2021-09-04, 15:48
  #3625
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskenf
Blir nog svårt..

Jaha du menar att dom små luffarna inte är rädd för spöken? 🤣
Citera
2021-09-04, 17:04
  #3626
Medlem
Gruppbostads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffeochbulla
Hoppas pappa Ante spökar skiten ur dessa misslyckade avkommor!

Om du menar Fridas pappa så är han sten död efter någon slags psykos där han körde i diket, snodde en grävmaskin, klädde av sig naken och irrade ut i skogen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Om den brinnande bilen har med mordet att göra, så kanske de fortsatte upp till Gällivare där Ziad har något kyffe sedan i maj i år.

Detta är en trolig och möjlig teori.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaffeochbulla
Jaha du menar att dom små luffarna inte är rädd för spöken? 🤣

Antyder du att Fridas pappa lever? Jag har nämligen själv misstänkt det. Ja i så fall lär mördarna ligga pyrt till.
Citera
2021-09-04, 17:21
  #3627
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Jodå. Men tittar man på kartan känns sambandet lite konstigt. Om man mördar någon i Notviken och har sin bas på Porsön känns det inte riktigt naturligt att dra gasen i botten upp till Åsträsk. FUPen kanske klarlägger.

Då Aina inte möt någon fartsyndare( det stod väl så i nyheterna dagen efter branden om ja inte minns fel) på väg ut till den brinnande bilen är nog inte så konstigt om det valde åka till Gällivare , de finns ett gäng olika vägar att ta sig dit genom skogen och väldigt låg trafik.
Citera
2021-09-04, 17:25
  #3628
Medlem
Är det SANT att HA LULEÅ är inblandade ? Är det sant att ledningen i HA Luleå vill öppna sina armar och hjärtan för dessa ? Om det är sant vad kommer folk att säga och tycka ? Shottaz har ledningen i HA luleå med somalier att göra ? En av dom häktade går på opiater via Injektioner har Ha frångått den regel ?

Jag som trodde att HA Luleå hade lite pondus och står för lojalitet och ärlighet med det man står för men jag verkar ha trott fel .
Citera
2021-09-04, 17:59
  #3629
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grasligt

Jag som trodde att HA Luleå hade lite pondus och står för lojalitet och ärlighet med det man står för men jag verkar ha trott fel .

Verkar som du missuppfattar allt vad HA är. Ett kriminellt slödder som saknar moral och ärlighet. Pondus har de inte heller. Det är ju ingen som respekterar dessa patraskgäng, däremot är ju folk såklart rädda för de pga deras våldskapital. Men du måste göra skillnad på respekt (för pondus) och rädsla för våld.
Citera
2021-09-04, 18:02
  #3630
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grasligt
Är det SANT att HA LULEÅ är inblandade ? Är det sant att ledningen i HA Luleå vill öppna sina armar och hjärtan för dessa ? Om det är sant vad kommer folk att säga och tycka ? Shottaz har ledningen i HA luleå med somalier att göra ? En av dom häktade går på opiater via Injektioner har Ha frångått den regel ?

Jag som trodde att HA Luleå hade lite pondus och står för lojalitet och ärlighet med det man står för men jag verkar ha trott fel .

Marve Fleksnes (1971): "SAAB Sonett är italiensk!"

Flashback (2021): "Hells Angels i Norrbotten är somalisk!"
Citera
2021-09-04, 18:16
  #3631
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Min teori, som delvis var åt helvete, byggde på att två bilar körde upp till Boden med tre "FLG-anknutna" somalier, vilka jag trodde var Yahye, Bahnan och kanske Alpo. I Buddbyn brändes sedan en bil (tillhörig SVs mamma) för att undanröja bevis. Skälet var att de skulle ta inlandsvägen till E45 för att ta sig till Borlänge, dör Bahnan är skriven och det är lätt att gömma sig i den jättelika somaliska diasporan i Tjärna Ängar. Jag trodde inte att de skulle våga ta sig till Stockholm eftersom jag utgick från att det fanns kontrakt utlagt på dem, på samma sätt som med deras polare Ninow, som sköts tidigare i somras.

Men så var det ju inte riktigt. Yahye satt i fängelse och Alpo var faktiskt nere i Rinkeby, tills han sköts till döds i förra veckan i Hjulsta.

Men Bahnan var ju med, enligt åklagaren. Övriga personer (AA och bröderna Z1 och Z2) dök upp senare här i tråden. Om den brinnande bilen har med mordet att göra, så kanske de fortsatte upp till Gällivare där Ziad har något kyffe sedan i maj i år. Eller också tog de sig till Porsön, så småningom och bilen är ett blindspår.

Jag tror att polisen har haft hyfsad koll på de här gynnarna, men att man har väntat med att plocka in dem tills man lyckades flippa SV, vilkens uppgifter i förhör kommer att spela stor roll för utredningen.

Tror jag. Och osvuret är bäst.

Även om inte alla detaljer var rätt så tycker jag ändå det var en rimlig teori.

