Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-09-02, 18:27
Medlem
celticjunks avatar
Problem med VOD och min Formuler Z8
När jag numera tittar på en film så blir det via en ny videospelare som jag är tvungen att använda (fast jag inte vill)
Spelaren verkar inbakad i Formuler appen (mytv online 2) och landade väl där efter senaste uppdateringen.
Hur gör man för att plocka bort skiten?
Tidigare hade man många val, numera inte ett enda val 😬
Citera
2021-09-03, 08:45
Medlem
Har en TVIP 605-box där jag förinställt under inställningar i System att all material som visas upp ska ha svensk text.
Har funkat utmärkt tills för ett tag sedan när jag numera får manuellt gå in och välja swe subtitles på serier, filmer och faktiskt på en del av filmutbudet på C+ och Viasat.
Kan inte erinra mig som detta kom i samband med ngn mjukvaru-uppdatering men det är grymt enerverande - allra helst som vissa serier/VOD-material har så många subtitles att välja på så man inte ens ser swe i listan utan får välja i blindo.

Är det ngn mer som känner igen "fenomenet"?
Går det att komma till rätta med och isf HUR?
Citera
2021-09-03, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av celticjunk
185kr/år närapå 14.000 kanaler + tusentals med filmer
Hur stabilt som helst👍
Då är det frågan om du har C More Live PPV som kommer kör Champions League i höst? Har testat 10 olika leverantörer på Ali o ingen har just PPV. Verkar som de inte har koll på att CL inte går på C Mores ”vanliga” Live kanaler.
Citera
2021-09-03, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av it2flash
Då är det frågan om du har C More Live PPV som kommer kör Champions League i höst? Har testat 10 olika leverantörer på Ali o ingen har just PPV. Verkar som de inte har koll på att CL inte går på C Mores ”vanliga” Live kanaler.

Förmodligen inte. Testat på hur många som helst utav dessa billiga. De är bra, vissa väldigt bra, punkt. Men de saknar bl a som du säger vissa kanaler. I slutändan handlar om att en själv ska vara nöjd
Citera
2021-09-03, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Förmodligen inte. Testat på hur många som helst utav dessa billiga. De är bra, vissa väldigt bra, punkt. Men de saknar bl a som du säger vissa kanaler. I slutändan handlar om att en själv ska vara nöjd

Jag har haft en sen i juni o den är riktigt bra men tyvärr så saknar de Cmores CL kanaler. Ser att dyra svenska leverantörer har de så jag tänker att det borde finnas någon på Ali som har de oxå. Testat 15 stycken idag men inget napp. Har dock någon som säger att han ska kolla med sina tekniker. Kan ju vara så att kanalerna dyker upp efter hand men att de inte är med i test paketet som man kan köra i 24 timmar.
Citera
2021-09-03, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av celticjunk
Problem med VOD och min Formuler Z8
När jag numera tittar på en film så blir det via en ny videospelare som jag är tvungen att använda (fast jag inte vill)
Spelaren verkar inbakad i Formuler appen (mytv online 2) och landade väl där efter senaste uppdateringen.
Hur gör man för att plocka bort skiten?
Tidigare hade man många val, numera inte ett enda val 😬
I Mytvonline2 så trycker du
Menu
Settings
Player options
Extern VOD-spelare
Citera
2021-09-03, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av it2flash
Jag har haft en sen i juni o den är riktigt bra men tyvärr så saknar de Cmores CL kanaler. Ser att dyra svenska leverantörer har de så jag tänker att det borde finnas någon på Ali som har de oxå. Testat 15 stycken idag men inget napp. Har dock någon som säger att han ska kolla med sina tekniker. Kan ju vara så att kanalerna dyker upp efter hand men att de inte är med i test paketet som man kan köra i 24 timmar.

Tror inte Kineserna lägger någon större energi på att fixa egna script på dessa tjänsterna.
Citera
2021-09-03, 19:43
Medlem
Mycke möjligt men de kommer nog få en del missnöjda svenska kunder när CL sen drar igång 😅…
Citera
2021-09-03, 20:16
Medlem
löls avatar
600KR VS 1300KR per år för IPTV

Hej,

Jag är inne och kollar runt på olika IPTV leverantörer.

Dom för den högre pengen har Netflix/HBO och Disney+ vad jag kan se. Totalt har dom runt 5000+ kanaler. Har dessa även amazon prime och Apple?

Och dom som ligger på den lägre kostnaden har inte några av dom som jag nämnde ovanför? Oftast det som är basutbudet i fastigheterna, dock allt?
Senast redigerad av löl 2021-09-03 kl. 20:19.
Citera
2021-09-03, 20:38
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Hej,

Jag är inne och kollar runt på olika IPTV leverantörer.

Dom för den högre pengen har Netflix/HBO och Disney+ vad jag kan se. Totalt har dom runt 5000+ kanaler. Har dessa även amazon prime och Apple?

Och dom som ligger på den lägre kostnaden har inte några av dom som jag nämnde ovanför? Oftast det som är basutbudet i fastigheterna, dock allt?

har själv testat olika.. de billigare sitter oftast på någon skitserver och du kommer få problem med att få bilden att flyta fint.. dessutom så finns risken att du efter någon månad inte har kanaler alls då "leverantören" gått under jorden med din 12 månaders betalning.

Just nu letar jag själv nytt efter att min 950 kronors deal slutade fungera efter ca 7 månader.. hade mycket strul under tiden också med flera dagar utan bild.. det hackade och bilden var kass.

Satsa hellre på en välrenommerad och lite dyrare variant som varit i branschen ett tag. Satte mig själv igår för att hitta så kan inte ge ett hett tips än.
Citera
2021-09-03, 21:41
Medlem
Zitilitess avatar
Förstår mig inte på folk som måste mygla med iptv. Varför inte bara skaffa cmore eller andra streamingtjänster som normala människor? Vem har ens tid att sitta och kolla 5000 kanaler?

Skaffa den streamingtjänst med de kanaler/playtjänster du vill ha. När du sett allt efter 3-6 månader så byter man. Varför lägger man flera hundralappar på något man inte ens vet funkar?
Citera
2021-09-03, 22:21
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zitilites
Förstår mig inte på folk som måste mygla med iptv. Varför inte bara skaffa cmore eller andra streamingtjänster som normala människor? Vem har ens tid att sitta och kolla 5000 kanaler?

Skaffa den streamingtjänst med de kanaler/playtjänster du vill ha. När du sett allt efter 3-6 månader så byter man. Varför lägger man flera hundralappar på något man inte ens vet funkar?
Låter som du satsat på fel alla dagar i veckan. Har haft IPTV i asien i 2 år med alltid funkat klockrent.
Om kanalerna 1 dag inte funkar så messar man säljaren så får du en ny kod. Är det så du arbetar på betalkanaler och mår dåligt för folk skaffar IPTV?
Jag betalar ca 130 svenska för 12000 kanaler 6 månader. Vem betalar massa för cmore etc. Då blir man fett ruinerad,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in