Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-05-10, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Men om det inte går så är det väl jättebra att kunna göra det enklare för sig genom att redigera listan… Återigen ingen har hävdat att det skulle vara någon magic fix som löser problemet 😴

Citat:
Fult gränsnitt är personlig tycke o smak än problem. Jag har för mig sökfunktion fanns… Rätt säker får kolla upp.

Annars rekommenderar jag att du redigerar din m3u kanallista så som du vill ha det organiserat. Då behöver man sällan söka

Nä, du bara rekommenderade lösningen.
Citera
2021-05-10, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Nä, du bara rekommenderade lösningen.

Rättelse: jag rekommenderade så det förenklar för en. Fortfarande ingen lösning till problemet.
Citera
2021-05-10, 21:20
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Jag kör Tivimate på Nvidia Shield och har inga som helst problem med den.

Vad kör du för bufferinställning?

Att två olika appar kräver olika från hårdvaran den körs på är ju vanligt.

Men är du så nöjd med SIPTV så är det bara att gasa på med den. 👍🏻 👍🏻
Den är inställd på liten, var så från början.

Nackdelen med Siptv för min del är att tv'n börjar bli gammal så det tar runt en kvart innan allt startar upp, med IPTV Extreme ca en minut, Tivimate ca 30 sekunder.
Citera
2021-05-10, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Den är inställd på liten, var så från början.

Nackdelen med Siptv för min del är att tv'n börjar bli gammal så det tar runt en kvart innan allt startar upp, med IPTV Extreme ca en minut, Tivimate ca 30 sekunder.

Testa ändra buffer-inställningen.

Se om det blir skillnad.

Xiaomi Mistick som har för klen hårdvara. Därför det tar tid att starta upp.
Tar mycket mindre än 30sek - 1min att starta upp dom apparna med full playlist på tex en Nvidia Shield.
Citera
2021-05-10, 21:34
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Testa ändra buffer-inställningen.

Se om det blir skillnad.

Xiaomi Mistick som har för klen hårdvara. Därför det tar tid att starta upp.
Tar mycket mindre än 30sek - 1min att starta upp dom apparna med full playlist på tex en Nvidia Shield.
Varför jag bara har en Mistick är för att den är enkel att ha med sig när jag är ute på jobbresor, bara att koppla in på hotellets tv sen är det klart förrutom att ställa in wifi-lösen. Har inbyggd vpn så man inte blir upptäckt.
Citera
2021-05-10, 21:37
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Kör med Xiaomi mi tv stick, IPTV Extreme Pro funkar utan problem på stickan, tv'n är snart tio år gammal och Siptv (app direkt i tv'n) funkar super jämfört med Tivimate.
Köpte fullversion med Tivimate men det var ju bortkastade pengar. Tyckte gränssnittet var snyggare och mer överskådlig än IPTV Extreme Pro, men vad spelar det för roll när skiten inte fungerar?

Du är nog den första jag hört som är missnöjd med Tivimate. Jag har själv kört den på Mi TV stick och har bekanta som gör det också. Det måste vara något som inte stämmer med installationen eller annat hos dig. Installerade du appen direkt från Play Store i stickan? Något är galet om det tar 30 sekunder för sig att starta appen. Har du full strömstyrka in i stickan? Använd inte tevens usb-uttag för ström till stickan, den ska ha ström från väggen. Höj buffern till medel. Det ska funka utan några som helst problem.
Citera
2021-05-10, 21:41
Medlem
Citat:
Varför jag bara har en Mistick är för att den är enkel att ha med sig när jag är ute på jobbresor, bara att koppla in på hotellets tv sen är det klart förrutom att ställa in wifi-lösen. Har inbyggd vpn så man inte blir upptäckt.

Jag tar alltid med mig en av mina Z8 på resor.
Även den smidig att ta med.
10x10x2 cm.

Man blir ju lätt bortskämd med utbudet på iptv så hotellets 15 kanaler lockar inte så mycket 😁
Citera
2021-05-10, 21:49
Medlem
Citat:
Fult gränsnitt är personlig tycke o smak än problem. Jag har för mig sökfunktion fanns… Rätt säker får kolla upp.

Annars rekommenderar jag att du redigerar din m3u kanallista så som du vill ha det organiserat. Då behöver man sällan söka

M3u4u hanterar dock inte VOD och serier utan endast live tv, så det hjälper inte så mycket att redigera spellistan på det sättet heller. Har testat nanomid player några dagar nu som jag gillar väldigt mycket, ska testa quzu nu också!
Citera
2021-05-10, 21:52
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Du är nog den första jag hört som är missnöjd med Tivimate. Jag har själv kört den på Mi TV stick och har bekanta som gör det också. Det måste vara något som inte stämmer med installationen eller annat hos dig. Installerade du appen direkt från Play Store i stickan? Något är galet om det tar 30 sekunder för sig att starta appen. Har du full strömstyrka in i stickan? Använd inte tevens usb-uttag för ström till stickan, den ska ha ström från väggen. Höj buffern till medel. Det ska funka utan några som helst problem.
Installerade direkt ifrån Play Store.
Ja jag kör ström direkt ifrån vägguttaget.
Citera
2021-05-10, 21:53
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Jag tar alltid med mig en av mina Z8 på resor.
Även den smidig att ta med.
10x10x2 cm.

Man blir ju lätt bortskämd med utbudet på iptv så hotellets 15 kanaler lockar inte så mycket 😁
Ja man vill ju inte vara utan fotboll en hel kväll.
Citera
2021-05-10, 22:05
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Installerade direkt ifrån Play Store.
Ja jag kör ström direkt ifrån vägguttaget.

Och du har lagt in playlist via Xtream Codes i Tivimate? (Inte m3u).

Du kan ju testa avinstallera och börja om från början.
Citera
2021-05-10, 22:15
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Och du har lagt in playlist via Xtream Codes i Tivimate? (Inte m3u).
Du kan ju testa avinstallera och börja om från början.
Jag kör m3u, Xtream Codes vet jag inte ens vad det är. Är nog för gammal för såna nymodigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in