Resultat: Blinkar du vänster i rondeller?
Japp
68,56%
5448 röster
Nepp
31,44%
2498 röster
2021-09-01, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
och fortfarande handlar det om att man ska göra det som står i regelboken och inte hitta på egna dumheter som VB inom en och samma fil. Hade detta ologiska kärringbeteende varit en bra idé, så hade det också varit en regel, men sånt hade du förstått om du lagt energi på att utveckla hjärnan istället för att köra långtradare.
Det är nog DU som får jobba lite med att ”utveckla hjärnan”!

Vi som är erfarna trafikanter och som har något mellan öronen kan tolka och förstå vad en VB inför en CP betyder.
Fortsätt att träna och ha ett öppet sinnelag så kanske även du kan lära dig detta även om jag betvivlar det efter att ha läst dina inlägg.
Lycka till!
2021-09-01, 19:02
Avslutad
Det e så dumt haha

Hej här kommer jag och kör på en väg som alla ser går till vänster.
Bäst att jag blinkar vänster så att folk förstår att jag ska följa vägen ha ha..

Blir som att ha en pil som pekar rätt fram så folk vet att man ska köra rätt fram på en rak väg ha ha
2021-09-01, 20:18
Medlem
s-täljes avatar
Håller med blinka vänster rodell? men inte höger? hur svårt är det ???
när du kör in i rondell kör du rakt fram MAN SKA BLINKA UT!
2021-09-01, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Det e så dumt haha

Hej här kommer jag och kör på en väg som alla ser går till vänster.
Bäst att jag blinkar vänster så att folk förstår att jag ska följa vägen ha ha..

Blir som att ha en pil som pekar rätt fram så folk vet att man ska köra rätt fram på en rak väg ha ha
Är nog inte riktigt med här, ingen väg som "går till vänster" i en cpl, det är ju en väg som leder till samtliga anslutna avfarter. Däremot vidgås er uppfattning angående nyttan med vb, detta då främst för att det för många förefaller utgöra ett hinder att fälla ut pilen till höger när avsikten är att lämna cpl.
2021-09-01, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
och fortfarande handlar det om att man ska göra det som står i regelboken och inte hitta på egna dumheter som VB inom en och samma fil. Hade detta ologiska kärringbeteende varit en bra idé, så hade det också varit en regel, men sånt hade du förstått om du lagt energi på att utveckla hjärnan istället för att köra långtradare.

Vi har redan sedan länge förstått att du har grava problem med det som vi andra ser som mycket enkla och logiska att utföra och förstå, och som vi har fullt stöd i lagar och regler att göra. Och som körskoleelever fortfarande får lära sig i certifierade körskolor som bedriver utbildning som framtagits och kontrolleras av sakkunnig och beslutande myndighet.

Vad mer logiska saker har du grava problem med att förstå…?
2021-09-02, 10:58
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Vi har redan sedan länge förstått att du har grava problem med det som vi andra ser som mycket enkla och logiska att utföra och förstå, och som vi har fullt stöd i lagar och regler att göra. Och som körskoleelever fortfarande får lära sig i certifierade körskolor som bedriver utbildning som framtagits och kontrolleras av sakkunnig och beslutande myndighet.

Vad mer logiska saker har du grava problem med att förstå…?
Förstått att du tycker det är svårt att följa regler och gissar att du har ADHD eller nåt, men regler är till för att alla ska göra på samma sätt, men såna som du gör att det blir kaos när man istället går på sitt egna tyckande. Hur tror du trafiken skulle se ut om alla gjorde som du och hittade på egna sätt att agera på i trafiken? Du framstår mest en självgod stofil som tror att du vet så jävla mycket bättre än andra för att du minsann kört lastbil i 50 år och du blir kränkt när andra ifrågasätter dig och ditt "vetande" då det inte är nåt "vetande" utan endast ett egocentriskt tyckande.
2021-09-02, 21:07
Medlem
Idioter som blinkar i rondeller, vad är det för fel på dom?

I rondeller har ju alla ändå företräde och ingen som ska in ser blinkers på den sidan ändå så varför blinkar ett fåtal helt i onödan?
2021-09-02, 21:09
Avslutad
Man ser väl visst blinkers?
2021-09-02, 21:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Är nog inte riktigt med här, ingen väg som "går till vänster" i en cpl, det är ju en väg som leder till samtliga anslutna avfarter. Däremot vidgås er uppfattning angående nyttan med vb, detta då främst för att det för många förefaller utgöra ett hinder att fälla ut pilen till höger när avsikten är att lämna cpl.

Ehm kör du in i en rondell så går ju den till vänster.. det är ju en cirkel
Har du helt missat det?
2021-09-02, 21:14
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilgo
I rondeller har ju alla ändå företräde och ingen som ska in ser blinkers på den sidan ändå så varför blinkar ett fåtal helt i onödan?

Det hjälper t ex den bakom att planera sin körning. Och det syns för den som väntar om denne tittar tidigt nog.
2021-09-02, 21:15
Medlem
Stenballes avatar
Om jag ska in i rondellen och en bil närmar sig min in-/utfart så har det betydelse.
Blinkar han ut ur rondellen så kan jag köra in i den, annars får jag vänta.
Trafiken blir smidigare och säkrare om folk visar vart de ska.

EDIT: Ts, kör du möjligen BMW eller Mercedes?
(Dessa bilar tycks sakna blinkers)
Senast redigerad av Stenballe 2021-09-02 kl. 21:25.
2021-09-02, 21:22
Medlem
Kan ju va så att folk blinkar när de ska ut ur rondeller för att det är lag på det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in