Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Lol! Nej, man kan visst åka på Covid-19 flera gånger. T.o.m med på flashback finns det folk som vittnat om det. Men, ok, jag skall titta på studien som du hänvisar till. (Och rätta mitt inlägg och ta bort ofördkämdheten, om, studien visar på något intressant).
Jag har dock inte några större förhoppningar om din vederhäftighet, eftersom du kör med falska citat här.
Det falska citatet förtjänade du genom din arroganta ignorans.
Givetvis händer återinfektioner, men de är extreeeeemt sällsynta. De kommer att fortsätta hända, men skyddet är fortfarande 99,xx% mot
infektion, vilket betyder att skyddet mot allvarlig sjukdom är MYCKET högre än så. Naturligt immuna kommer få en väldigt mild infektion om de åker på det igen.
Som sagt, om du anser att konvalescenta ska vaccinera sig så säger du samtidigt att vaccinen inte ger tillräckligt skydd eftersom vaccinen ger mycket sämre skydd än enbart naturlig immunitet.
Läs en gång till:
”Not one of the 1359 previously infected subjects who remained unvaccinated had a SARS-CoV-2 infection over the duration of the study.”
” vaccination was associated with a significantly lower risk of SARS-CoV-2 infection among those not previously infected (HR 0.031, 95% CI 0.015 to 0.061)
but not among those previously infected (HR 0.313, 95% CI 0 to Infinity).”
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.06.01.21258176v2