2021-09-04, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ja fy vad less man blev av det tugget!

Vi får nog fortsatt räkna med spekulationer om vad som hände Helene i tråden.
Tänk vad spännande det skulle bli om en FUP kommer?
Sen kan de ju inte helt avskriva att han hade en medhjälpare, eller var medhjälparen.

Är ledsen men det kommer ingen FUP om INGET ÅTAL väcks...
Citera
2021-09-04, 13:08
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
En av killarna i bilen hade väl samma efternamn som dåvarande polischefen?

Ja det stämmer.
Citera
2021-09-04, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej en helikopter hade knappast räckt med ditt tänk, du får ju det att låta som det handlar om flera ljusårs avstånd.

Om en kompis eller bekant ville att HA skulle komma hem säkert är det här inga avstånd att ens diskutera. Om det nu innebär en så oändlig omväg att åka runt, hur lång tid uppskattar du att det skulle ta med bil? Återkom gärna med ett svar på det!
Nu var det iofs du som fick det att framstå som ingen omväg alls när det i själva verket faktiskt är det.
Visst jag kan klocka tiden om du vill, eller kan vi nöja oss med att jag chansar på ca 7 min?
Citera
2021-09-04, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Just det ja. Den grusvägen gick in åt höger vid Ekuddenvägens första vänstersväng i höjd med fångvaktarvillornas baksida. Första ca 50 metrarna gick genom ängsmark innan tät sly och lövskog tog över.
Vägen ledde fram till fångvårdens sågverk som låg i närheten av gamla tegelbruket bakom fängelset , i dag heter området tegelängen , förövrigt så tände kola Jakob (idag död) på sågverket så det brann ner.
Citera
2021-09-04, 13:10
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Föräldrarn var relativt gamla då H försvann 1992, Birgit 70 år och Gunnar 65.
Där de bodde i Tibro, finn nu en tandklinik.

Ok tack för info! Vet du vad pappan jobbade med och vilket år han dog? Mamman avled väl 2015?
Citera
2021-09-04, 13:13
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Ja som vilken bil hade hans föräldrar vid tiden

Var det inte de två bilar som nämnts i media, en vit och en grå, som CL ska ha haft tillgång till? Eller tillhörde de någon annan?
Citera
2021-09-04, 13:14
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ok tack för info! Vet du vad pappan jobbade med och vilket år han dog? Mamman avled väl 2015?
Ja mamman avled 2015, pappan dog 2004.
månad finns någonstans i tråden
Huset såldes 2005..
Citera
2021-09-04, 13:14
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Nu var det iofs du som fick det att framstå som ingen omväg alls när det i själva verket faktiskt är det.
Visst jag kan klocka tiden om du vill, eller kan vi nöja oss med att jag chansar på ca 7 min?

Ok typ en halvmil extra alltså?
Citera
2021-09-04, 13:16
Medlem
Citat:
Har funderat nu och kommit fram till att den inte fanns 92. Det som leder mig till den slutsatsen är dels att jag inte minns den och dels att den vore ganska ologisk så som området gestaltade sig på den tiden.
Jag känner nog mer som du , håller på o letar efter detaljplan på västra ekudden 92. Däremot tycker jag inte att en cykelväg där skulle vara ologiskt , som satt ihop med cykelvägen som gick på vänster sida av vägen ner mot ekudden och förband den med en cykelväg till kolarstigen , jag hade familj på norra kolarstigen vid tillfället , men är väl senil .
Citera
2021-09-04, 13:16
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Ok dessa namn har inte nämnts i media vad jag vet iaf, kan vara nåt rykte ,men jag tänker gräva i detta . Tråkigt om fel nsmn näms . Hoppas Prinzezzan kan svara på detta ??

Se svar till Pudelfrillan.
Citera
2021-09-04, 13:17
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Hoppas någon här vet var GLjobbade innan pension? Troligen då i Skövde senast?
Citera
2021-09-04, 13:19
Medlem
Citat:
Mamman var skolsköterska i Tibro enligt en Tibrobo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in