2021-09-02, 12:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det som är intressant är att datorn kom igång 23:34:16. Det måste vara en aktiv handling.
Jag har försökt att ta reda på hur ofta Google drive synkar men inte hittat nåt vettigt svar.
Det som är uppenbart är att många har problem med den automatiska synkronisering. Den verkar inte funka klockrent.
Oftast sätter man igång den manuellt genom att starta om datorn.
Det finns inga tecken på att datorn har synkat automatiskt SDs dokument med jämna eller ojämna mellanrum.
Så att säga något måste satt igång synkronisering 23:34.
Det kan mycket väl vara att SD öppnar den för att kolla mejlet.
Han läser det på datorn och grubblar över det och svara med mobilen. Inga konstigheter. Det är normalt.
Så har gjort många gånger.
Oftast är det ergonomisk att läsa på datorn.

Hej Lars48.
Jag rekommenderar att du lyssnar på detta förhör.
Här förklarar personen som undersökte Stefans dator vad som hände just dom 2 sekunderna som det finns en reaktion i datorn och avsaknaden av nån annan aktivitet.
Det är intressant, och det börjar direkt så lyssna från början.
Ha det gött.

https://www.youtube.com/watch?v=wCyE3I_Oqr4&list=PLBi1Vh1O3WigO29k-AlV-aUQIQrLMfl1Q&index=37
Citera
2021-09-02, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Tack för tipset!

Varse go.
Som sagt, en bra kanal och alla inspelningarna raddas upp från början till slut.

En sak som är intressant är att när förhören med alla "Lenas Gubbar" som hon träffar får frågan om dom vet om någon annan som skulle kunna vara hotfull, elak eller på annat sätt varit aggressiv mot Lena så svarar dom allihopa NEJ.
Ingen av dom har märkt av nåt från nån annan gubbe än Stefan.

En annan sak som är intressant är när alla dessa gubbar får frågan om hur dom reagerade när det visade sig att Lena var försvunnen, och alla svarar nästan med exakt samma ord.
- Vad har nu den där jävla Stefan gjort??

Dom flesta av dom här gubbarna har även fått ta del av Stefans hot och kontrollerande beteende via meddelanden från Lena, där dom själva har sett vad Stefan har skrivit och hört hur Lena har berättat om hur han var.

Det finns ingen tvekan hos detta gäng av ner-kärade gubbar om vem som bragt Lena om livet.

Jäkligt intressanta vittnesförhör.
Citera
2021-09-02, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Hej Lars48.
Här förklarar personen som undersökte Stefans dator vad som hände just dom 2 sekunderna som det finns en reaktion i datorn och avsaknaden av nån annan aktivitet.
Ha det gött.

https://www.youtube.com/watch?v=wCyE3I_Oqr4&list=PLBi1Vh1O3WigO29k-AlV-aUQIQrLMfl1Q&index=37

Kul att se dig här igen. Följer också YT Prime crimes serie. Där dyker det upp både det ena och andra.
Citera
2021-09-02, 12:48
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Hej Lars48.
Ha det gött.

Det där är sorgligt att lyssna på, han verkar verkligen inte ha en aaaning om varför det blev "loggningar" under "Chrome Cache Records" 23.34 och det säger han ju faktiskt själv också. Det där är riktigt skrämmande att lyssna på, hade faktiskt glömt bort hur illa det var. Hoppas andra utredningsåtgärder inte är på samma låga nivå, SD:s förklaring i brevet till TR är mycket bättre.

Edit: Det som hände 23.34 var alltså att en webbsida med ett Googledokument uppdaterades, antingen på grund av att den öppna fiken i webbläsaren uppdaterades när locket öppnades eller att någon klickade på "Hämta sidan igen". Det finns bara två sådana "händelser" under en 11 timmars-period, otroligt sammanträffande att den andra gången råkade vara två minuter efter att SD fått ett jobbmejl.
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-09-02 kl. 13:06.
Citera
2021-09-02, 12:53
Medlem
Citat:
Varse go.
Som sagt, en bra kanal och alla inspelningarna raddas upp från början till slut.

En sak som är intressant är att när förhören med alla "Lenas Gubbar" som hon träffar får frågan om dom vet om någon annan som skulle kunna vara hotfull, elak eller på annat sätt varit aggressiv mot Lena så svarar dom allihopa NEJ.

En annan sak som är intressant är när alla dessa gubbar får frågan om hur dom reagerade när det visade sig att Lena var försvunnen, och alla svarar nästan med exakt samma ord.

Dom flesta av dom här gubbarna har även fått ta del av Stefans hot och kontrollerande beteende via meddelanden från Lena, där dom själva har sett vad Stefan har skrivit och hört hur Lena har berättat om hur han var.

Det finns ingen tvekan hos detta gäng av ner-kärade gubbar om vem som bragt Lena om livet.

Ja, mer samstämmigt än så kan det knappast bli. Gällande info. Gäller även de män (och kvinnor) som inte hade en sexuell relation med Lena. Igår kväll lyssnade jag återigen på Kenneths ("knat*s") vittnesmål. Intressant.
Citera
2021-09-02, 13:02
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Varse go.

Ska lyssna igenom hela rasket!

Idag har jag lyssnat på förhöret med HD, som ännu går att nå via gofile.
Jag reagerar över att hon är skapligt vältalig när försvaret förhör, men kommer med mycket knapphändiga och enstaviga svar då åkl frågar.

En markant skillnad blir det dock i både ordflöde och hastighet när hon berättar om ”blod-sexet”. Då rabblar hon på av bara den. Hon flikar även in att samtalet mellan henne och LW sker i LW:s soffa. Det låter på något sätt i mina misstänksamma öron påfallande likt berättelsen om den blå tröjan. Ett par vardagliga detaljer för att höja trovärdighetsfaktorn kanske?

