2021-09-03, 12:17
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du menar att eftersom hon var präst och "omoralisk" så platsar hon inte på listan?

Va?

Jag skrev att det vore intressant att få veta varför hon inte är med på ABs lista. Vad de har för motivering.
Citera
2021-09-03, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

■ Varför skulle SD ränna fram och tillbaka till Hjalmar Bergmans väg? Det är väl mer troligt att någon som bodde där hade hennes mobil?

■ Sprut-Nicklasen St*fan Davidss*n brukade i största utsträckning ränna runt lite överallt, speciellt under mörkrets timmar, vid mörkrets inbrott genom gick den Yodánske Riddaren St*fan Davidss*n en metamorfósis, han blev den Vite Nattens Riddare, Hj*rsta-bornas stora beskyddare.

■ Vilken person syftar du på just i detta fallet, det vill säga, den personen som hade L*na Wesstr*m:s mobila enhet vid det aktuella tillfället, och som var bosatt vid Hj*lmar Bergm*n:s väg ?

■ @Smokeonthewater, vet du vad jag misstänker i detta fallet ?

■ Jag misstänker nämligen att du försöker att Mållganiséra likt Mållganisten St*fan Davidss*n, rätta mig gärna om jag nu skulle ha fel i detta fallet.

■ Mållgan Mållgansson
Hj*lmar Bergm*n:s väg, Ör*bro

Mvh/JM.
Citera
2021-09-03, 12:28
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Sprut-Nicklasen St*fan Davidss*n brukade i största utsträckning ränna runt lite överallt, speciellt under mörkrets timmar, vid mörkrets inbrott genom gick den Yodánske Riddaren St*fan Davidss*n en metamorfósis, han blev den Vite Nattens Riddare, Hj*rsta-bornas stora beskyddare.

■ Vilken person syftar du på just i detta fallet, det vill säga, den personen som hade L*na Wesstr*m:s mobila enhet vid det aktuella tillfället, och som var bosatt vid Hj*lmar Bergm*n:s väg ?

■ @Smokeonthewater, vet du vad jag misstänker i detta fallet ?

■ Jag misstänker nämligen att du försöker att Mållganiséra likt Mållganisten St*fan Davidss*n, rätta mig gärna om jag nu skulle ha fel i detta fallet.

■ Mållgan Mållgansson
Hj*lmar Bergm*n:s väg, Ör*bro

Mvh/JM.

Jag syftar inte på någon speciell person. Polisen borde ha kollat upp alla som bodde där för att se om någon av dem kände LW. Men jag tvivlar på att de brydde sig om att göra det. De hade ju den perfekta syndabocken SD redan från dag 1.
Citera
2021-09-03, 12:31
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kortar ner ditt inlägg, då mitt blev lååångt.

Jag utgår från att en IT- forensiker vet hur man kan se när locket öppnas eller när någon trycker på ON- knappen? Basic?

Personligen brukar min dator stå på hela dagen, ibland även på natten. Kan tänka mig att om man kommer hem från jobbet, så öppnar man, sätter på datorn då, för att kunna arbeta vid den när man har tid mellan luckorna.

Jag utgår från att försvaret hade försökt reda ut mer av det här om det hade varit möjligt, och man hade trott på att det hade kunnat ge SD alibi för tiden för mordet.

Skrikvittnets uppgifter är ganska noggranna vad gäller tidpunkten från skriken, eftersom det finns ett inringt samtal till polisen vid ca 23:48
.
Båda vittnen nämner tidpunkten ca 23:30 för när skriken började.

EL uppskattar tidpunkten för att skriken upphör till ca 23:33, medan JD nämner att skriken "upphörde efter några minuter".

Då har paret först efter att mannen väckt henne, klätt på sig, satt i linser och satt sig i bilen för att kolla runt, ringt 114 114 och därefter 112. Därför blir tidpunkten på ett ungefär i tid, inte på sekunderna när, kanske någon minut som kan diffa, detta genom att paret har räknat bakåt i tiden ungefär när de vakande.

Om jag minns rätt vittnade kvinnan om att hon tittat på klockan? Tiden stämde inte riktigt med det första förhöret, om jag minns rätt? Då nämner hon 23:28??? Nu tar jag helt fritt från minnet och jag vet att mitt minne sviker mig ofta. Vad jag menar är att de första förhören borde vara de viktigaste, medan minnet är färskt och man inte berättat för en mängd olika personer om händelsen, vilket kan förändra minnesbilden.

Det här förhöret är 20 maj, inte så långt efter att mordet skett. Minnesbilden bord stämma rätt så bra, särskilt som att paret har blivit tvungna att ringa till polisen vid två (?) tillfällen för att påminna om att de har vittnesmål att lämna som kan ha betydelse för brottet. Säkert har de pratat och tänkt igenom noga vad som egentligen hände, när och hur.

Larmsamtalet:

A158/291

Kvinnans förhör 20 maj- 18:

A151/91

Mannens förhör 20 maj:

A151/31

Lenas promenad från hemmet till brottsplatsen:

A166/20

Som jag der det, kan SD ändå ha hunnit hem fär att sätta ett finger på sin dator 23:34 i två sekunder. Troligt? Nä...

Lena lämnade hemmet och anlände till brottsplatsen ca 23:25, där mobilen är stilla i ca 11 minuter.

Skriken skulle kunna ha börjat någon minut tidigare. Inget säger att SD måste ha följt med henne till brottsplatsen, rent tekniskt sett. Det enda som skulle kunna peka på det ur indiciesynpunkt är ett hörvittne som vittnar om en hög mörk röst som pratar med någon, gåendes i riktning mot Rättarevägen. Vi har inga bevis för att det var SD eller att Lena var med. Det finns heller ingen teknisk bevisning som visar att eller hur Lena och SD har bestämt träff.

