2021-08-30, 23:27
Avslutad
Drömde jag eller sa Josefin Johansson att drottning Kristina var kung?
Citera
2021-08-31, 08:21
Medlem
Svampspors avatar
Härligt att Björn och Hanna tog hem segern och att inte Under preasure fick avgöra allt som vanligt. Om de grymma debutanterna Björn och Hanna fortsätter lika starkt som i första avsnittet kommer de att bli riktigt farliga framöver. De självgoda Jesper och Josefin hade väl kallt räknat med en promenadseger efter förra säsongens vinst.
Citera
2021-08-31, 10:18
Medlem
The Beach boys avatar
Störningsljudet känns överflödigt när programmet har två gapiga programledare.
Citera
2021-08-31, 13:42
Medlem
Trashankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Drömde jag eller sa Josefin Johansson att drottning Kristina var kung?

Hon sa det. När drottning Kristina kröntes blev hon kung över Göta- och Svealand.

Går att läsa i "Processen så och Ceremonierne", Secundus Actus, K21, Svenska regenters levnadsförhållanden, hov och egendomar, Kungliga arkiv, RA.

¨Nu är drotning Christina Crönter Konung öfuer Swea och Götha Landom och dess Underliggiande Provincier, och ingen annan¨
Citera
2021-08-31, 22:10
Moderator
Dr Kings avatar
Man undrar om de har bastuvärme i studion ikväll. Alla ser ut att svettas rejält och har riktigt glansiga pannor 🔥
Citera
2021-08-31, 22:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trashanken
Hon sa det. När drottning Kristina kröntes blev hon kung över Göta- och Svealand.

Går att läsa i "Processen så och Ceremonierne", Secundus Actus, K21, Svenska regenters levnadsförhållanden, hov och egendomar, Kungliga arkiv, RA.

¨Nu är drotning Christina Crönter Konung öfuer Swea och Götha Landom och dess Underliggiande Provincier, och ingen annan¨

Så, hade hon titel drottning eller kung?
Citera
2021-08-31, 22:16
Medlem
Crapmagics avatar
Jag har redan lust att stänga av när översittar-anala Idioterna F&F ger fel på kurd-folket Ugurier

& Dominica bara finner sig i det utan protest,

Hon heter föresten inte Dominica, hon heter Dominica

Jag tror att det kommer visa sig vara ett underhållnings-misstag att anlita Little Jinder,
hon karaktäriserar ju slackern, hon får även en helt okänd partner
Senast redigerad av Crapmagic 2021-08-31 kl. 23:10.
Citera
2021-08-31, 22:26
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Jag har redan lust att stänga av när översittar-anala Idioterna F&F ger fel på kurd-folket Ugurier

& Dominica bara finner sig i det utan protest

Finns det något teveprogram eller pod du inte har lust att stänga av?
Citera
2021-08-31, 22:27
Medlem
Crapmagics avatar
Måste du vara så hård

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Finns det något teveprogram eller pod du inte har lust att stänga av?

Alla ögonblick däremellan där inget idiotiskt sägs eller görs i dessa teveprogram eller poddar
Senast redigerad av Crapmagic 2021-08-31 kl. 22:52.
Citera
2021-09-01, 12:09
Medlem
ZlatanManias avatar
Är det bara jag eller är inte Gustaf Hammarsten den mest påfrestande fjanten i detta programs historia?

Typexempel på en kille som tror sig vara skön i sina utbrott men som mest bara är jobbig som fan.

Det är nästan så man inte ens kollar på avsnitten han är med i.
Citera
2021-09-01, 13:35
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Är det bara jag eller är inte Gustaf Hammarsten den mest påfrestande fjanten i detta programs historia?

Typexempel på en kille som tror sig vara skön i sina utbrott men som mest bara är jobbig som fan.

Det är nästan så man inte ens kollar på avsnitten han är med i.
Tycker det finns betydligt jobbigare än honom. Ja han är fjantig men stör mig inte så mycket på det. Tror han är dålig förlorare men vill samtidigt verka "folklig" så istället för att enbart vara lack som Olof Lundh så försöker han skämta till det när han är sur. Brukar spola förbi introduktionerna dock.

Jag har dålig koll på svenska kändisar. Har exempelvis ingen aning om vem Hammarsten är. Svenska serier och filmer är oftast värdelösa och alla är galna SJW-dårar (så även F och F men jag gillar frågesport) så vet knappt vilka hälften av deltagarna är men vet att jag undvikit Alexandra Pasca... För hon var en extrem SJW men ville se programmet (det som sänds imorgon) ingen spoiler om hur det gick eller så, men fy fan vilken avskyvärd människa...
Citera
2021-09-01, 13:39
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Har väl sagts förr men börjar kännas riktigt löjligt med dessa Iphone frågor. Undra hur mycket Apple betalar för reklamen.
Citerar mig själv tidigare här i tråden: "Det är flockdjur de som är med i programmet. Alla har samma typ av vänsteråsikter, hänger i samma kretsar, kräver samma status och har iphone. Jag ser definitivt ner på folk med iphone, det visar oftast brist på intellekt även om det såklart finns undantag. Det är seriens tråkigaste återkommande frågor."

Skulle bli förvånad om inte minst 9 av 10 i programmet använder iphone. Tror inte Apple betalar någonting, det är helt enkelt en stor del av deras liv och därför frågas det tyvärr om det.

Bort med det och mer sportfrågor tack! Deltagarna är ju urusla på det förvisso men ta typ "närmast vinner" då som med Duplantis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in