Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-09-03, 19:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hur ska jag kunna veta det? Eventuellt för att sex är relativt fritt här i Sverige? Och med fritt sex kan det även bli fler graviditeter och vissa av dessa kommer vara oönskade?

Du kunde ju nöjt dig med jag vet inte, tills du vet. Kanske kan du även hitta något stöd för det, 2,5% är ju ett litet hack i skillnaden. Antalet serie aborter är ett tipps om du vill veta…
Citat:
Nej. Jag försvarar rätten till att om en kvinna känner sig nödgad till abort, så ska denna ske lagligt och säkert. Inte olagligt och osäkert. Jag värnar kvinnans liv och hälsa, till skillnad från dig. Du vet: hon var också ett embryo/foster en gång i tiden och då värnade du henens liv. Varför inte fortsätta värna det livet när livet blivit en människa?

Jag värnar om hennes liv , jag vill inte att hon ska bli ytterligare än Rebecca, eller drabbas av bröstcancer.

Varför värnar du inte om mamman eller bebisen?
Citera
2021-09-03, 19:59
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Jag använder ordet embryo för at det heter embryo.

Det är ett mänskligt liv men du vill distansera dig från det så det bli enklare att döda.

Citat:
Då bör vi som jag skrivit, ändra lagarna så att även mannen som gjort kvinnan oönskat gravid och gjort abort, steriliseras. Varje par som gör abort steriliseras: både man och kvinna. Väljer kvinnan att föda barn så ska mannen enligt lag påtvingas ekonomiskt ansvar och se till att kvinnan och barnet är trygga under graviditet samt 18 år framåt. Om han smiter från detta ansvar blir det fängelse. Vad tycker du om den tanken?

Nej inte alls, det är bara kvinnan som har rätt att beställa abort och därför är det bara hon som bör steriliseras.

Citat:
Kvinnor jobbar i regel inom offentliga sektorn. Många av dessa röstar därmed rött för att få bättre löner och arbetsvillkor etc. Inte för att få hit problem.

Skitsnack, alla undersökningar visar att kvinnor vill ha massinvandring och de röstar på de mest extrema partierna.

Citat:
vilka saker menar du att feminister kräver av män, som feministerna själva inte lever upp till?

Oj är du så woke att du inte ens ser det?
Citera
2021-09-03, 20:02
Avstängd
Citat:
Är det en "empatistörning" att värna om kvinnors liv och hälsa? Jag anser nog att det är ganska mycket mer "empatistörning" att inte värna om kvinnors liv och hälsa och som du anse att kvinnor som känner sig nödgade att göra abort ska vara tvingade att göra denna osäkert och olagligt med risk för eget lvi och hälsa. Embryot/fostret kommer ju dö ändå. Varför offra kvinnans liv och hälsa också? Det är nog mer "empatisört" och "talibanskt" att tänka så.

Säg det till Rebeckas mamma om du menar det.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gPweK9/16-ariga-rebecca-forblodde-i-duschen
Citera
2021-09-03, 20:06
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Ja abortfrågan blir bättre med sharia så som jag skrev finns det inget ont som inte har något gott med sig. Att de avskaffar woke och feminism är andra bra saker. Jag flyttar dock till ett land där detta redan är löst och där jag inte får alla nackdelar som afghaner dör med sig.
Cuntwell, du har ju ganska länge flaggat för att du ska flytta, men aldrig var.
Blev det utanför EU, antar jag? Georgien? Berätta!
Citera
2021-09-03, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Du kunde ju nöjt dig med jag vet inte, tills du vet. Kanske kan du även hitta något stöd för det, 2,5% är ju ett litet hack i skillnaden. Antalet serie aborter är ett tipps om du vill veta…

Jag värnar om hennes liv , jag vill inte att hon ska bli ytterligare än Rebecca, eller drabbas av bröstcancer.

Varför värnar du inte om mamman eller bebisen?

