Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-09-02, 19:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Dina känslor är inte så intressanta, abort är att döda.

Det är heller inte diktatur att kasta mördare i fängelset eller tvångssterilisera mammor som vill göra abort, det är en barmhärtighetsgärning. Det leder till färre mord och färre oönskade barn.
Barmhärtigt mot vem?
Citera
2021-09-02, 19:42
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej, om samhället ska ha något att vinna på tvångssteriliseringar så är det de som föder oönskade barn. Att hindra folk från att föda önskade barn tjänar inget till.

Du skrev ju nyss att det var så hemskt att det föds oönskade barn och då är det förstås bra att tvångssterilisera dem som föder oönskade barn, eller hur?

Andra kvinnor kommer tänka efter då också innan de knullar utan skydd.
Citera
2021-09-02, 19:48
Avslutad
Citat:
Du skrev ju nyss att det var så hemskt att det föds oönskade barn och då är det förstås bra att tvångssterilisera dem som föder oönskade barn, eller hur?

Andra kvinnor kommer tänka efter då också innan de knullar utan skydd.
Ja, vad skulle samhället tjäna på att tvångssterilisera dem som väljer att INTE föda oönskade barn?
Senast redigerad av Ipsi 2021-09-02 kl. 20:16.
Citera
2021-09-02, 20:23
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det ligger i övriga samhällets stora intresse att inte tusentals oönskade barn föds per år.

Tänk längre än näsan räcker.
Varför knullar ”du” till dig oönskade barn då. Är du slav under dina drifter så du inte minns om du ätit/stoppat in preventivmedlet?

Använder ”du” abort som retroaktivt preventivmedel?

Apropå din gliringar du alltid måste avsluta din inlägg med:
Tänker DU längre än klittan räcker?
Senast redigerad av TyrgilScramasax 2021-09-02 kl. 20:25.
Citera
2021-09-02, 20:35
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Varför knullar ”du” till dig oönskade barn då. Är du slav under dina drifter så du inte minns om du ätit/stoppat in preventivmedlet?

Använder ”du” abort som retroaktivt preventivmedel?

Apropå din gliringar du alltid måste avsluta din inlägg med:
Tänker DU längre än klittan räcker?

Jag förstår din poäng, men nästa steg är att ställa sig frågan - "hur ska samhället förhindra oönskade graviditeter?"

Jag har redan beskrivit min inställning flera gånger. 30 000+ aborter per år tycker jag är i överkant. Detta skulle 'samhället' kunna jobba mer förebyggande med, informera, utvecklandet av bra preventivmedel osv. För att sänka/hålla nere antalet aborter.

Olika sorters förbud fungerar inte, det har vi testat och det fungerar fortsatt inte i länder med en massa förbud kring detta.

Tvångssterilisering och liknande absurda åtgärder är jag helt emot.
Citera
2021-09-02, 20:48
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:

Det löser ju problemet med en massa oönskade barn som du hela tiden pratar om. Var detta alltså bara ett svepskäl som du har kört med?
Citera
2021-09-02, 21:02
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Jag förstår din poäng, men nästa steg är att ställa sig frågan - "hur ska samhället förhindra oönskade graviditeter?"

Jag har redan beskrivit min inställning flera gånger. 30 000+ aborter per år tycker jag är i överkant. Detta skulle 'samhället' kunna jobba mer förebyggande med, informera, utvecklandet av bra preventivmedel osv. För att sänka/hålla nere antalet aborter.

Olika sorters förbud fungerar inte, det har vi testat och det fungerar fortsatt inte i länder med en massa förbud kring detta.

Ska ”samhället” dvs staten/kommuner ”jobba” mer med det. Det har de gjort, minst 40 år, sen jag gick på högstadiet och vi hade studiebesök hos mödravården. En klasskompis klättrade upp i gyn-stolen och satt/låg där med särade ben. Alla skrattade och tyckte det var kul. Kanske därför jag minns det. Men vi fick alltså rejäl närkontakt med mödravården. Förutom sexualundervisningen som ingick i biologin. Inte bara könsorganens egenskaper utan även preventivmedel.

