Citat:
Ursprungligen postat av
Evig.Ingen.Naken.
Nej, jag tror inte han glömt. Vad får ni det ifrån?
Han skäms över att han har blivit avlurad sin fastighet. Tänk våldtäktsoffer.
Du har nog missförstått vilka två månader som avses, det är de två månader när Esbjörn Bolin och Ebba Busch träffades och förberedde avtalsskrivandet. Det påstås att han inte kontaktade sina vänner och anhöriga under den tiden. Jag personligen ser det som märkligt att han inte nämnt något till människorna i sin omgivning. Han verkar vara väldigt talför och frispråkig i alla andra sammanhang så jag tar det inte ens för troligt att omgivningen inte kände till detta.
Det är något som har hänt under den tvåveckorsperiod mellan kontraktsskrivningen och när den handskrivna ångerlappen som någon annan har skrivit och Esbjörn Bolin skrivit sin namnteckning på dyker upp.
Somliga tror att Esbjörn kvicknade till från sin förvirring, andra att Majkgård fick reda på affären och tog Esbjörn i örat. Jag tror att mäklarna Lülmaa dök upp och delade med sig av den värdering på 8 miljoner som både Binninge och flera ”experter” i tråden sedan frekvent refererar till. Det väckte girigheten hos de inblandade.
Sedan startade intrigerna och en känsla av att ha blivit lurade ekonomiskt på miljoner slog rot i kretsen kring Esbjörn Bolin. De intalade sig själv och varandra att Ebba Busch måste ha vetat det riktiga värdet på huset och lurat dem allihop.
Med vanföreställningen om priset, många i tråden lider av samma, kom team Esbjörn fram till att enda sättet att stoppa affären vore att pressa Ebba Busch att självmant backa genom den mediala utpressningen som man lade upp. För de insåg nog ganska snabbt att hon aldrig kommer att betala det dubbla mot vad som överenskommits i köpekontraktet.
Ungefär där är vi nu.