HD planterar även så flinkt ev förekomst av blod utomhus i SD:s trädgård (från avsköljning mordnatten?) genom att nämna att blod-sexet även idkades där.

Jag noterar också att hon är noga med att formulera sej så korrekt som möjligt:
”Eller, hela våren ska jag inte säga…”
”Nu gissar jag…”
”Det var den slutsatsen jag drog…”

Jag gissar, drar en slutsats, att det kommer från att ha levt i SD:s närhet i ca 20 år. Då får man nog vara beredd att stå för och förklara vartenda ord man sagt (Jfr ”strössel-förhöret”)

Slutligen märker jag att hon successivt tonar ner sina känslor för Sill*en. SD sitter ju med i lokalen:
”… började jag äl… få känsl… få lite känslor för…”

Bra att allt finns dokumenterat, och nu blir det till att botanisera!

Edit: nu menar jag inte att jag för ett ögonblick tror att HD hela tiden talar sanning bara för att hon vill uttrycka sej korrekt, det är stor skillnad enligt mitt sätt att se.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-09-02 kl. 13:18.
Citera
2021-09-02, 13:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det där är sorgligt att lyssna på, han verkar verkligen inte ha en aaaning om varför det blev "loggningar" under "Chrome Cache Records" 23.34 och det säger ju han ju faktiskt själv också. Det där är riktigt skrämmande att lyssna på, hade faktiskt glömt bort hur illa det var. Hoppas andra utredningsåtgärder inte är på samma låga nivå.

Nja.
Han vet inte exakt vad som loggades, men han förklarar ganska tydligt hur datorn själv gör dessa loggningar väldigt ofta och varför, vilket innebär att någon fysisk person inte alls behöver nudda datorn.
Han förklarar även att absolut ingen annan aktivitet pågick i datorn.

Finns ingenting som tyder på att Stefan satt vid sin dator utan det mesta tyder på att datorn helt enkelt gjorde en egen automatisk loggning, precis som alla datorer gör.

Eller tror du verkligen att Stefan satte sig vid datorn, öppnade upp skärmen och inte tryckte på en enda knapp.?

Inte nog med det... Det är även bevisat bortom allt rimligt tvivel att han befann sig bakom ett bullerplank och mördade Lena. Hovrätten kom enhälligt fram till det.
Och eftersom Stefan själv inte kunder redogöra för sitt dataanvändande just då, så sprack hans alibi totalt.
Citera
2021-09-02, 13:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja, mer samstämmigt än så kan det knappast bli. Gällande info. Gäller även de män (och kvinnor) som inte hade en sexuell relation med Lena. Igår kväll lyssnade jag återigen på Kenneths ("knat*s") vittnesmål. Intressant.

Ha ha ha ... rena rama kör-sången.
Citera
2021-09-02, 13:10
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Nja.
Han vet inte exakt vad som loggades, men han förklarar ganska tydligt hur datorn själv gör dessa loggningar väldigt ofta och varför, vilket innebär att någon fysisk person inte alls behöver nudda datorn.
Han förklarar även att absolut ingen annan aktivitet pågick i datorn.

Finns ingenting som tyder på att Stefan satt vid sin dator utan det mesta tyder på att datorn helt enkelt gjorde en egen automatisk loggning, precis som alla datorer gör.

Eller tror du verkligen att Stefan satte sig vid datorn, öppnade upp skärmen och inte tryckte på en enda knapp.?

Inte nog med det... Det är även bevisat bortom allt rimligt tvivel att han befann sig bakom ett bullerplank och mördade Lena. Hovrätten kom enhälligt fram till det.
Och eftersom Stefan själv inte kunder redogöra för sitt dataanvändande just då, så sprack hans alibi totalt.
Problemet är att han krånglar till det, förmodligen på grund av ren okunnighet. Han blandar in synkningar till Drive och dessa sker utan att någon användare behöver vara involverad, sådant finns hur mycket som helst men händelser av typen 20.29 och 23.34 finns bara just dessa två av. Han lyckades blanda bort korten för TR och även HR köpte det rakt av, det är nästan så man blir mörkrädd.
Citera
2021-09-02, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Problemet är att han krånglar till det, förmodligen på grund av ren okunnighet. Han blandar in synkningar till Drive och dessa sker utan att någon användare behöver vara involverad, sådant finns hur mycket som helst men händelser av typen 20.29 och 23.34 finns bara just dessa två av. Han lyckades blanda bort korten för TR och även HR köpte det rakt av, det är nästan så man blir mörkrädd.

Det är ändå rimligt att tro att han borde veta själv vad han gjort och, som i det här fallet, inte gjort.
Dummare än så var han definitivt inte. Jag tror honom fullständigt när han säger att han inte haft någon aktivitet. Det vet han.
Citera
2021-09-02, 14:07
Medlem
Lyssnar på förhöret med en som heter Christian.
Han verkar säga allt som är negativt om SD och allt positivt för LW.
Snacka om att vara jävig vittne. Vem är han egentligen?
Bara en Geocachare kompis eller nånting mer?
Citera
2021-09-02, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Lyssnar på förhöret med en som heter Christian.
Han verkar säga allt som är negativt om SD och allt positivt för LW.
Snacka om att vara jävig vittne. Vem är han egentligen?
Bara en Geocachare kompis eller nånting mer?

Lena var god vän med Christian och hans partner och Lena lättade sitt hjärta och sin smärta för honom.
Ett vittne kan självklart vara hur jävigt som helst. Inget konstigt med det. Men det beror mer på hur polis och åklagare ställer sina frågor.
Christian är också geocachare.
Senast redigerad av zilvereko 2021-09-02 kl. 14:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in