2021-09-03, 06:30
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Nej, jag tror inte han glömt. Vad får ni det ifrån?

Han skäms över att han har blivit avlurad sin fastighet. Tänk våldtäktsoffer.

Under de där två månaderna var han inte avlurad någonting. Han fria vilja fanns kvar, intakt, utan att Ebba hade våldtagit honom.
2021-09-03, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoseyWales
Kommentarer som den här får mig att tro att din agenda är mot EB/KD och inget annat. Tror ärligt du skiter i Esb, men utnyttjar affären för politiska syften.

Kommentarer som den här får mig att veta att din agenda är för EB/KD och inget annat. Tror ärligt du skiter i Esb, men utnyttjar affären för politiska syften.

Kul att du är troende!
2021-09-03, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Eller hur?
2021
feb...mars ....april... maj .. juni ... juli .. aug .. sept

4.8 % 4.9 % 5.3 % 5.1 % 5.9 % 5.2 % 4.7 % 5.1

September 2021 - var drog du den siffran från?

Inte från den sidan jag länkade iallfall!
2021-09-03, 06:58
Medlem
Citat:

Du har nog missförstått vilka två månader som avses, det är de två månader när Esbjörn Bolin och Ebba Busch träffades och förberedde avtalsskrivandet. Det påstås att han inte kontaktade sina vänner och anhöriga under den tiden. Jag personligen ser det som märkligt att han inte nämnt något till människorna i sin omgivning. Han verkar vara väldigt talför och frispråkig i alla andra sammanhang så jag tar det inte ens för troligt att omgivningen inte kände till detta.

Det är något som har hänt under den tvåveckorsperiod mellan kontraktsskrivningen och när den handskrivna ångerlappen som någon annan har skrivit och Esbjörn Bolin skrivit sin namnteckning på dyker upp.

Somliga tror att Esbjörn kvicknade till från sin förvirring, andra att Majkgård fick reda på affären och tog Esbjörn i örat. Jag tror att mäklarna Lülmaa dök upp och delade med sig av den värdering på 8 miljoner som både Binninge och flera ”experter” i tråden sedan frekvent refererar till. Det väckte girigheten hos de inblandade.

Sedan startade intrigerna och en känsla av att ha blivit lurade ekonomiskt på miljoner slog rot i kretsen kring Esbjörn Bolin. De intalade sig själv och varandra att Ebba Busch måste ha vetat det riktiga värdet på huset och lurat dem allihop.

Med vanföreställningen om priset, många i tråden lider av samma, kom team Esbjörn fram till att enda sättet att stoppa affären vore att pressa Ebba Busch att självmant backa genom den mediala utpressningen som man lade upp. För de insåg nog ganska snabbt att hon aldrig kommer att betala det dubbla mot vad som överenskommits i köpekontraktet.

Ungefär där är vi nu.
2021-09-03, 07:17
Medlem
JoseyWaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Kommentarer som den här får mig att veta att din agenda är för EB/KD och inget annat. Tror ärligt du skiter i Esb, men utnyttjar affären för politiska syften.

Kul att du är troende!
Haha, röstar inte på KD. Känns som jag träffade en öm tå...
2021-09-03, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
I Novus senaste undersökning som presenterades idag får Ebba och hennes parti stadiga 4.5% av väljarnas stöd, Med god marginal över spärren.

Det är nästan en halv procent högre än i mars, strax efter att tvisten "kulminerade" i massmedia i samband med MUFen.

Som vanligt ser vi ingen påverkan på väljarstödet till följd av fastighetsaffären. Ebba står fortsatt lika stark som tidigare.

Vi tolkar siffror olika. Jag ser en nedåtgående spiral som avstannat, temporärt. Nedgången för KD kommer återupptas efter sommarlovet. Man kan inte ha en partiledare utan vett.

När Ebba Busch elaka uppenbarelse drabbar Esbjörn i Uppsala tingsrätt, är det kört. Det kommer rasa lite till, 06 % kanske?

Det borde leda till slutsatsen att det är Ebba Bjäbba som behöver en förlikning, om hon lyssnar på sin advokat, som säkerligen påtalat att man aldrig kan veta hur det går i en tingsrätt. Det går att bjäbba om att en spade är en spade, men när man själv är en spade, är det bara bjäbb från en spade.
2021-09-03, 07:33
Medlem
Citat:

Kan man då kalla det för ekonomisk våldtäkt?
2021-09-03, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Under de där två månaderna var han inte avlurad någonting. Han fria vilja fanns kvar, intakt, utan att Ebba hade våldtagit honom.

