2021-09-03, 00:52
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Vad du kallar gamla gubbar "och gummor" är vad många andra kallar musikaliska genier! Tror inte en sekund på att detta material är nytt utan säkert legat på BB´s skrivbordslåda i många år för att slappas vid "rätt" tidpunkt! Och oj vilken timing. Tror nog att deras nya skiva kan bli den mest sålda 2022!

Benny är med i feministisk initiativ om jag minns rätt. Vad vill en miljonär visa med det? Hycklare är gubben, hur många ensamkommande huserar han i sitt palats? Medlem i FI, då har man inte alla hästar hemma
Citera
2021-09-03, 00:53
Medlem
2 mljoner visningar på youtube på 5 timmar! Detta är megastort!
Citera
2021-09-03, 00:54
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Håller med i mycket här. Har nu lyssnat ett par gånger, och tyvärr det är mest bara hype. Låten i sig musikmässigt är inget vidare. tror knappt den skulle gått vidare i Idol.
Nä ett bottennapp. Dom skulle ha överraskat med något nytt och tidsenligt...
Nu blir det alla DJs som får styra upp med remixar...
Allt är hype. Mozart är hype, men jag håller med. De är inte genier, eller? Och de hade dominerat även idag? Men nu har vi BARA ett välbesökt museum. Det är väl att jämföra med Stenmark och Borg? Men tänk då ändå på alla DJ:s som faktiskt fortfarande kör på deras musik. Ganska coolt kan jag tycka. Att de nu vill göra comeback kan tyvärr bli ett bakslag, MEN de kanske överraskar och kör på samma succékoncept nu också.
Citera
2021-09-03, 00:54
Medlem
Svennebrytningen på sången är i klass med Stefan Löfvén. Men musiken är det bästa som hänt popmusiken på väldigt länge

Ajjjj still häv fejf in djuuuu
Citera
2021-09-03, 00:55
Medlem
Giant Squids avatar
För Björn så handlar det bara om pengar, inte musik.
Abba är ett industriellt koncept, med musikaler, filmer, museum m,m. Dit måste man locka folk.
Citera
2021-09-03, 01:00
Medlem
Citat:
Du gillar det som har mest youtubevisningar förstår jag.
Du gillade Crazy Frog också?

Bra musik är bra musik. Deep Purple, Killing Joke, Alien Sex Fiend, Beethoven, Black Sabbath, Scandal, Black Flag, Dead Kennedys, Bach, Nazareth, Gesualdo, ABBA etc etc.

Jag bryr mig inte om topplistor men blir glad när andra gillar musik jag gillar.
Citera
2021-09-03, 01:05
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totolino
Bra musik är bra musik. Deep Purple, Killing Joke, Alien Sex Fiend, Beethoven, Black Sabbath, Scandal, Black Flag, Dead Kennedys, Bach, Nazareth, Gesualdo, ABBA etc etc.

Jag bryr mig inte om topplistor men blir glad när andra gillar musik jag gillar.
Det betyder inte att alla Black Sabbath låtar är bra.
Bra låtar är bra låtar. Abbas senaste var inget speciellt...
Citera
2021-09-03, 01:06
Medlem
Citat:

Musik är en smaksak som allt annat men det kan inte en autistisk Nordkorea-vurmare som du acceptera.
Citera
2021-09-03, 01:08
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Benny är med i feministisk initiativ om jag minns rätt. Vad vill en miljonär visa med det? Hycklare är gubben, hur många ensamkommande huserar han i sitt palats? Medlem i FI, då har man inte alla hästar hemma

Det är ju tyvärr mycket mycket mycket tråkigt men svårt att ta ifrån hans förmåga att skriva musik!
Citera
2021-09-03, 01:12
Medlem
Citat:

Givetvis gillar jag inte all musik med artisterna jag räknade upp.

Men allvarligt. Du runkar till Nordkoreansk propaganda. Vad gör du i ABBA-forumet?
Citera
2021-09-03, 01:13
Medlem
Flaklypans avatar
Någon annan än jag som bara väntar på att höra Fernando... efter Don't Shut Me Down introt?

Tycker iofs att denna låt låter som ett medley av deras låtar! Mycket bra. Me like

EDIT: dvs ett rent Abba sound...
Senast redigerad av Flaklypan 2021-09-03 kl. 01:17.
Citera
2021-09-03, 01:14
Medlem
Snälla, skilj på sak och person!
Musiken är underbar sen kan jag ju hålla med om att killarnas politiska åsikter är inte vad jag står för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in