Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Absolut så, och jag skrev om det tidigare ikväll. Inte ens en DNA-träff på skon kommer att räcka.
OM CL:s DNA finns på Helenas sko, och det kan fastställas att de aldrig träffats, att han inte var på Statt osv, så är det till nackdel för honom. Detta i samband med vittnesutsagor om observationer, ev. anteckningar skrivna av honom (för hand eller i ev. dator), erkännande, någonting från Helena och liknande, så bör de ha ett fall som kan hålla. Men enbart ett erkännande eller enbart ett DNA på skon? Nej. Men en träff på skon skulle vara intressant, och leda framåt, tror jag.
Jag tror att Kalla fall-gruppen består av skickliga utredare, och jag hoppas att de har mer än vad som framkommit hittills. I och med att polisen gått ut på sin hemsida och kommunicerat anhållandet (vilket den väl inte gjorde vid anhållande av MMPG?), så hoppas jag att de har ordentligt med kött på benen. Märkligt dock att CL inte kunde häktas. Förhoppningsvis (
om CL var inblandad) kan konkreta bevis läggas till de nuvarande indicierna (?). (Hade konkreta bevis funnits nu, så borde han väl ha häktats?)