47 000 kvinnor dör varje år till följd av osäkra aborter. Och fler därtill skadas av osäkra aborter. Som jag skrivit redan flera gånger: känner sig en kvinna nödgad att göra abort så kommer den ske. Dvs. det lilla livet kommer dö. Detta kommer ingen lag kunna hindra. Men vi kan skona kvinna från att skadas/dö genom att aborten sker säkert. En säker abort gör även att kvinnan i regel gör aborten så tidigt som möjligt, vilket även skonar det lilla livet mer än om aborten sker sent och med osäkra metoder . Så säkra och lagliga aborter gör att man kan reglera när aborter får ske/inte får ske och kvinnor kan göra aborter relativt tidigt. Därmed skonas kvinnans liv och hälsa och det lilla livet slipper gå en ond bråd död till mötes genom en galge i kanske vecka 20...

Att vara abortmotståndare visar på att man varken värnar kvinnas liv och hälsa eller fostret under aborten. för självklart är det bättre om aborten får ske så tidigt och lindrigt för embryot/fostret som möjligt. Och inte sent, osäkert, olagligt.

För som jag skrivit upprepade gånger: aborten kommer ske oavsett om abort är lagligt eller olagligt. oavsett om abort är säkert eller osäkert. Då räddar därmed inga foster genom att förbjuda abort. Däremot riskerar du kvinnas liv och hälsa och gör även aborten svårare för fostret om den sker osäkert och sent.
Citera
2021-09-03, 20:22
Avstängd
Citat:
47 000 kvinnor dör varje år till följd av osäkra aborter.

Det stämmer inte.

Citat:
Och fler därtill skadas av osäkra aborter. Som jag skrivit redan flera gånger: känner sig en kvinna nödgad att göra abort så kommer den ske.
Ja

Citat:
Dvs. det lilla livet kommer dö. Detta kommer ingen lag kunna hindra
Nej

Citat:
Men vi kan skona kvinna från att skadas/dö genom att aborten sker säkert.

Nej Rebecca dog, hon är inte ensam.

https://www.expressen.se/nyheter/rebecca-dog-av-abortpiller/

Citat:
En säker abort gör även att kvinnan i regel gör aborten så tidigt som möjligt, vilket även skonar det lilla livet mer än om aborten sker sent och med osäkra metoder
Nej, det sker färre aborter där det inte finns tillgång till säkra aborter, oavsett abortlagstiftning.

Citat:
Så säkra och lagliga aborter gör att man kan reglera när aborter får ske/inte får ske och kvinnor kan göra aborter relativt tidigt.
Det har inget med fri abort att göra. säkra och lagliga aborter fanns innan 1975 i sverige. man mördade naturligtvis itne lika många bebisar bara.

Citat:
Därmed skonas kvinnans liv och hälsa och det lilla livet slipper gå en ond bråd död till mötes genom en galge i kanske vecka 20...

du menar istället för en säker död ?

Citat:
Att vara abortmotståndare visar på att man varken värnar kvinnas liv och hälsa eller fostret under aborten. för självklart är det bättre om aborten får ske så tidigt och lindrigt för embryot/fostret som möjligt. Och inte sent, osäkert, olagligt.

att vara abortmotståndare visar att man värnar om bebisen såväl som mammans liv.

Citat:
För som jag skrivit upprepade gånger: aborten kommer ske oavsett om abort är lagligt eller olagligt. oavsett om abort är säkert eller osäkert. Då räddar därmed inga foster genom att förbjuda abort. Däremot riskerar du kvinnas liv och hälsa och gör även aborten svårare för fostret om den sker osäkert och sent.

SJälvkart räddar man miljontals med bebisar om aborter förbjuds globalt, man kan tillochmed kosta på sig att förbjuda alla säkra former av aborter (dvs den västerländska typen som vi har haft sen 30 talet i sverige). statestiken är övertydlig. jämför själv.
Citera
2021-09-03, 20:25
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Cuntwell, du har ju ganska länge flaggat för att du ska flytta, men aldrig var.
Blev det utanför EU, antar jag? Georgien? Berätta!

Utanför EU blir det men jag går inte in på exakt vart. Det är dock en del att avveckla i Sverige och jag har också Covidrestriktioner i det nya landet som sätter kalendern.
Citera
2021-09-03, 20:26
Medlem
Citat:
Det är ett mänskligt liv men du vill distansera dig från det så det bli enklare att döda.

Nej inte alls, det är bara kvinnan som har rätt att beställa abort och därför är det bara hon som bör steriliseras.

Skitsnack, alla undersökningar visar att kvinnor vill ha massinvandring och de röstar på de mest extrema partierna.

