2021-09-02, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Är själv uppväxt med frikyrkliga föräldrar men inte för ett ögonblick kan jag minnas att de någonsin vräkte ur sig sånt som Smokey och ett par till gör och har gjort här i tråden.

För mina föräldrar var Gud/Jesus kärleken personifierad, medan jag själv stannade vid endast Jesus och det kärleksbudskap som han förkunnade under sin korta tid på Jorden - och hans goda gärningar.

Inte gammaltestamentliga svavelosande hot om hämnd och evigt lidande i skärselden.

Smokey tycks ha missuppfattat en hel del av det vackra budskap hon tror sig förmedla. I stället dryper hennes ord av ett oförsonligt hat. Särskilt mot älskarinnor, som hon själv skrev härom dagen. Skrämmande.

Och jag är helt med dig i detta.
Hade själv en nära anknytning till Missionskyrkan när jag växte upp och fick många av mina värderingar från den tiden.
Mitt språk har kanske förändrats en del.. He he he.
Men jag har fått ett stort hjärta och ett sunt förnuft med en grund värdering jag är stolt över.
Det smokey står för, hennes värderingar och hennes tro om hur den rätta människan skall leva och bete sig är helt skev och rent ut sagt pinsam. Hon borde skämmas och ägna mer tid att studera den kristna värdegrunden och värderingarna.
Hennes sätt att skydda en mördare, skydda en medbrottsling, och smutskasta en mördad kvinna gör henne endast till en avskyvärd kvinna som borde skämmas.

Så, med det sagt så skiter vi i henne och vi skiter fullständigt i vad hon försöker förmedla.
Låt inte hennes dravel påverka dig utan scrolla bara vidare.
Låt henne byta blöja på Hanna........
En vacker dag kommer även hon att inse vad för hemskheter Hanna är inblandad i.
Låt henne leva i den förnekelsen.

Ha det gött.!
Citera
2021-09-02, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han fick immunitet i örådet (HD, BASOA och JG), Robinson anno 2017.

Erkänn.
Visst Fan retar det gallfeber på dig att Hanna slipper undan så lätt.

I mina ögon är bilden helt klar.

Lenas upprättelse är bara halvvägs nu när Hanna går fri.

Den enda vinnaren i detta är Hanna.
Värsta rivalen och den hon hatade mest är död.
Den otrogna mannen och den som svärtade ner hennes namn och anseende är död.
Hon kan nu återta tronen som drottning i "burk-letar fjanteriet" med all uppmärksamhet som nybliven änka och mest synd om henne.
Gissa om hon är nöjd nu.?
Citera
2021-09-02, 23:29
Medlem
Finns det ingen dokumentär (podd/tv) alls om detta fall?
Citera
2021-09-03, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaozfumes

Ingen dokumentär ännu, men på Youtube Prime Crime/mordet på lena wesström finns förhör å rättegången i typ 78 avsnitt med den åtalade och alla vittnen.
Skulle tro att en doku är på väg men det handlar om 2 rättegångar och en mycket lång och invecklad story, så det tar väl sin tid att producera en sån.
Dessutom är inte sista ordet sagt ännu om fallet. Vi får se om något mer händer. Inte alls omöjligt.
Senast redigerad av zilvereko 2021-09-03 kl. 00:06.
Citera
2021-09-03, 00:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han fick immunitet i örådet (HD, BASOA och JG), Robinson anno 2017.
🤣🤣🤣💪
Citera
2021-09-03, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaozfumes

Denna finns, Aftonbladet krim, 2 delar

https://open.spotify.com/episode/4UU4bhNvGXupqpruT1C0Lu?si=MI6M3_WWQuWE6MicbCk7DQ&d l_branch=1
Citera
2021-09-03, 02:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Erkänn.
Visst Fan retar det gallfeber på dig att Hanna slipper undan så lätt.

I mina ögon är bilden helt klar.

Lenas upprättelse är bara halvvägs nu när Hanna går fri.

Den enda vinnaren i detta är Hanna.
Värsta rivalen och den hon hatade mest är död.
Den otrogna mannen och den som svärtade ner hennes namn och anseende är död.
Hon kan nu återta tronen som drottning i "burk-letar fjanteriet" med all uppmärksamhet som nybliven änka och mest synd om henne.
Gissa om hon är nöjd nu.?
Hon kom undan billigt med tanke på att hon är i centrum för triangeldrama samt bråkar med offret i tiden upp till mordet.
Oavsett om det inte fanns ett spår att gå på.

HDs sätt skakar jag mest i huvudet åt åt - för nåt så skenheligt får man leta efter.