Info att Ninow var borta kom in snabbt men att Yahie satt inlåst dröjde. Att Bahnan troligen var inblandad fanns i tanken men han behövde hjälp att dumpa bilen. Då letade vi andra kopplingar kring Ninows gäng varför förstärkning från Byn och Alpo dök upp som en möjlighet. Vi visste inte var Alpo fanns och vi visste inte att Bahnan hämtade förstärkning lokalt i Ziads gäng.

Det är väl rimligt att inte åka direkt hem mitt i natten om man dumpat och bränt en bil och riskera möta polisen. Man är kanske den enda som är vaken mitt i natten. Likaså om man inte dumpat en bil, så åker man ändå inte direkt hem utan man åker någon annanstans några dagar tills det lugnat ner sig. Och om de vilat upp borta spelar det mindre roll om det skedde i Borlänge eller Gällivare. Förutom för polisen som letar efter dem då.

Jag tycker du kommit med genomtänkta idéer hela vägen. Jag har också spunnit tankar åt alla håll när vi under en period inte kom framåt.

Det intressanta är att Bahnan fångades in och att vi hade det spåret tidigt. Och glöm inte varifrån uppgiften om intern uppgörelse egentligen kom ifrån. Intenog.
Backa i tanken lite, så får vi nog medge att en del info han kom med troligen kommer visa sig vara riktig. Även om en del var rena gödselspridningen. Den 10-11 sep bör Intenog dyka upp igen. Spännande. 😊
Citera
2021-09-04, 18:19
  #3632
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Lite konstigt att dra iväg 5 mil. Finns gott om skog runt Luleå. SV bodde inte på Porsön heller så varför inte?

Ju närmare brottsplatsen man bränner en bil desto enklare sätter polisen bilen i samband brottet. Om det brunnit en bil i Mo i Rana den natten hade aldrig någon kopplat den till Luleå. 😊
Citera
2021-09-04, 18:32
  #3633
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aelul
Verkar som du missuppfattar allt vad HA är. Ett kriminellt slödder som saknar moral och ärlighet. Pondus har de inte heller. Det är ju ingen som respekterar dessa patraskgäng, däremot är ju folk såklart rädda för de pga deras våldskapital. Men du måste göra skillnad på respekt (för pondus) och rädsla för våld.


Hm dom jag har träffat har ett handslag varit en ök som dom inte har brutit och ett löfte ska alltid uppfyllas.
Citera
2021-09-04, 18:46
  #3634
Medlem
MEN FRÅGAN ÄR !

Är det SANT att HA LULEÅ är inblandade ? Är det sant att ledningen i HA Luleå vill öppna sina armar och hjärtan för dessa ? Om det är sant vad kommer folk att säga och tycka ? Shottaz har ledningen i HA luleå med somalier att göra ? En av dom häktade går på opiater via Injektioner har Ha frångått den regel ?

Jag som trodde att HA Luleå hade lite pondus och står för lojalitet och ärlighet med det man står för men jag verkar ha trott fel .
Citera
2021-09-04, 19:05
  #3635
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grasligt
MEN FRÅGAN ÄR !

Är det SANT att HA LULEÅ är inblandade ? Är det sant att ledningen i HA Luleå vill öppna sina armar och hjärtan för dessa ? Om det är sant vad kommer folk att säga och tycka ? Shottaz har ledningen i HA luleå med somalier att göra ? En av dom häktade går på opiater via Injektioner har Ha frångått den regel ?

Jag som trodde att HA Luleå hade lite pondus och står för lojalitet och ärlighet med det man står för men jag verkar ha trott fel .

Sluta spamma din jävla incel och läs tråden.
Citera
2021-09-04, 19:07
  #3636
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grasligt
MEN FRÅGAN ÄR !

Är det SANT att HA LULEÅ är inblandade ? Är det sant att ledningen i HA Luleå vill öppna sina armar och hjärtan för dessa ? Om det är sant vad kommer folk att säga och tycka ? Shottaz har ledningen i HA luleå med somalier att göra ? En av dom häktade går på opiater via Injektioner har Ha frångått den regel ?

Jag som trodde att HA Luleå hade lite pondus och står för lojalitet och ärlighet med det man står för men jag verkar ha trott fel .

Som jag har uppfattat det i tråden finns inget som säger att HA Luleå är involverade vare sig i mordet eller i något samarbete med Shottaz.
Men det finns gott om spekulationer.

Det som i protokoll visats är att Bahnan som lämnat FLG, blivit anhållen tillsammans med en Ziad, båda misstänkta för mordet i Notviken.
Denne Ziad är inte somalier. Det har i tråden sagts att Ziad har kört en bil som ägs av någon med koppling till HA Luleå. Att någon umgås med en HA betyder inte att man är med i HA.
Och det är inte samma sak som att
HA Luleå har med Shottaz att göra. Långt ifrån.

Ziad kanske bara lånade bilen för att köpa glass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in