2018-11-09, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronblomma06
Absolut! Enligt LW var det här en man som uppvaktade henne ganska intensivt. Han har uttryck till henne att han gärna ville inleda ett förhållande med henne men tyvärr var inte känslorna ömsesidiga.
...vilket i sin tur indirekt kan ha lett till hennes död..

Är det ungefär så jag skall läsa din text?
Citera
2018-11-09, 15:10
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Undra om det var han som var bisexuell, eller är det klarlagt att det inte var SD som var den bisexuelle?

Det blev aldrig klarlagt vem det var, vad jag minns.
Citera
2018-11-09, 15:14
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Oj då. Om Stefan är så farlig är det förkastligt att polisen inte jobbar dygnet runt med att få upp misstankegraden ett ynka steg till till sannolika så att de kan häkta honom!

Men det kanske de redan gör, d.v.s. jobbar skiten ur sig utan resultat. Säger mycket...

Mycket av åtgärderna så här långt in kan ändå inte göras nattetid, så att jobba dygnet runt är inte meningsfullt. Jag hoppas de gör allt de kan Dock, och inte latar sig.
Citera
2018-11-09, 15:23
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronblomma06
Då har du tyvärr tittat på fel person. Den jag har beskrivit är en person bosatt i Örebro. PJ är 46 år, har 2 barn, frånskild och hade ett stort intresse för LW. Det jag vill visa är att det finns våldsamma personer som rör sig runt henne.

Din tidigare fråga om vad som har varit osanningar är krånglig att svara på. Kommer istället att tala om fakta fel from nu när de dyker upp.

Du påstår att folk här kommit med osanningar rörande LW och SD, men du saknar förmågan att förklara och peka ut dessa. Hur ska det tolkas? Har du blivit hotad av SD?
Citera
2018-11-09, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Polisen har ju gått ut med att de redan har den de anser är mördaren?

Det gjorde polisen även i Agneta Westlunds fall med den numera ökända älgen. Där pekade man ut maken, vars liv blivit förstört av polisens inkompetens.
Citera
2018-11-09, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Den Lena du i ett inlägg nyligen råkade kalla "Lotta"? Inte mycket till "relation" i min lilla bok i alla fall.

OnT: Att LW må ha gjort herrklassikern är säkert duktigt gjort av henne. Kan hon ha förbittrat nån av herrarna så till den milda grad att nån av dem fick nog av hennes framgångsrikedom?
SD som du så djupt ogillar, har han gjort herrklassikern?

Men idiot!
I det inlägget jag skrev Lotta, var det för att jag syftade på att Lotta slogs ihjäl av ett as som tidigare misshandlat henne.
LW har troligen råkat ut för samma sak.
Jag tror du håller med mig om det, elller hur?
Citera
2018-11-09, 15:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Mycket av åtgärderna så här långt in kan ändå inte göras nattetid, så att jobba dygnet runt är inte meningsfullt. Jag hoppas de gör allt de kan Dock, och inte latar sig.

Man kan göra mycket nattetid, lyssna/läsa igenom förhör flera gånger t.ex.
När det gäller att rädda liv p.g.a. en pot. mördare som går fri så gör man det och mer därtill.

Utan resultat hittills.
Senast redigerad av Rosamund 2018-11-09 kl. 15:33.
Citera
2018-11-09, 15:35
Medlem
GilGrissom82s avatar
En liten, men ändock en uppdatering gällande LW's begravning:

Begravningen sker i kretsen av de närmaste.

https://minnessidor.fonus.se/memorial_page/memorial_page_service_info.php?order_id=3522451&se t_site_id=2&sign=23aa03215fc3c78faf319f9a58674ac1

Så man får väl anta att även Skatteverkets byråkratiska kvarnar malt färdigt och att begravningsformaliteterna nu kan fullföljas.

En intressant notering är att det tidigare framgick specifikt dödsdatum "14 maj 2018". Detta är nu ändrat till att endast vara "2018". Kanske man inte längre är lika säker på exakt dödstidpunkt?
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-11-09 kl. 15:56.
Citera
2018-11-09, 15:44
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Hittar inte heller några uppgifter om att hon skulle bo i Nya Hjärsta. Googlar man på namnet kommer Brogatan upp, och på notknapparens karta ser man att den gatan går från motorvägen och fortsätter in i Gamla Hjärsta.

Var chefredaktören (AN) bor är oklart, men uppgifterna om att han skulle ha en nära relation med SD och HD verkar i alla fall ha varit gripna ur luften.

När det gäller kyrkor finns det uppgifter i tråden om att ÅH tillhör Mikaelkyrkan. LW skall tidigare ha tillhört Betelkyrkan, men bytte sedan till Hagakyrkan. Vet inte vilken trosinriktning de olika kyrkorna har, eller var de ligger rent geografiskt.

Hon bor varken i Nya Hjärsta eller Gamla Hjärsta. Brogatan är lång och det nummer som åklagaren bor på ligger på väster.
Citera
2018-11-09, 15:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
En liten, men ändock en uppdatering gällande LW's begravning:

Begravningen sker i kretsen av de närmaste.

https://minnessidor.fonus.se/memorial_page/memorial_page_service_info.php?order_id=3522451&se t_site_id=2&sign=23aa03215fc3c78faf319f9a58674ac1

En intressant notering är att det tidigare framgick specifikt dödsdatum "14 maj 2018". Detta är nu ändrat till att endast vara "2018". Kanske man inte längre är lika säker på exakt dödstidpunkt?

Jag tänkte också på det, men då kunde man väl skrivit månaden iaf med 2018?
Citera
2018-11-09, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Du påstår att folk här kommit med osanningar rörande LW och SD, men du saknar förmågan att förklara och peka ut dessa. Hur ska det tolkas? Har du blivit hotad av SD?

Tolka inte, det leder ofta till missförstånd. Jag kommer i fortsättningen att kommentera saker som jag vet är felaktiga. Jag utgår inte från skvaller eller andrahandsuppgifter. Jag har inte heller blivit hotad av SD.
Citera
2018-11-09, 15:52
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Håller med dig i det du skriver.

Det jag saknar i det här fallet är ett läkarbesök för att dokumentera
och fotografera blåmärken eller rodnader eller liknande skador för att
ha som bevis i kommande rättegång.
Här finns inte ens en röd huvudsvål dokumenterad.
Det som finns är ett böjt örhänge som inte säger någonting egentligen.
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Nu tänkte väl jag närmast på mordet av Lena.

Men fegt att ge sig på kvinnor vilket som.

Edit: Man tycker väl att poliserna kunde fota på plats, vet vi att de inte gjorde det?

Vet inte om någon läkare har dokumenterat men poliserna som tog upp anmälan på kvällen fotade iaf skadorna:

Citat:
Två polisassistenter beordras till en adress där trebarnsmamman Lena Wesström släpper in dem.

För att styrka berättelsen fotograferades hennes skador som uppkommit under den misstänkta misshandeln, vilka upptar hela åtta sidor i förundersökningen.

https://www.expressen.se/nyheter/lena-wesstroms-oro-infor-misshandelsanmalan/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in