Däremot är hon vämjelig med sina egocentrerade uttalanden, där hon skiter i LWs oroliga barn, funderar på hur LWs död ska påverka henne.
Det är att dra långa växlar, LW har knappt försvunnit...
Att hon sen helt girigt tar LWs loggar då hon är mördad är vidrigt.

Bedragen, brist på tillit och fullproppad av lögner. Just hit är det tragiskt, speciellt då hon var sjuk.

Vad gör människan?
Jo hon tar en gift man, är otrogen och ljuger som en häst travar. Suger av JS och skickar snuttiga kärleksförklaringar till SD samtidigt..

Gnäller att SD kollar mail men kräver öppet spjäll av honom och kan inte förstå hur hon ska återfå tilliten?
När. Hon. Själv. Är. Otrogen.

Vilken tillit? Hon är på väg att skilja sig och ska rent tekniskt skita i att ha krav på SD.

Sen när hon väl skiljt sig så fortsätter hon i samma anda. Han måste sluta tänka på LW (som jag nyss citerat).

Jag stör mig på en urkass spaning inledningsvis, risken för jäv och hur slött allt behandlas ända bort till SDs självmord. Hur kass P7an är och att den åberopas som argument att SD var typ safe and sound. Han tippades överbord i Sottern och information hamnade på sjöbotten. För att jag tror han höll HD bakom ryggen ända in i döden men var grundlurad. Oavsett hur delaktig hon varit eller inte i mordet.

ÅK tonar ner motivet kring henne i åtalet är min åsikt.
HD framställdes som kontrollerad. Det framkom dock inte att hon har trumf på hand efter skilsmässan och hennes egna krav tonar bort i etern.

De hade inte behövt använda HD som nåt sorts styrt offer - för att det är tvärtom:
SDs kontrollförlust, hans oro att avslöjas och förlora ännu mer anseende i ögonen på HD lyser som en halo kring hela fallet.

Efter att ha varit underdog i flera år slår pendeln rätt åt andra hållet, det verkar inte finnas nåt normalt mellanläge i HD.

Det är inte heller nåt större fokus på att hon ringde JS, för då läggs det istället krut på att det minsan inte är nån polis som glappa i förhör.
I huset som Gud glömde. Örebro polisstation.

Det mesta kring HD är halvdant, hon konfronteras inte med sina uppenbara lögner i förhör. Det finns mängder med skit kring henne. DET kan reta gallfeber på mig.
För att det påminner onödigt mycket om hur Möller gled som på en räkmacka ang Paasila.
Värsta missen från start i Fu och hon är så manipulativ i förhör att det är helt outstanding. Den nyss skilda svarta änkan sitter där med sina krokodiltårar. Det är girighet, avundsjuka, hat, hämnd, pengar och begär efter hus i en enda sörja.

But;
"There is a crack in everything – that's how the light gets in”.
Senast redigerad av develi 2021-09-03 kl. 02:37.
Citera
2021-09-03, 02:49
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det verkar som om att han var mer än en bra lyssnare. Han är rätt så involverad i LWs privat liv.
Hur som helst det som är viktigt här är hotet som han beskriver.
SD har hotat LW och hennes barn. Två vittnen har hört det av LW och ena är Christian.
Låter väldigt trovärdig. Ingenting att anmärka.
Frågan är vad har det för värde i målet.
Olaga hot definieras som hot som ger oro och rädsla hos den som har blivit hotad.
En viss oro och rädsla har uppstått hos LW men tydligen inte tillräckligt nog då att hon sökte aktivt skydd från SD eller åtminstone slutade umgås med honom.
Statistiken visar att den som hotar väldigt sällan förverkligar sitt hot.
Självfallet hotet är en försvårande och väldigt negativt för SD men ingenting som direkt binder honom till mordet.

Hon anmälde det inte ens utan använde det för att hota SD tillbaka. För att han inte fick slänga bort henne som en bajstrasa. Berättade hon det också för Greven?

Att LW berättat det för två "vittnen" är inget bevis mot SD. Jag tror visserligen att det var sant men att de upprepar vad LW sagt bevisar ingenting.
Citera
2021-09-03, 03:18
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Du har fel. Dödshoten mot främst Lena och sonen A finns sparade som sms/mejl. Bara att leta i FUP.

Hon sökte hjälp. Inte bara som stöd av vänner. Även hos polis och terapeut.
Du verkar inte förstå hur en människa kan bli psykad och skrämd så till den milda grad att de förlorar allt. Psykisk terror.

Men du kanske inte vill förstå? Verkar så när du ifrågasätter att VE var ett av vittnena i rättegången, där hon som expert i den typen av stark påverkan berättar hur det drabbar offret. För att de som lyssnade (inte minst den sittande rätten) förhoppningsvis skulle lyssna. Kanske lära sig något. Förstå.

Sån typ av psykisk tortyr finns i alla sammanhang där någon eller några vill knäcka andra. Inte minst i krig. Utan även kvinnor mot män. Finns flera såna exempel.

Citat:
Du verkar inte förstå hur en människa kan bli psykad och skrämd så till den milda grad att de förlorar allt

Det enda LW var rädd för var att SD skulle lämna henne.

Citat:
Hon sökte hjälp/.../Även hos polis

Inte för dödhotet mot henne och sonen.

Hon anmälde honom två gånger. För att han vägrade lämna sin fru. Det framgår i hennes samtal med polisen. Hon inbillade sig verkligen att polisen skulle tycka synd om älskarinnan. Det finns ett samtal på ca 1 timme där hon beklagar sig över att han utnyttjat henne så länge. Där hon räknar upp de gåvor (och värdet på dem) som hon fått. Varför skulle polisen vara intresserade av det? Hon visar tydligt att hon är en bitter älskarinna som vill straffa älskaren när hon inte får som hon vill.
Citera
2021-09-03, 03:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Angående tårtfilmen: är det någon som vet vad SD fick för respons av LW efter att han skickat den till henne?
Råkade på tårtan då jag kollade annat.
Se dialog för datum 2017-05-06 i Ab 164.

LW frågar om bakelser, han är nog på jobbet då och SD säger det finns tårta kvar som han ska ta med.
Hon frågar om att han ska ta med tårta till henne, han skickar filmen och åker till henne.
SD säger att "rosen blir godast" så den tårtbjudningen var nog med dubbla budskap.
Citera
2021-09-03, 04:08
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag har förstått det som att hon skämdes över att hon inte levde upp till de höga moraliska krav hon ställde på sej själv.

Den skammen bestod väl av en cocktail av känslor.

Karlsgatan?
PJ, JoSj? Han den där som var förbannad på henne, vad han nu hette? Var det nåt med Rymden?

Höga moraliska krav?

Jag har inte sett någonstans att hon beklagat vad hon gjort mot HD. Hon lägger all skuld på SD. Det är han som är otrogen. Inte LW. Inte ens att hon var deras vigselförrättare verkar bekymra henne.

Däremot hade hon åsikter om att JoSj delade vindskydd med sin kvinnliga GC-kompis. Pastor Lena informerade om att det inte var lämpligt. Hon ville ha honom för sig själv på sin lista över män som hon inbillade sig ville ha bara henne? Alla män skulle tråna efter henne. Hon gav dem precis tillräckligt mycket för att ha dem i sitt grepp. Alla hennes ex sa hon till att hon ville att de bara skulle vara vänner. Men hon släppte dem aldrig. Slängde iväg lite nakenbilder till dem i chattarna, hade lite cybersex med dem. Allt som behövdes för att hålla deras intresse aktivt.

Karlsgatan skrev jag om för att jag undrade över mobilmasten som LWs mobil kopplade upp sig mot efter mordet. Jag har inte fått något svar på det.
Citera
2021-09-03, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronblomma06

Tolka inte, det leder ofta till missförstånd.

■ 1: ) Jag kommer i fortsättningen att kommentera saker som jag vet är felaktiga.

■ 2: ) Jag utgår inte från skvaller eller andrahandsuppgifter.

■ 3: ) Jag har inte heller blivit hotad av SD.

■ 1: Det är mycket önskvärt att du återkommer till L*na Wesstr*m-tråden och berättar om vad det är som du vet var rena felaktigheter.

■ Enligt ovan skrivet, beträffande St*fan Davidss*n och hans kamrat JG så som SOA.

■ Vad vet du till exempel om den plötsliga storstädningen som ägde rum under Fredagen den 25 Maj 2018 i St*fan Davidss*n:s hus vid
Bet*svägen 14 Bertil.

■ 2: ) Vad är det, som enligt dig var rent skvaller och andrahandsuppgifter ?

■ 3: ) Jag tror att du är helt och hållet sanningsenlig i detta fallet, det vill säga, att St*fan Davidss*n aldrig har riktat hotelser mot dig, däremot sagt så hotade St*fan Davidss*n L*na Wesstr*m vid flera olika tidigare tillfällen.

■ Yodinnan [ HD ], Tant Gräddelin-a av Yoda, Syster Hax alias Tokloggarinnan och Blodsexpratarinnan, Förtigerskan samt Golvbrunnsskurerskan är en otroligt märklig och säregen individ.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-09-03 kl. 06:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in