Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-09-03, 18:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Svensk lag kommer anpassas till sharia i takt med massinvandringen som jag skrev, det kommer bli pli på kvinnorna, är de olydiga blir det en balkongflygning.
Jamen då kan du ju stanna då.
Citera
2021-09-03, 19:18
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jamen då kan du ju stanna då.

Vad är det du har så svårt att förstå, jag vill inte ha sharia men kvinnorna i Sverige vill uppenbarligen det eftersom de röstar hit det.
Citera
2021-09-03, 19:24
Avslutad
Citat:
Vad är det du har så svårt att förstå, jag vill inte ha sharia men kvinnorna i Sverige vill uppenbarligen det eftersom de röstar hit det.
Fast blir det färre än 40 000 döda per år borde det väl vara en förbättring i dina ögon, så nu förstår jag inte.
Citera
2021-09-03, 19:28
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Fast blir det färre än 40 000 döda per år borde det väl vara en förbättring i dina ögon, så nu förstår jag inte.

Ja abortfrågan blir bättre med sharia så som jag skrev finns det inget ont som inte har något gott med sig. Att de avskaffar woke och feminism är andra bra saker. Jag flyttar dock till ett land där detta redan är löst och där jag inte får alla nackdelar som afghaner dör med sig.
Citera
2021-09-03, 19:32
Medlem
Citat:
Du använder ordet embryo för att avhumanisera mammans barn. Att det barnet är beroende av henne gör inte mordet mer humant.

Jag använder ordet embryo för at det heter embryo.
Citera
2021-09-03, 19:36
Medlem
Citat:
Du borde dock kunna inse att det föds färre oönskade barn om man tvångssteriliserar dem som blir oönskat gravida. Alla som beställer abort borde alltså tvångssteriliseras.

Då bör vi som jag skrivit, ändra lagarna så att även mannen som gjort kvinnan oönskat gravid och gjort abort, steriliseras. Varje par som gör abort steriliseras: både man och kvinna. Väljer kvinnan att föda barn så ska mannen enligt lag påtvingas ekonomiskt ansvar och se till att kvinnan och barnet är trygga under graviditet samt 18 år framåt. Om han smiter från detta ansvar blir det fängelse. Vad tycker du om den tanken?
Citera
2021-09-03, 19:38
Medlem
Citat:

Kvinnor jobbar i regel inom offentliga sektorn. Många av dessa röstar därmed rött för att få bättre löner och arbetsvillkor etc. Inte för att få hit problem.
Citera
2021-09-03, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Du är korkad helt klart.
Att förlösa barn är naturliga och nödvändiga risker som kvinnor har behövt hantera i eoner. Numera är riskerna minimala. Men det är irrelevant egentligen. De allra flesta kvinnor idag hanterar detta eftersom de vill ha barn och att det vet att det finns god vård på BB.

Fråga dig istället hur kvinnor kunde hantera detta för 200 år sedan. Föda i timmerstuga med jordgolv utan läkare, barnmorska, antibiotika, smärtstillande, tvättade händer, osv.

Men nu diskuterar vi inte det naturliga med graviditeter och förlossning. Nu diskuterar vi när en kvinna är oönskat gravid och känner sig nödgad att göra abort. Denna kvinna ska aldrig behöva tvingas att genomgå en graviditet och förlossning, då både graviditet och förlossning innebär risker samt graviditetskrämpor. Så är det för de allra flesta kvinnor. Vill de ha barn så tar det dessa saker. Men det vore totalt vidrigt att tvinga en kvinna att vara gravid och föda barn som inte vill detta och med alla risker som kan uppkomma och med alla krämpor som kan/brukar uppkomma. Det är vad vi diskuterar.
Citera
2021-09-03, 19:48
Medlem
Citat:
Nej som feminist skyller hon alltid på mannen och kräver saker av honom som hon som kvinna inte lever upp till, detta är typiskt feministiskt.

vilka saker menar du att feminister kräver av män, som feministerna själva inte lever upp till?
Citera
2021-09-03, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
så varför är aborter i sverige mer än dubbelt så vanligt som i finland, 50% vanligar än i usa , och många år vanligare än i flickbarnshatande kina?

är det inte rätten att få välja bort preventivmedel för att man vill bli gravid , och göra abort som du försvarar?

Hur ska jag kunna veta det? Eventuellt för att sex är relativt fritt här i Sverige? Och med fritt sex kan det även bli fler graviditeter och vissa av dessa kommer vara oönskade?

Nej. Jag försvarar rätten till att om en kvinna känner sig nödgad till abort, så ska denna ske lagligt och säkert. Inte olagligt och osäkert. Jag värnar kvinnans liv och hälsa, till skillnad från dig.
Citera
2021-09-03, 19:53
Medlem
Citat:
så varför är aborter i sverige mer än dubbelt så vanligt som i finland, 50% vanligar än i usa , och många år vanligare än i flickbarnshatande kina?

är det inte rätten att få välja bort preventivmedel för att man vill bli gravid , och göra abort som du försvarar?

Hur ska jag kunna veta det? Eventuellt för att sex är relativt fritt här i Sverige? Och med fritt sex kan det även bli fler graviditeter och vissa av dessa kommer vara oönskade?

Nej. Jag försvarar rätten till att om en kvinna känner sig nödgad till abort, så ska denna ske lagligt och säkert. Inte olagligt och osäkert. Jag värnar kvinnans liv och hälsa, till skillnad från dig. Du vet: hon var också ett embryo/foster en gång i tiden och då värnade du henens liv. Varför inte fortsätta värna det livet när livet blivit en människa?
Citera
2021-09-03, 19:56
Medlem
Citat:
Jo, ni båda reseonerr som talibaner, Man både får och bör mörda det om det inte klarar "min" defintion av liv.

Det är ju en emaptistörning, för vare sig du eller jenny skulle klara er något vidare bland talibanerna, för där skulle ni utsättas för erat egna resonemang.

Är det en "empatistörning" att värna om kvinnors liv och hälsa? Jag anser nog att det är ganska mycket mer "empatistörning" att inte värna om kvinnors liv och hälsa och som du anse att kvinnor som känner sig nödgade att göra abort ska vara tvingade att göra denna osäkert och olagligt med risk för eget lvi och hälsa. Embryot/fostret kommer ju dö ändå. Varför offra kvinnans liv och hälsa också? Det är nog mer "empatisört" och "talibanskt" att tänka så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in