Du tror inte att nåt existerade före dig?

”Samhället” har hållit på med detta i många decennier. Allt vad heter preventivmedel finns redan. Utbildning via skolan som jag nämnde, så alla barn idag har föräldrar som lärt sig detta och som borde kunna överföra detta till sina barn.

”Samhället” har gjort vad det kunnat. Problemet är nog det riktiga samhället. Vi människor, familjer, gemenskaper som brustit. Eller kanske inte.

Staten har låtit detta ske. Det är orsaken.

Genom att det är tillåtet för en 25-årig kvinna att göra abort helt anonymt utan kostnad, ekonomiskt eller socialt. Inga problem, hennes familj får inte veta nåt. Kostar som att ta ett blodprov. In, ut, ett liv mindre.

Kvinnor är tydligen inte så kära i barn naturligt. Kan de, som idag, abortera vad som skulle bli deras barn gör de det i 20% av graviditeterna. Inga problem för dem tydligt. De är bekväma och ansvarslösa.

Det är problemet.
Citera
2021-09-02, 21:13
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det löser ju problemet med en massa oönskade barn som du hela tiden pratar om. Var detta alltså bara ett svepskäl som du har kört med?

Förstår inte vad du menar.
Citera
2021-09-02, 21:17
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Ska ”samhället” dvs staten/kommuner ”jobba” mer med det. Det har de gjort, minst 40 år, sen jag gick på högstadiet och vi hade studiebesök hos mödravården. En klasskompis klättrade upp i gyn-stolen och satt/låg där med särade ben. Alla skrattade och tyckte det var kul. Kanske därför jag minns det. Men vi fick alltså rejäl närkontakt med mödravården. Förutom sexualundervisningen som ingick i biologin. Inte bara könsorganens egenskaper utan även preventivmedel.

Du tror inte att nåt existerade före dig?

”Samhället” har hållit på med detta i många decennier. Allt vad heter preventivmedel finns redan. Utbildning via skolan som jag nämnde, så alla barn idag har föräldrar som lärt sig detta och som borde kunna överföra detta till sina barn.

”Samhället” har gjort vad det kunnat. Problemet är nog det riktiga samhället. Vi människor, familjer, gemenskaper som brustit. Eller kanske inte.

Staten har låtit detta ske. Det är orsaken.

Genom att det är tillåtet för en 25-årig kvinna att göra abort helt anonymt utan kostnad, ekonomiskt eller socialt. Inga problem, hennes familj får inte veta nåt. Kostar som att ta ett blodprov. In, ut, ett liv mindre.

Kvinnor är tydligen inte så kära i barn naturligt. Kan de, som idag, abortera vad som skulle bli deras barn gör de det i 20% av graviditeterna. Inga problem för dem tydligt. De är bekväma och ansvarslösa.

Det är problemet.

Ok.

Så din lösning är att förbjuda abort?
Citera
2021-09-02, 21:19
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Förstår inte vad du menar.

Nej du är inte så smart.

Du borde dock kunna inse att det föds färre oönskade barn om man tvångssteriliserar dem som blir oönskat gravida. Alla som beställer abort borde alltså tvångssteriliseras.
Citera
2021-09-02, 21:31
Avslutad
Citat:
Nej du är inte så smart.

Du borde dock kunna inse att det föds färre oönskade barn om man tvångssteriliserar dem som blir oönskat gravida. Alla som beställer abort borde alltså tvångssteriliseras.
Men om de istället föder efter att ha blivit oönskat gravida så föds det färre oönskade barn i samhället?
Citera
2021-09-02, 21:35
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ok.

Så din lösning är att förbjuda abort?

Japp. För alla som inte blivit utsatta för våldtäkt och är över typ 20 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in