Oj är du så woke att du inte ens ser det?

Nej, jag vill inte distansera mig mot något. Embryo, foster och bebisar är liv. Men jag vill ändå kalla dem för embryon, foster och bebisar eftersom det ger mer information om dem. Precis som jag kalla sommar för sommar, höst för höst och vinter för vinter. Ingen värdering alltså, utan termerna är informativa.

Man är två om att ligga och därmed två om att knullat fram en oönskad graviditet. då bör även båda steriliseras om det "beställs" en abort. Mannen är ju också en person som har spridit sin säd som lett till en oönskad graviditet och inte tagit reda på hur kvinnan förhåller sig till abort/inte abort osv. Han har visat samma oansvariga sätt som kvinnan och bör därmed också givetvis steriliseras för att inte göra fler kvinnor oönskat gravida. För det var väl meningen, enligt dig, att sterilisera folk vid abort så att det inte ska bli fler oönskade graviditeter? Så om kvinnan ska steriliseras vid en abort, så ska mannen det med. Så att det inte kan bli fler oönskade graviditeter från någon av dem. Men det kanske inte var ett lika självklart förslag för dig när mannen också måste ta lite ansvar för den oönskade graviditeten och konsekvenserna av den?

Vilka undersökningar visar på det? Jag vet ingen kvinna som vill ha massinvandring. Möjligtvis väldigt unga tonårsflickor som vill verka PK. Men nej, inga andra.

Jag ställde frågan till dig. Jag vill läsa ditt svar. Jag vet nämligen inte så mycket om feminister. Men de jag känner som är feminister ställer inte högre krav på män än vad de gör på sig själva.
Senast redigerad av TomatKungen 2021-09-03 kl. 20:29.
Citera
2021-09-03, 20:27
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Utanför EU blir det men jag går inte in på exakt vart. Det är dock en del att avveckla i Sverige och jag har också Covidrestriktioner i det nya landet som sätter kalendern.
Jag tänkte väl det. Tippade på Georgien eftersom detta var högst rekommenderat i Nomad Capitalist. Men diskretion är också OK.
Citera
2021-09-03, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravana
Det finns ingen som hävdar att det inte är möjligt för kvinnor att byta däck eller för män att laga mat, men de biologiska skillnaderna (testo) kommer defakto göra så att män (återigen alltid på gruppnivå) kommer tycka att det är roligare att fixa med bilen än vad kvinnor gör och vice versa. Det är anledningen till att vi, nu när det faktiskt är jämställt, gör ytterst traditionella livsval. Att det finns en jävla massa mer kvinnor i vården och män som ingenjörer beror på valet vi gör pga biologin. Så är man för jämställdhet, vilket inte likhetsfeminister är, så är det betydligt mycket effektivare att kompensera upp för löner och förmåner inom offentlig sektor. Självfallet så ska både kvinnor och män få välja precis vad de vill gör i livet förutsatt att man kan möta de kriterier som krävs för arbetet.
Vi är biologiska varelser och inte några identiteter in nån påhittad förtryckar struktur.

Verkar det som att kvinnor tycker det är roligt att diska, städa toan, eller tvätta?

Jag tror nog mer på att män genom tiderna tyckt det varit "roligare" att någon annan gör allt sånt nödvändigt, repetitivt arbete så att de själva kan pyssla med sånt DE tycker är roligt.
Och för att kunna få lov inför samhället (och sig själva) att skjuta allt mer tråkigt på andra, så har de lagt enorm energi på att försöka förklara de " biologiska skillnaderna" som gör att det på nått sätt skulle vara rimligt att enkom kvinnor ska diska.

Social konstruktion alltså.
Likhetsfeminismen har alltså rätt.
Citera
2021-09-03, 20:32
Medlem
Citat:
Säg det till Rebeckas mamma om du menar det.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gPweK9/16-ariga-rebecca-forblodde-i-duschen

Detta är ett hemskt fall. Och det är ytterst ohederligt av dig att göra poänger av sådant. För jag tror definitivt inte att du bryr dig om Rebecka.
Citera
2021-09-03, 20:33
Medlem
Citat:
Det stämmer inte.

Jo, det stämmer. Källa: WHO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto