Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-09-03, 20:36
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, jag vill inte distansera mig mot något. Embryo, foster och bebisar är liv. Men jag vill ändå kalla dem för embryon, foster och bebisar eftersom det ger mer information om dem. Precis som jag kalla sommar för sommar, höst för höst och vinter för vinter. Ingen värdering alltså, utan termerna är informativa.

Man är två om att ligga och därmed två om att knullat fram en oönskad graviditet. då bör även båda steriliseras om det "beställs" en abort. Mannen är ju också en person som har spridit sin säd som lett till en oönskad graviditet och inte tagit reda på hur kvinnan förhåller sig till abort/inte abort osv. Han har visat samma oansvariga sätt som kvinnan och bör därmed också givetvis steriliseras för att inte göra fler kvinnor oönskat gravida. För det var väl meningen, enligt dig, att sterilisera folk vid abort så att det inte ska bli fler oönskade graviditeter? Så om kvinnan ska steriliseras vid en abort, så ska mannen det med. Så att det inte kan bli fler oönskade graviditeter från någon av dem. Men det kanske inte var ett lika självklart förslag för dig när mannen också måste ta lite ansvar för den oönskade graviditeten och konsekvenserna av den?

Vilka undersökningar visar på det? Jag vet ingen kvinna som vill ha massinvandring. Möjligtvis väldigt unga tonårsflickor som vill verka PK. Men nej, inga andra.

Jag ställde frågan till dig. Jag vill läsa ditt svar. Jag vet nämligen inte så mycket om feminister. Men de jag känner som är feminister ställer inte högre krav på män än vad de gör på sig själva.

Man är två om att knulla men bara en om att avgöra om abort ska genomföras.

En kvinna som inte vill föda stoppar det med mord men en man som inte vill betala underhåll i 18 år kan inte stoppa det.

Inte alls jämställt alltså och det är förstås fel. Antingen bör båda besluta om abort eller så bör kvinnan inte kunna kräva något från mannen om han inte vill ha barnet.
Citera
2021-09-03, 20:40
Avstängd
Citat:
Detta är ett hemskt fall. Och det är ytterst ohederligt av dig att göra poänger av sådant. För jag tror definitivt inte att du bryr dig om Rebecka.

jo , det är därför jag tycker att svensk "abortälskare" och människor som du behöver iafall läsa på innan n utalar er om saker ni osubstansierat snyter ur arslet.

det är därför jag vet att det sker ca 1 rebecka per 100`000 medecinska aborter (förutom död genom hemmorage, så finns koppling till sepsis) , medansk kirurgiska aborter är långt säkrare , ca 1/1`000`000 dör.

Där finns även studier som pekar på en förhöjd risk för bröstcancer kopplad till medecinsk abort, en risk som kraftigt ökar från efter 2+ (dvs 20% av aborterna som sker årligen i sverige.

Vill du göra en påäng av att du "rädadr liv" så får du ju stå för liven som tas. appropå ohederlighet.
Citera
2021-09-03, 20:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell

En kvinna som inte vill föda stoppar det med mord men en man som inte vill betala underhåll i 18 år kan inte stoppa det.

Inte alls jämställt alltså och det är förstås fel. Antingen bör båda besluta om abort eller så bör kvinnan inte kunna kräva något från mannen om han inte vill ha barnet.
Du tycker alltså att pappor ska få rätt att döda sina egna små barn för att spara pengar?

Trodde väl nåt sånt.
Citera
2021-09-03, 20:44
Avstängd
dubbelpost
Citera
2021-09-03, 20:45
Avstängd
Citat:
Jo, det stämmer. Källa: WHO.

då är du välkommen att länka & citera studierna ifråga.

Jag har läst dem. rekomenderar att du gör det själv. det är allt annat än "säkra uppskattningar".

och om du brydde dig om mödradödlighet och ville rädda bebisar så hade "fri abort till alla" inte ens varit top 3 på den listan.
Men läs dem, du kanske lär dig något som dina fantasier och påhittade sagor omöjligt skulle kunna lära dig om världen och livet.
Citera
2021-09-03, 20:51
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du tycker alltså att pappor ska få rätt att döda sina egna små barn för att spara pengar?

Trodde väl nåt sånt.

