2021-09-05, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Det skadar inte att om ni som ändå konsumerar 17 minuter sådan content även ger oss en tidpunkt.

Jag har inte sett hela skiten. Hade du bara tryckt på länken hade du märkt att det är ganska så direkt in i det.
Citera
2021-09-05, 21:00
Medlem
StellaArtoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Chrille Berg fortsätter att systematiskt pika sönder Baronen.

https://youtu.be/Mqp7hL4Lr9w

Svaret på frågan är förstås ingen mindre än Carl-Fredrik.
Det är underhållande, men börjar bli lite uttjatat.
Citera
2021-09-05, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Fy fanken va lågt att pika och mobba Alexander. Varför inte stötta honom istället för att mobba Rask?. C.B är beter sig som ett ADHD mongo.

Skulle inte säga att det är mobbing. Det är tough love. Rask behöver få höra att han prioriterar trams och att det är därför hans situation är dålig med bl.a trångboddhet. Det är bara Rasks fel att han och hans familjs levnadsstandard inte utvecklats under alla dessa år. Det är inte hans pappas fel, det är inte hans psykiska ohälsas fel.
Det är Rask själv och valen han gjort som orsakat Rasks situation.
Citera
2021-09-05, 21:04
Medlem
Citat:
Fy fanken va lågt att pika och mobba Alexander. Varför inte stötta honom istället för att mobba Rask?. C.B är beter sig som ett ADHD mongo.

Sätt dig i vitrinskåpet och grina som Alexander rask skulle sagt om du försökte påtala att rask skämt är kränkande.

Fortsätt Chrille det är skönt att äntligen en större kreatör påpekar det denna tråd har försökt förmedla i tre år.
Citera
2021-09-05, 21:12
Medlem
StellaArtoiss avatar
Citat:
Vad har Chrille för skyldighet till att stötta Rask?
Rask är en flitlig läsare i denna tråd. StorTuffBiker är ett perfekt exempel på en användare som har hjärtat på rätt ställe.

Han har under en längre tid lagt fram konstruktiv kritik och tips till Rask, hur han ska gå tillväga för att må bättre, både psykiskt och fysiskt.

Man kan blunda för sanningen och säga att alla som kommer med kritik till Rask är losers. Jag tror att Chrilles kommentarer kring Rask gör mer gott än ont. Skulle det inte påverka Rask så finns det iallafall en chans att Therese kommer få en "aha-upplevelse" efter att ha hört Chrilles kommentarer.

Den dagen Rask kommer ta tag i sitt liv (förhoppningsvis kommer den dagen) så kommer han förstå all kritik han fått, som han stoppat under mattan dem senaste åren.
Citera
2021-09-05, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Skulle inte säga att det är mobbing. Det är tough love. Rask behöver få höra att han prioriterar trams och att det är därför hans situation är dålig med bl.a trångboddhet. Det är bara Rasks fel att han och hans familjs levnadsstandard inte utvecklats under alla dessa år. Det är inte hans pappas fel, det är inte hans psykiska ohälsas fel.
Det är Rask själv och valen han gjort som orsakat Rasks situation.
Det du kallar ToughLove kallar jag för mobbing. Om någon doppar ditt framtida barns huvud i en toalett och spolar är det Tough Love det med? Vart går gränsen?
Jag anser att Alexander mobbas av många här i tråden samt av C.B.

Man blir glad av att vara snäll.
Citera
2021-09-05, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StellaArtois
Vad har Chrille för skyldighet till att stötta Rask?
Rask är en flitlig läsare i denna tråd. StorTuffBiker är ett perfekt exempel på en användare som har hjärtat på rätt ställe.

Han har under en längre tid lagt fram konstruktiv kritik och tips till Rask, hur han ska gå tillväga för att må bättre, både psykiskt och fysiskt.

Man kan blunda för sanningen och säga att alla som kommer med kritik till Rask är losers. Jag tror att Chrilles kommentarer kring Rask gör mer gott än ont. Skulle det inte påverka Rask så finns det iallafall en chans att Therese kommer få en "aha-upplevelse" efter att ha hört Chrilles kommentarer.

Den dagen Rask kommer ta tag i sitt liv (förhoppningsvis kommer den dagen) så kommer han förstå all kritik han fått, som han stoppat under mattan dem senaste åren.

