Citat:
Jag tycker inte att det är skillnad på om jag tar ut en dom för ”eget bruk” eller för att dela med mig av den till andra som vill läsa den. Om du tycker att det är förkastligt att dela domar så bör du kanske fundera på din egen aktivitet på Flashback, för här kan du nämligen fritt dela exakt samma information som Ebba Busch gjorde helt anonymt och utan att riskera något som helst strafföreläggande.Du tycker inte att det är skillnad på att ta ut informationen för eget bruk eller för att sprida på ett konto i socialmedia med 80tusen plus följare? Speciellt som informationen hade precis noll och inget att göra med ärendet.
Det är sjukt jäkla amatörmässigt av Ebba Busch och än mer anmärkningsvärt när hon har haft massor med folk som korrekturläst det samt även suttit och ruvat på texten länge före hon publicerade den.
Sen håller jag med om att det Binninge är dömd för är ren smuts men det är fan viktigt att hålla isär sakerna.
Det är sjukt jäkla amatörmässigt av Ebba Busch och än mer anmärkningsvärt när hon har haft massor med folk som korrekturläst det samt även suttit och ruvat på texten länge före hon publicerade den.
Sen håller jag med om att det Binninge är dömd för är ren smuts men det är fan viktigt att hålla isär sakerna.
Det visar att den nuvarande förtalslagstiftningen är både verkningslös och meningslös. Du gör dig för övrigt skyldig till värre förtal är Ebba Busch i många av dina inlägg så lite mindre moraliserande från din sida skulle vara klädsamt.
Att lyfta Binninges bakgrund och bristande moral fyllde en funktion för att visa att hans agerande som Esbjörn Bolins ombud präglades av samma bristande moral. Han drar sig lika lite för att håna rättvisan som för att misshandla en minderårig flicka. Han saknar helt enkelt moral och rättspatos.

men grovt förtal är väl inget grovt brott?