Drottningen av halmgubbar briljerar igen.
Citera
2021-09-03, 20:54
Medlem
Citat:

Så du är helt ok med att mannen till den aborterade kvinnan kan springa runt och skapa ännu fler oönskade graviditeter som leder till aborter? Givetvis bör han också steriliseras om kvinnan som gjort abort efter att ha blivit befruktad av honom, blir steriliserad. Båda dessa två är ju, enligt ditt synsätt, riskpersoner för att sprida oönskade graviditeter. Så ska kvinnan steriliseras, ska mannen också steriliseras. Kanske ännu viktigare tom. att han steriliseras, med tanke på att man som man kan knulla fram barn vid varje samlag. Kvinnor kan bara bli gravida en gång per månad och endast om de är i fertil ålder. Så. Båda bör steriliseras, om ditt förslag ska ha någon effekt alls. Sedan kan jag ju fortsatt skriva till dig att jag vet kvinnor som gjorde abort på 70-talet och som har fött flera önskade och älskade barn på 80-talet, när de var redo och mogna för att bli mödrar. Alla dessa fina människor hade inte funnits om deras mödrar hade blivit steriliserade. Men så långt verkar du inte kunna tänka.

Men hur tänker du nu? Blir det ingen abort, så finns ett barn. och barnet ska båda föräldrarna ta som minst ekonomiskt ansvar för, om det inte adopteras bort. Blir det abort så slipper mannen betala underhåll. Så då kanske det är bra att det blir abort? Så män som inte vill betala underhåll slipper det. Kanske också orsaken till att många kvinnor gör abort: att mannen vill smita ifrån ansvaret för avkomman. Har den tanken någonsin snuddat dig?

Anser du att kvinnor ska ha vetorätt och besluta över vad som sker i mäns kroppar? Besluta att män ska må illa i visst antal månader och kanske tom. kräkas dagligen och känna sig magsjuka, kanske rent av 9 månader konstant, växa om sina magar, få värk i sina fogar, riskera allvarlig havandeskapsförgiftning (med alla komplikationer det innebär), diabetes osv. Och sedan spricka upp från penis i svåra smärtor och ibland kanske spricka upp ända till analen med urin och avföringsinkontinens som följd. Risker svåra livslånga smärtor och problem med avföring osv. En graviditet och förlossning innebär stora risker och i princip alltid krämpor för gravida/födande kvinnor. Att därmed tvinga en kvinna att genomgå detta är totalt vidrigt. Jag antar att du inte skulle vara lika sugen på att män blev tvingade till detta, om de inte ville?
Citera
2021-09-03, 20:55
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Men nu diskuterar vi inte det naturliga med graviditeter och förlossning. Nu diskuterar vi när en kvinna är oönskat gravid och känner sig nödgad att göra abort. Denna kvinna ska aldrig behöva tvingas att genomgå en graviditet och förlossning, då både graviditet och förlossning innebär risker samt graviditetskrämpor. Så är det för de allra flesta kvinnor. Vill de ha barn så tar det dessa saker. Men det vore totalt vidrigt att tvinga en kvinna att vara gravid och föda barn som inte vill detta och med alla risker som kan uppkomma och med alla krämpor som kan/brukar uppkomma. Det är vad vi diskuterar.
Läste inte ens ditt inlägg då du och jag har vissa saker att reda ut först ang. din oförmåga att kunna ange en källa med motiveringen ”att det är ’smidigare’ att du (dvs jag) hittar källan”.

Du har varken utbildning eller bildning. Inte ens basalt vett att diskutera heller. Du är bara konstig.

Vad får jag ut med att utbyta replik med dig?
Senast redigerad av TyrgilScramasax 2021-09-03 kl. 20:58.
Citera
2021-09-03, 20:57
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Så du är helt ok med att mannen till den aborterade kvinnan kan springa runt och skapa ännu fler oönskade graviditeter som leder till aborter?

Nej hur kan du tro det av vad jag skrivit?

Efter en så korkad inledning slutar jag omedelbart att läsa ditt inlägg så resten av texten var bortkastad.
Citera
2021-09-03, 21:17
Avslutad
Citat:
Drottningen av halmgubbar briljerar igen.
Du skrev faktiskt själv att det vore mer rättvist om även pappan fick rätt att döda sitt barn för att spara pengar.

Vem är det rättvist för?
Citera
2021-09-03, 21:42
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du skrev faktiskt själv att det vore mer rättvist om även pappan fick rätt att döda sitt barn för att spara pengar.

Vem är det rättvist för?

Nej det var inte så jag skrev, du skapar bara halmgubbar som vanligt.
Jag beskrev det ojämlika förhållandet mellan mamma och pappa.
Citera
2021-09-03, 21:50
Avslutad
Citat:
Nej det var inte så jag skrev, du skapar bara halmgubbar som vanligt.
Jag beskrev det ojämlika förhållandet mellan mamma och pappa.
” Antingen bör båda besluta om abort eller så bör kvinnan inte kunna kräva något från mannen om han inte vill ha barnet.”
Betyder det verkligen något annat än att antingen bör båda besluta om att barnet ska mördas eller så ska pappan slippa hjälpa sitt barn med pengar till mat, kläder och husrum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in