2021-09-05, 15:49
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Kallar du alla som inte vill vaccinera sig för konspirationsgalningar? Haha du verkar väldigt arg Bertil. Vad har du för färg i ansiktet nu? Lila eller bara halvrosa?

Solbränd och fin efter sommaren.

Ja, jag kan inte hitta någon annan orsak att välja bort vaccinet än att just tro på rena konspirationsteorier. (Exkl. folk som inte kan ta sprutan av medicinska orsaker)
Citera
2021-09-05, 15:50
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Du får gärna motivera varför du tycker att man ska massvaccinera 13 åringar.

Det behöver jag inte motivera för dig.

Jag undrar fortfarande vart jag kan hitta information om att vaccinet är ”genmanipulation” ?
Citera
2021-09-05, 16:14
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Jag har för mig att frågan om tredje dos till allmänheten ställdes till Anders Tegnell på presskonferens i augusti med anledning av att en del fått värre biverkningar av andra sprutan än av den första. Kan ha inbillat mig hans svar, men jag har för mig att han sa något i stil med att de är medvetna om att biverkningarna ökat med den andra sprutan för en del. Därför är det precis sådant de undersöker just nu, om biverkningarna riskerar att bli ännu värre efter en tredje dos och de vet inte än om de kan rekommendera det eller med vilket intervall dos tre i så fall ska tas.

Intressant. Är det så att immunförsvaret ger kraftigare respons efter 2:a och 3:e dosen? Innebär det att 2:a och 3:e dosen ger bättre avtryck i form av förbättrat skydd?

Just nu sveper ännu en våg av dödsfall genom Europa. Och hösten är på intåg. Det kan vara bra att komma igång och förstärka riskgruppernas skydd så snart som möjligt.

Just nu rasar vaccineringstakten i Europa. Det bör därmed finnas utrymme att ge påfyllnadsdoser till riskgrupperna, och samtidigt avvara vaccindoser till andra delar av Världen.
Citera
2021-09-05, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
5,77 milj vaccinerade av 10,23 milj invånare.. Det blir 56,4%. Hur många har du uppgift på skulle vara vaccinerade med två doser?

Samtliga vaccineras ju dock inte, iallafall inte ännu. Har samma siffror på antal vaccinerade som du dock (5,88m är vad jag ser idag), men då siffrorna jag följer inte tar med dem under 15 så får vi fram olika procent.
Citera
2021-09-05, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Solbränd och fin efter sommaren.

Ja, jag kan inte hitta någon annan orsak att välja bort vaccinet än att just tro på rena konspirationsteorier. (Exkl. folk som inte kan ta sprutan av medicinska orsaker)

Haha klockrent. Ha en bra dag
Citera
2021-09-05, 16:55
Medlem
Citat:
Det behöver jag inte motivera för dig.

Jag undrar fortfarande vart jag kan hitta information om att vaccinet är ”genmanipulation” ?

Du vill tvunget att man ska vaccinera barn och ungdomar men du vet inte varför du vill det. Ok.
Citera
2021-09-05, 17:06
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Du vill tvunget att man ska vaccinera barn och ungdomar men du vet inte varför du vill det. Ok.

Det var inte frågan. Kom inte in som en mupp och be mig att svara på dina frågeställningar.
Men berätta gärna varför man inte skulle göra det
Citera
2021-09-05, 17:12
Medlem
Citat:
Det var inte frågan. Kom inte in som en mupp och be mig att svara på dina frågeställningar.

Det är du som tvunget vill tvångsvaccinera barn och ungdomar, jag ställde bara frågan varför.
Citera
2021-09-05, 17:25
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Trodde först de hade "låst" rapporteringen till 799 men så hade de.nån dag med 800+...men lite skumt är där

Men även om det går upp strax över 800 så har det legat väldigt nära sen mitten av juli.

Borde vara extremt osannolikt att ligga så stabilt så länge med delta. Alla andra länder har mer klassisk form på kurvan där det går upp fort o klingar av långsamt.

Tror ändå Putin har bestämt att de inte får ha över 800 döda per dag även om det gått över några dagar.
Citera
2021-09-05, 17:30
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Ryssland har väl den största oförklarliga överdödligheten i hela världen under pandemin.

https://www.themoscowtimes.com/2021/08/06/russias-excess-death-toll-passes-530k-as-delta-variant-hits-hard-a74721

Ja, något skumt är det. Ska bli intressant se deras överdödlighet i juli/augusti och om den är rejält mycket högre än månaderna innan.

De kan mycket väl ha fler döda än USA trots mindre befolkning. Ser inte bra ut för Putin och hans fantastiska Sputnik vaccin som ryssarna ratar.
Citera
2021-09-05, 17:31
Medlem
Citat:

Jag kan se 2 orsaker.
Det finns mig veterligen inga konstaterade underlag på att det har någon större effekt.
Det finns inga studier gjorde över längre tid på effekter på barn.

Så varför ska man vaccinera barn?
Citera
2021-09-05, 17:33
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Det är du som tvunget vill tvångsvaccinera barn och ungdomar, jag ställde bara frågan varför.

Kan du vara snäll och visa mig ett inlägg där jag vill ”Tvångsvaccinera” någon endaste person!

Du har uppenbart grava problem med läsförståelsen.

Jag är FÖR att vaccinera personer från 12 år OM pediatriken är på den linjen. Jag har som 99,9% av denna tråden ingen kompetens vad det gäller området. Kunskapsläget verkar vara så att de flesta av världens länder kommer göra detta. Beslutet lär baseras på expertisens uttalanden.
Besitter du högre kunskap av någon anledning menar du?

Eller har du läst någonting från någon galen konspirationsteoretiker som gör att du känner dig säker i frågan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in