På vilket sätt skulle mobbande kommentarer mot Rask göra honom gott? Gillar du att någon är elak mot dig och din familj?
Citera
2021-09-05, 21:32
Medlem
Rask är ofta ledsen nu för tiden så ni i tråden kom ihåg att om någon är ledsen så måste man vara snäll med denne.
Varför inte göra honom glad genom att skriva någonting uppmuntrande.

Jag kan börja

Rask du är en unik kreatör.
Citera
2021-09-05, 21:41
Medlem
Citat:
Det du kallar ToughLove kallar jag för mobbing. Om någon doppar ditt framtida barns huvud i en toalett och spolar är det Tough Love det med? Vart går gränsen?
Jag anser att Alexander mobbas av många här i tråden samt av C.B.

Man blir glad av att vara snäll.

Är en konstig liknelse eftersom det inte kommer ut något gott av att misshandla barn.

Så här ser jag på saken. Rask är på en ego-tripp. Han lever på att folk säger att de blivit hjälpta av hans missbruksblogg. Det har gett Rask en illusion av att det han gör på sociala medier är så viktigt. Förut var det t.ex vanligt att Rask uttalade att han är den sundaste kreatören på youtube.

Sanningen är dock att han bara är en i mängden av lirare med narcissistiska drag på sociala medier, som inte gör skillnad i människors liv, utan snarare sysslar med att producera lågbudget underhållning. Något som inte tagit honom någonstans sedan han börjat, vilket vi kan se på att boendesituationen inte förändrats.

Att då hålla på och berömma killen och säga att han gör bra videor och uppmuntra honom till att fortsätta på samma spår är att göra honom en otjänst. Att snälla ord och uppmuntran får Rask att må bra för stunden innebär inte att det kommer leda till något gott i slutändan.

Man kan se det som att likes, uppmärksamhet och snälla kommentarer är som knark för Rasken. Det ger honom en enorm tillfredsställelse här och nu, men det tar honom egentligen ingenstans, och kan leda till rent förödande saker.

Så du har rätt i att det är bra att vara snäll, och att vara snäll mot Rask är att uppmuntra honom att ta sig ur den här livsstilen så fort som möjligt. Annars väntar en framtid av enormt lidande.
Citera
2021-09-05, 21:48
Medlem
Om det inte hjälper Rask att vara snäll. Hur hjälper det honom genom att vara elak då?
Citera
2021-09-05, 22:05
Avstängd
KungPungPats avatar
Ja herr dommare.. jag var införstådd med hur internet fungerar och att folk klurar ut vem det är även om man blurrar nåns ansikte och röst.. eftersom jag blev ju dömd för grovt förtal hos er förra gången fast jag själv aldrig har sagt något namn eller adress på min mammas granne.. det var bara så svårt att inte hänga ut honom och jag lider kanske av förtalsmissbruk som gör att jag inte kan sluta hänga ut människor och drömma om tiden när Jockeboy lät mig tjäna tillräckligt stora summor för att köpa en krockad skrotbil genom musikvideo och diverse videos om Joz som är ett mobboffer som Jocke gav mig tillåtelse att tjäna pengar på genom att videomobba han i hopp om att han inte vågar berätta för allmänheten om hur Jocke försökte borra Joz i prutten.
Jag är en hjälte och ett offer herr dommare. Jag lilder av trauman från min fars lögner som missbrukare, men jag har krigat mot missbruk och orättvisor genom att hänga ut diverse människor i videos på youtube.
Jag samlar även in tips till polisen gällande försvunna människor eftersom jag är en hjälte och tycker det är intressant att få läsa om privata människors trauman och relationer även om polisen slänger alla tips som jag får och har talat ut i media om att dom inte vill att jag samlar in tips till dom fast jag är kramgo och snäll till skillnad från den stora stygga polisen som barn är rädda för idag tyvär herr dommare.
Citera
2021-09-05, 22:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StellaArtois
Det är underhållande, men börjar bli lite uttjatat.
Jag tycker det är kul och inte alls tjatigt, han varierar sig ju.
Extra kul i kväll med den lilla hinten åt Flashback
Senast redigerad av micro113 2021-09-05 kl. 22:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in