Citat:
Är själv uppväxt med frikyrkliga föräldrar men inte för ett ögonblick kan jag minnas att de någonsin vräkte ur sig sånt som Smokey och ett par till gör och har gjort här i tråden.
För mina föräldrar var Gud/Jesus kärleken personifierad, medan jag själv stannade vid endast Jesus och det kärleksbudskap som han förkunnade under sin korta tid på Jorden - och hans goda gärningar.
Inte gammaltestamentliga svavelosande hot om hämnd och evigt lidande i skärselden.
Smokey tycks ha missuppfattat en hel del av det vackra budskap hon tror sig förmedla. I stället dryper hennes ord av ett oförsonligt hat. Särskilt mot älskarinnor, som hon själv skrev härom dagen. Skrämmande.
För mina föräldrar var Gud/Jesus kärleken personifierad, medan jag själv stannade vid endast Jesus och det kärleksbudskap som han förkunnade under sin korta tid på Jorden - och hans goda gärningar.
Inte gammaltestamentliga svavelosande hot om hämnd och evigt lidande i skärselden.
Smokey tycks ha missuppfattat en hel del av det vackra budskap hon tror sig förmedla. I stället dryper hennes ord av ett oförsonligt hat. Särskilt mot älskarinnor, som hon själv skrev härom dagen. Skrämmande.
Och jag är helt med dig i detta.
Hade själv en nära anknytning till Missionskyrkan när jag växte upp och fick många av mina värderingar från den tiden.
Mitt språk har kanske förändrats en del.. He he he.
Men jag har fått ett stort hjärta och ett sunt förnuft med en grund värdering jag är stolt över.
Det smokey står för, hennes värderingar och hennes tro om hur den rätta människan skall leva och bete sig är helt skev och rent ut sagt pinsam. Hon borde skämmas och ägna mer tid att studera den kristna värdegrunden och värderingarna.
Hennes sätt att skydda en mördare, skydda en medbrottsling, och smutskasta en mördad kvinna gör henne endast till en avskyvärd kvinna som borde skämmas.
Så, med det sagt så skiter vi i henne och vi skiter fullständigt i vad hon försöker förmedla.
Låt inte hennes dravel påverka dig utan scrolla bara vidare.
Låt henne byta blöja på Hanna........
En vacker dag kommer även hon att inse vad för hemskheter Hanna är inblandad i.
Låt henne leva i den förnekelsen.
Ha det gött.!