Menar du att Ebba inte våldtagit honom ekonomiskt? Eller på annat sätt? Intressant att du använder ordet våldtäkt.

När man säger att någon innerst inne ville, är det något vi hör när man vill få tvång att framstå som frivilligt från offrets sida. Alla gärningsmän som tvingar sig på andra människor, påstår att offret egentligen ville eller inte gjort någon förlust. Vad annars ska de säga?

Ebba Busch framför att Esbjörn vill sälja till henne, och avtalet fortfarande gäller. Samma sätt att resonera som vilken gärningsman som helst, som yttrar sig om andra människors vilja.
2021-09-03, 08:10
Bannlyst
I Ipsos senaste opinionsundersökning fick Kd 4% och i Skops 3.5%. De lägst uppmätta sedan valet 2018 där KD uppnådde 6.3% och väldigt långt ifrån deras toppnoteringar på över 12% innan denna affär. Men det glömdes tydligen bort när somliga skribenter ville plocka tillfälliga billiga poäng.

Som sagt, Ebbas självdestruktiva hantering av den här affären, börjar även skörda offer långt utanför henne själv.
Bisarrt att hennes "vänner" i tråden hejar på hennes beslutsamma korståg mot undergången.

Vem behöver ovänner med sådana vänner?
2021-09-03, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
I Ipsos senaste opinionsundersökning fick Kd 4% och i Skops 3.5%. De lägst uppmätta sedan valet 2018 där KD uppnådde 6.3% och väldigt långt ifrån deras toppnoteringar på över 12% innan denna affär. Men det glömdes tydligen bort när somliga skribenter ville plocka tillfälliga billiga poäng.

Som sagt, Ebbas självdestruktiva hantering av den här affären, börjar även skörda offer långt utanför henne själv.
Bisarrt att hennes "vänner" i tråden hejar på hennes beslutsamma korståg mot undergången.

Vem behöver ovänner med sådana vänner?
Varefter affären fortskrider så visar det på Ebbas än märkliga och oärliga personlighet. Underligt är att hon uppnått patiledaposten utan upptäckt? För det är väl inte så att det finns fler i KD-toppen som inte söker frihet genom sanningen utan väljer den breda vägen till makten grytor.
Det visar på en mycket skör och dysfunktionell partistruktur om en så uppenbart olämplig person når den posten.

Gud ske lov att media och flashback finns att avslöja hennes narcissiska fulspel.
2021-09-03, 09:25
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Menar du att Ebba inte våldtagit honom ekonomiskt? Eller på annat sätt? Intressant att du använder ordet våldtäkt.

När man säger att någon innerst inne ville, är det något vi hör när man vill få tvång att framstå som frivilligt från offrets sida. Alla gärningsmän som tvingar sig på andra människor, påstår att offret egentligen ville eller inte gjort någon förlust. Vad annars ska de säga?

Ebba Busch framför att Esbjörn vill sälja till henne, och avtalet fortfarande gäller. Samma sätt att resonera som vilken gärningsman som helst, som yttrar sig om andra människors vilja.

Anledningen till att jag använder ordet våldtäkt, är för att Evig.Ingen.Naken. tyckte det var lämpliga ordval att ha med och jag svarade på hans/hennes inlägg. Jag ber dig att rikta våldtäktsfrågorna till Evigs håll om du vill ha svar.

Om vi diskuterar själva fastighetsaffären, så tror jag att ordet du letar efter är ocker, inte våldtäkt. I det fallet menar jag att Ebba har betalat ett rimligt pris för fastigheten och därmed är det inte ocker.

Om Ebba har tvingat sig på Esbjörn, tycker jag det saknas bevis för att så är fallet. Att Esbjörn i efterhand pratar om att Ebba tjatar, är inte samma sak. Han har dessutom själv sagt att han skrev på frivilligt, så har jag väldigt svårt att se att det var tvång inblandat.
Senast redigerad av fnirp 2021-09-03 kl. 09:30.
2021-09-03, 09:29
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är en fastighetsförsäljning detta handlar om. Inte prutning på en Bazaar i mellan östern, där man nedvärderar det man vill ha billigt. Du äcklar mig.

Citat:
Så du påstår att Esbjörns fastighet i nuvarande skick, är precis lika mycket värd som den vore i röjt och städat skick?

Eftersom du missar frågor till dig, men svarar i andras diskussioner, så lyfter jag den här frågan igen. Vore intressant att se hur du resonerar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in