Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Du skrev:
"Problemet är att LW inte fattar allvaret när HD tar skilsmässa.
Hon fattar inte ens att hon är orsak till den."
Och jag menar att orsaken till skilsmässan kanske har fler aspekter än bara otroheten.
Trie tog upp utifrån "Stalkinghandbook for victims" flera intressanta punkter som passade in i flera av de beteenden som stalkare har, händelser som vi alla som följt tråden förmodligen minns, men som ändå inte upprepats så många gånger. De faller lätt i glömska, men är nog så viktiga pusselbitar om man ska förstå hur SD fungerar.
Jag tycker man kan ge lite cred till Trie, som ofta tillför tråden mycket intressanta inlägg.
Jag har redan läst de riskinstrument som finns inom KV för riskbedömningar - varav detta rättsfall i huvudsak inte berör en stalker.
Det är högvoltspänning mellan LW, SD och HD pga av år av otrohet och fortsatta lögner.
Citat:
Och jag menar att orsaken till skilsmässan kanske har fler aspekter än bara otroheten.
Om nu HD anser att fortsatt KONTAKT är orsak till skilsmässan - vilket rimmar med sitt brist-på-tillit och förtroendekris;
Om hon mal på samma sätt till sin väl dolde friend with benefits och han berättar att det värsta som skulle kunna hända är om SD valde LW;
Om nu HD fortsätter älta om SD gått till LW;
Om nu HD uppenbart hatar LW så att hon hoppas hon är död;
Så berör det otrohet i ett triangeldrama.
Att det höjs ett antal tonarter i och med skilsmässan är mer än uppenbart.
Kontrollfreaket har tappat kontrollen och det är intriger de luxe.
Detta återspeglas även via cacher på mordkvällen.
LW säger att hon inte ska logga Nordsjön.
Hemligt inför HD.
Sen drar hon en loggremsa det sista hon gör där SD varit FTF.