2021-09-03, 14:38
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
33000 personer fick sina liv begränsade bara igår. De hade kunnat få gå på fotboll, men det fick de inte.
Men jag glömde visst för en sekund att du är en sorglig människa som trivs bäst bakom ditt tangentbord och nog helst inte skulle träffa en enda människa.

Anser du att de som upplever sina liv begränsade (eftersom du inte upplever det) ska fortsätta vara begränsade med hänsyn till de som valt att inte skydda sig själva på ett gratis och effektivt sätt?

Tänk på att allt inte kan kretsa kring dig och dina preferenser, lika lite som du säger att det inte kan kretsa kring mig.

Vaccinen är bra, men skyddar ju inte till 100%. Det är därför det är så viktigt med både vaccin och restriktioner, så vi inte får en ohämmad smittspridning. Förhoppningsvis är vi nära nu. Jag har lämnat min bunker sedan några månader tillbaka. Längtar inte tillbaks men då krävs det att vi alla tar ett gemensamt ansvar.
Citera
2021-09-03, 14:39
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Du tror inte att det skapat något fler rubriker om 200000 20-åringar fått ”sina liv förstörda”? Var såg du dessa siffror förresten, på samma ställe som Elvis?

Googla långtidssjuka covid19.
Citera
2021-09-03, 14:42
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomas.Vresros
Problemet med många alarmister är att Corona gjort dem mer rädda men i övrigt inte förändrat deras liv nämnvärt. Såklart att de vill ha kvar begränsningarna.

Vi som däremot tvingats jobba hemma i en evighet och fått våra familjeliv, hobbyer och dylikt kringskurna, vi lider enormt det här. Och nu hör man – inte helt oväntat – hur alarmisterna ägnar sig åt mission creep. Nu räcker det inte längre att de sjuka och gamla är vaccinerade, eller ja alla utom de yngsta. Nej, nu ska stolparna flyttas och ribban sänkas. Sådan är neurotikern – nyckfull, hopplös, hjälplös. Ska vi låta dessa samhällets losers hålla tillbaka ett sunt och normalt folkliv? Åt helvete heller.

Öppna upp allt nu.

Förstår fortfarande inte vad du fått avskuret som är så hemskt. Kan du lista 5 av de saker du anser vara absolut värst?
Citera
2021-09-03, 14:44
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Förstår fortfarande inte vad du fått avskuret som är så hemskt. Kan du lista 5 av de saker du anser vara absolut värst?

Tycker du vi ska vaccinera bäbisar?
Citera
2021-09-03, 14:45
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Ditt liv har inte begränsas så därför har ingen annans liv begränsas.

Högsta hästen på Flashback

Jo, men det är ju bara att förhålla sig till. Ser inte att restriktionerna påverkat mig alls. Viruset däremot har gjort att jag dragit mig undan en tid, men nu skulle jag säga att jag lever som vanligt.
Citera
2021-09-03, 14:47
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Men vadå vi har ju inga begränsningar så det finns ju inget att lätta på, enligt dig?

Ja k princip är det väl så? Förutom uppmaningen att jobba hemma då...
Citera
2021-09-03, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
"Oprövat", med miljarder givna doser, och där mindre än en halv promille får allvarliga biverkningar?

Sedan ångrar jag, förstås, att jag inte satsade på Pfizer när jag fick ett tips om det för 20 år sedan. Hade jag känt till kvinnors sexaptit och denna pandemi, och vaccinet, då hade jag satsat och varit mångmiljonär nu!

Notera att jag skriver RELATIVT obeprövat, många doser är som du säger adminstrerade, men i relation till andra vaccin är det fortfarande oberprövat beträffande bla långtidseffekter och effektivitet över tid.

Ok, du har alltså inget ekonomiskt intresse i vaccinet, då återstår bara frågan som du INTE svarade på: hur kommer dig att du då är så engagerad i att människor du inte känner ska vaccineras???
Citera
2021-09-03, 14:48
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Oj vad smittan fullständigt exploderar bland 10-19 åringarna. Precis som inte skolan och barnen skulle vara drivande i smittan.

2030st ny fall bland 10-19 åringarna rapporterade denna vecka.

1174st nya fall bland 20-29 åringarna rapporterade denna vecka.

https://covidstatistik.se/aldersfordelning#fall-incidens
Lika tydlig minskning bland 20-åringarna också. En effekt av vaccineringarna kommit igång i den gruppen?
Citera
2021-09-03, 14:48
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Tycker du vi ska vaccinera bäbisar?

Kanske. Jag tror det går bra. I alla fall från 1 års ålder då många börjar på förskola
Citera
2021-09-03, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Epidemin i Sverige är över när sjukvården kan hantera covid utan att ”kollapsa”. Pandemin är nog inget Sverige kan påverka.

Epidemin är över när viruset inte är farligare än de fyra andra coronavirusen eller ifall det försvinner helt men det är nog mindre sannolikt.
Citera
2021-09-03, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Googla långtidssjuka covid19.
Jag får upp SVBK.
Citera
2021-09-03, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
82,3% fått första dosen nu.
71,5 % helt färdigvaccinerade.

Visst fan borde man släppa på ALLA restriktioner nu?

Tror ni vi kommer upp i 85%?

Åsyftas dos 1 når vi det imorgon om vi inför covidpass på evenemang och samtidigt släpper publikbegränsningen. Annars snackar vi nog om ett par månader bort i tiden. Går riktigt långsamt nu med förstadoserna.

Dessa siffror är ändå bra utan något mer än den fria viljan, det får man inte glömma att andra länder med såna siffror eller lite högre åstadkommit det genom att hota eller rentav genomfört inskränkingar på frihet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in