ensamma? Vad menas?

TS säger att han blir dumpad för att han inte vet hur man har djupa samtal eller pratar om känslor. Nu vill han köpa någon så att hon inte kan dumpa honom för det.
Citera
2021-09-06, 13:57
Medlem
MordFustangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
TS säger att han blir dumpad för att han inte vet hur man har djupa samtal eller pratar om känslor. Nu vill han köpa någon så att hon inte kan dumpa honom för det.
Har du en sån feminin man som du pratar känslor med själv? Vad innebär det ens? Hur går det till? Jag har aldrig sett det i praktiken och tror det bara är något ni har fått för er.

Egentligen vill ni ha en tuffing. TS behandlar kvinnor bättre än vad dom förtjänar. Kvinnor hatar en snäll kille.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in