Haha, som nedanstående trådar säger... OB har spritt sig över hela sverige.. kanske e ett kiruna-baserat brottssyndikat? Nää du skulle tippa på zigenarna :
Haha, som nedanstående trådar säger... OB har spritt sig över hela sverige.. kanske e ett kiruna-baserat brottssyndikat? Nää du skulle tippa på zigenarna :
Jag skulle tro att det har med narkotika att göra eller människor som brukar dessa substanser inte zigenare.
Jag lär ju få höra vad det handlade om inom några dagar.
Kan vara andra ziggisar detta handlar om, dock så är det inte grönlund jag skulle tänka mig i första hand. Grönlunds fick ju nya grannar och dessa heter ju Schwartz och jag antar att grönlundarna med dessa nya grannar inte ställer till så mycket mera
Kan vara andra ziggisar detta handlar om, dock så är det inte grönlund jag skulle tänka mig i första hand. Grönlunds fick ju nya grannar och dessa heter ju Schwartz och jag antar att grönlundarna med dessa nya grannar inte ställer till så mycket mera
Berätta gärna lite mer. Har zigenarna i Vojakalla fått nya grannar som har jämnat ut oddsen? På tiden i så fall.
Berätta gärna lite mer. Har zigenarna i Vojakalla fått nya grannar som har jämnat ut oddsen? På tiden i så fall.
Jo som sagt deras nya grannar heter alltså Schwartz och "tada" dessa är också ziggisar men mera beryktade så grannsämjan gör nog grönlundarna numera allt för att hålla civiliserad, om inte lär det nog vara grönlundarna som flyttar...
Dom fick TV 2 häromåret... tror jag... Men på campingen i Jockfall kan man käka goda lax- och tunnbrödgrejer som heter Jockfallare, och en Norrlands får man för 40 spänn. Rätt billigt för att vara Norrland. Varje familj har sin släktfejd som dom vårdar ömt så den inte ska gå över...
Varför ens spekulera i det när det enda ni hört är att det ev. rör sig om en uppgörelse?
Det var en snäll kille, duktig affärsman med har jag förstått, om än i fel kretsar och inblandad i en del gråzons-affärer, som upprepade gånger fått försvara sig mot ett gäng bikers som inte tålde att dom alltid fick stryck så fort dom trackade honom och hans tjej.
Jag träffade honom bara vid ett par tillfällen, men min sambo har växt upp med honom, och kände honom ganska väl.
Om jag förstått allt rätt så är det en utbrytargrupp från MC-klubben Northern Twins, som ville ha lite hårdare stuk, och bildade Westside MC, som under en tid gått som Red Devils. (internationellt namn på hantlangar-klubbar åt H-A) De är numera ren supporterklubb för-, och väntar på fullvärdigt godkännande som -Hells Angels.
Dom hade börjat bråka utanför ett lokalt burger-hak, som flera gånger förr.
Killen hade förmodligen förolämpats grovt, annars hade han nog aldrig begett sig till deras kåk.
Där släpptes han inte in, dom var antagligen rätt rädda för honom, varför han slog sönder ett fönster och skulle klättra in, nä dom sköt honom.
Vad jag förstod av ett telefonsamtal min sambo fick av hans vännina, så var det hagel han sköts med.
Som jag ser det, så var det helt enkelt ett sätt att få pluspoäng hos H-A.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!