2021-09-01, 14:03
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Ni gör det svårt att dra sig ur...

Era exempel är värdelösa eftersom något bättre kommit istället.
Tvärt emot Apollo .
Att man inte utvecklat något bättre när det gäller månraketer beror givetvis på att dom inte haft några planer på att åka tillbaka. Varför bygga något som dom inte planerar att använda? Dom skulle givetvis kunna bygga en månraket om dom ansett att behovet fanns och om dom tänker åka tillbaka så bygger dom givetvis med ny teknik och inte med transistorer och liknande från 60-talet.
Citera
2021-09-01, 14:04
Bannlyst
Jag ska sammanfatta:
Jag är fullkomligt säker på att månlandningarna var fejk.
Inget någon skriver kan ändra på det.

Ni är fullkomligt säkra på att månlandningarna var äkta.

Så det blir en fråga om tro.
Och nu lämnar jag denna fullkomligt meningslösa debatt.
Citera
2021-09-01, 14:41
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det finns inga bevis så det är ett ganska meningslöst påstående.

Skit nu svarade jag ändå, men nu är det nog, denna religionsdiskussion är över för min del.
Tro på det ni vill tro på och ta hand om varandra.

Finns ju t ex film och foto från månen och det brukar ju fungera som bevis.

Apollobesättningar har även tagit med material från månen och det är svårt att avfärda.
Citera
2021-09-01, 14:43
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag ska sammanfatta:
[…]

En släng av konfirmeringsbias verkar det som.
Citera
2021-09-01, 15:28
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Jag ska sammanfatta:

Ni är fullkomligt säkra på att månlandningarna var äkta.

Så det blir en fråga om tro.
Och nu lämnar jag denna fullkomligt meningslösa debatt.
Det är absolut inte en fråga om "tro". Tvärtom.

Jag skulle garanterat ändra åsikt om fakta presenterades som bevisar att det var en bluff.

Du kommer garanterat aldrig ändra åsikt vilka bevis som än presenteras. Bra(?) att du är ärlig med det.
T.ex. oavsett hur många experter som intygar att det var äkta månstenar man tog med sig tillbaka från Apollo-programmet så kommer du kalla bevisen för "fejk".
Citera
2021-09-01, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Man har även skrotat tekniken för att bygga ånglok. Varför? För att de inte behövdes längre precis som månlandningarnas teknik.

Tycker du det låter vettigt! Ärligt talat nu. Att skrota tekniken till människans största bedrift någonsin. Det borde förvaras för eftervärlden såklart. Din nöt!
Citera
2021-09-01, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ok. Istället för att skriva, ’aha alla de grejerna jag räknade upp hade egna batterier, plus att jag hade fel om temperaturen där de landade. Det visste jag inte, tack för informationen’, så klampar du vidare.

Det är som att du bestämt dig för vad du tror - oavsett fakta.

Det finns olika uppgifter om månens temp beroende på källa så varför skulle just dina vara riktiga? Alla kollar inte Wikipedia. Din portväktare.
Citera
2021-09-01, 16:01
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Tycker du det låter vettigt! Ärligt talat nu. Att skrota tekniken till människans största bedrift någonsin. Det borde förvaras för eftervärlden såklart. Din nöt!
Även ångloket är en av de större bedrifterna i historien. Idag bygger vi moderna lok, precis som man skulle göra om man vill tillbaka till månen.

Förövrigt är Saturn V och Apollo bevarat till eftervärlden i museum.
Citera
2021-09-01, 16:10
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det finns olika uppgifter om månens temp beroende på källa så varför skulle just dina vara riktiga? Alla kollar inte Wikipedia. Din portväktare.

Ok vad har du för uppgifter om månens temperatur där de valde att landa på månen?

Ps ditt nöt heter det. Ditt nöt.
Citera
2021-09-01, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Även ångloket är en av de större bedrifterna i historien. Idag bygger vi moderna lok, precis som man skulle göra om man vill tillbaka till månen.

Förövrigt är Saturn V och Apollo bevarat till eftervärlden i museum.

Men svara på frågan! Varför i hela världen slänga ritningarna på hur man tar sig till månen. Människans största bedrift någonsin.
Man slängde inte ritningarna till ww bubblan tex. Utan den byggdes vidare i Sydamerika för där tyckte man det var en förbannat bra bil.
Citera
2021-09-01, 16:22
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Men svara på frågan! Varför i hela världen slänga ritningarna på hur man tar sig till månen. Människans största bedrift någonsin.
Man slängde inte ritningarna till ww bubblan tex. Utan den byggdes vidare i Sydamerika för där tyckte man det var en förbannat bra bil.
Vi har ändå ingen nytta av ritningarna om de nu verkligen har slängts. Kunskapen är kvar ändå. En hel del grejer har skickats till månen efter landningarna. Vi vet hur man gör. Vatför ska vi behålla gammal inaktuell teknologi?
Citera
2021-09-01, 16:27
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Om ritningar är slängda eller ej är ju verkligen inget bevis för att månfärderna är en bluff. Det är ju inte det det handlar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in