I teorin skulle alltså SD och Lena stämt träff, tid och plats, redan innan och mötts vid planket.

Nu är detta inte vad jag själv tror, men vad jag vill peka på här är att rent tekniskt och ur indiciesynpunkt, så skulle SD mycket väl ha hunnit hem (några få minuter (~2 minuter med cykel), om tidpunkten för mordet var någon minut tidigare.

Alltså kan man förstå försvaret att det kanske skulle vara lite av bortkastade resurser att lägga ner mycket tid och penga på att reda ut något som dels visar sig vara en automatisk händelse och dels ändå kunde malas ner av åklagaren till att det ändå inte ger SD ett täckande alibi för tidpunkten för mordet.

Svammel, svammel...

Summa summarom, bortkastat för SD/försvaret att försöka lägga ner tid på 23:34 händelsen i datorn.

Ja, de verkar inse att även om SD öppnar locket på datorn 23:34:16 så omöjliggör det inte att SD är på BP och slår ihjäl LW typ 23:28:00–23:32:00-ish. (Jag vet naturligtvis inte exakt hur lång tid det tar att utdela minst 17 slag, men jag tror inte att det tar 1 minut, inte heller 15. 3-4 minuter kanske är rimligt?)

I förhör i TR så menar JD, att han tror att det första av skriken kommer nån minut innan 23:30
Han hör något, funderar om det kan vara rådjur men han förkastar det.
Han väcker EL som säger att det är kvinnoskrik, hon kollar på mobilen som då är precis 23:30

Jag tänker också att slag nr 1 kanske kommer så oförhappandes att LW knappt skriker, kanske stönar till eller nåt.
Citera
2021-09-03, 12:39
Medlem
Citat:

■ Hur vet du det?

■ Det är något som jag känner till sedan ganska länge, det var någonting som jag fick reda på utanför själva förundersökningsprotokollet och när jag sedan därefter gjorde vissa jämförelser, då först, blev jag riktigt säker.

■ Någon var St*fan Davidss*n behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, detta var konnekterat till att L*na Wesstr*m skulle dödsmisshandlas bakom bullerplanket.

■ Från min sida sett råder det absolut ingen tvivel om att St*fan Davidss*n fick hjälp av en annan person.

Mvh/JM.
Citera
2021-09-03, 12:47
Medlem
Citat:

Jag syftar inte på någon speciell person. Polisen borde ha kollat upp alla som bodde där för att se om någon av dem kände LW. Men jag tvivlar på att de brydde sig om att göra det.

■ De hade ju den perfekta syndabocken SD redan från dag 1.

■ Skulle du vilja vara vänlig och utveckla detta lite mer gällande vad du egentligen menade med citat: "Den perfekta syndabocken SD" ... slut citat/

Mvh/JM.
Citera
2021-09-03, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Har verkligen SD/HD talat om att mörda som Du skriver?

Hax o Steffe talade om familjemord för att hon var psyksjuk och yngsta hade kolik. Steffe tryckte på att Hax ville se L död. Hax ansåg planen med familjemordet vara helt normalt och jämförde med barmhärtighetsmord.

Steffe hotade L med död från och till.

Hur många gånger det uttalats i ord ihop med Hax kan bara gissas förstås.
Citera
2021-09-03, 13:21
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
■ Det är något som jag känner till sedan ganska länge, det var någonting som jag fick reda på utanför själva förundersökningsprotokollet och när jag sedan därefter gjorde vissa jämförelser, då först, blev jag riktigt säker.

■ Någon var St*fan Davidss*n behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, detta var konnekterat till att L*na Wesstr*m skulle dödsmisshandlas bakom bullerplanket.

■ Från min sida sett råder det absolut ingen tvivel om att St*fan Davidss*n fick hjälp av en annan person.

Mvh/JM.

Utan att friskriva HD på något sätt borde du vara försiktig med uppgifter du får reda på "utanför förundersökningsprotokollet".
Du har ju tidigare fått för dig en mängd felaktigheter. Såsom att det låg en massa klädesplagg på fyndplatsen, att LW låg på mage med krossade knän, att kroppen hittades av 2 syskon, du har citerat div textmeddelanden som aldrig existerade osv.

Just saying.
Citera
2021-09-03, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skibladner
Hur fan orkar ni?
Sjukliga behov av att gräva i ett mordfall som sedan länge är uppklarat.
Det är mycket som inte är klarlagt, du skulle kunna läsa i en annan tråd förslagsvis?
Citera
2021-09-03, 13:23
Medlem
Jag såg en bild av tårta oxå, där Stefan hade ballen på en tårta. Det var ingen film, men det var kanske samma tårta? Herre Gud vilket äckel på ren svenska.
Citera
2021-09-03, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subluuna
Jag såg en bild av tårta oxå, där Stefan hade ballen på en tårta. Det var ingen film, men det var kanske samma tårta? Herre Gud vilket äckel på ren svenska.
Hahaha, jag har "tyvärr" inte sett bakvrket.. minns du vart i fupen?
Citera
2021-09-03, 13:57
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Mvh/JM.

Varför har inte polisen lagfört denna medhjälpare som du påstår ha vetskap till. Och varför har det sagts till dej utanför protokollet?. Det här är ett verkligt mord som har skett i den verklighet vi lever i och inte ur någon tv-serie som criminal minds eller blue bloods där det ofta förekommer uttryck som "off the record".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in