2021-08-31, 23:33
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Det kan ju ha tillkommit efter dom släppt honom, vi får nog bara vänta o se. Tror dom har mer än lösa indicier.

Varför kopplar du mitt inlägg till "litenensam" när det var dig som jag citerade?
Citera
2021-08-31, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Mycket intressant! CL's modus operandi verkar alltså ha varit precis det jag nyss föreslog i ett inlägg, d.v.s. att han planlöst körde runt för att hitta ett "lämpligt offer".

Scenariot som jag föreslog var att CL kom körandes på Ekuddenvägen och plötsligt fick syn på Helena komma gåendes ensam alldeles i närheten av kohagen och stigen. Där tog han kontakt med henne.

Behöver jag ens påminna om att mitt scenario blev totalsågat och förlöjligat av Ugglan? 😁 Det står på P4 Skaraborg antas

Hoppas att någon av dom kvinnor - yngre flickor - som blev antastade under våren -92 hör av sig 🙏
Med lite tur kanske någon t.o.m. kände igen CL eller kan beskriva både honom och bilen lite mer detaljerat.
Det står på P4 Skaraborg att kvinnorna blev antastade av honom samma kväll som Helena försvann, och tiden runt Helenas försvinnande
Senast redigerad av Fighter83 2021-08-31 kl. 23:35. Anledning: Tillägg
Citera
2021-08-31, 23:34
Medlem
Ugglan.s avatar
Nå?

Citat:
Han kanske har lämnat DNA ang nåt annat brott som matchar det okända DNA-t på Helenas sko , el att dom ändå har hittat bilen , där ev Helenas DNA kan finnas . Vi får hålla tummarna nu

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Om så hade varit fallet, hade polisen garanterat fått honom häktad. Polisen har inget annat än lösa indicier.
Citera
2021-08-31, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 300zip
Den otroliga listan med namn, smeknamn var dom bodde osv som finns längre bak i tråden är ju en guldgruva.
Jag ger mig fan på att mördarens namn finns med där.
Listan är så detaljerad så jag har aldrig sett nåt liknande. Den innehåller till och med vilka som är olika alias här på Flashback. Den måste tagit en evighet att sätta ihop.

Vet inte om listan finns kvar eller om moderatorn tar bort sånt. Men jag har läst den.
MKT INTRESSANT. (om man orkar för den är gigantisk) I stort sett alla i hela Mariestad 1992 är med i den
Listan finns på sidan 3369
Citera
2021-08-31, 23:36
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
"Här kommer en liten vittnes uppgift utdragen från 1000 tals andra, appropå Anders Eklunds intresse i fallet.
24:00-01:00 Fordon: ljus kombisedan, liknande SAAB 900 siktas på Ekudden camping vid båtgården, en kraftig person med underligt uppförande, uppehåller sig där en längre stund.
02:00-02:30 Vittnen i en "raggarbil" möter en ljusbegie SAAB svänga ut på Ekuddenvägen från Bäcken.
02:40-03:00 Vid Bengtstorps avfarten på Töreboda vägen siktar några ungdomar en begie SAAB 900 stående, och en man i 30-35 års åldern med glasögon, jeans, rutig skjorta.
Mannen håller på med något i bagageluckan, men stänger snabbt och hoppar in och kör iväg snabbt mot Töreboda när ungdomarna närmar sig.
04:00-04:30 Vittnen ser en SAAB 900 parkerad i ett grustag mellan Älgarås och Hova
05:30 E20 en man sitter och onanerar i en ljusbegie SAAB 900 på en avfartsväg strax efter laxå, mannen skräms av boende som närmar sig, rapportera till Örebro polisdistrikt.

Eklund har diskuterats av o till genom åren, med rätta då han bevisligen befann sig i trakterna vid ett par? tillfällen. Han påstås vara kollad o inte aktuell i detta fall. Undrar också om han hade bemödat sig i att gömma kroppen så noga som det verkar ha gjorts. Han hade mkt riktigt en SAAB 900 då han åkte fast men den var röd.

Är samtliga vittnesuppgifter från det där citatet gällande natten mellan 13e o 14e juni -92?

Bilen som tas för en SAAB 900 cc och ses två tillfällen mellan ca 00.00 o 02.30 i trakterna av Ekudden känns intressant, bl.a då pga att utseendet, dock inte storleken, stämmer mkt bra på beskrivningen som vittnet från Hällristningsvägen ger. Kan vittnet möjligen misstagit sig på storlek pga den korta tid som observationen görs samt långt avstånd o dåliga ljusförhållanden? Skulle han inte känna igen en SAAB 900cc alt 99cc som då fortfarande var vanliga? Man tycker väl nästan det, såvida bilintresset inte var noll. 900cc hade iaf positionsljus på framskärmen, en detalj som vittnet påpekade, förmodligen pga att det lös helt sonika.

Utmärkt att du tog upp detta. Jag hade helt glömt bort det!
Citera
2021-08-31, 23:38
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Mycket intressant! CL's modus operandi verkar alltså ha varit precis det jag nyss föreslog i ett inlägg, d.v.s. att han planlöst körde runt för att hitta ett "lämpligt offer".

Scenariot som jag föreslog var att CL kom körandes på Ekuddenvägen och plötsligt fick syn på Helena komma gåendes ensam alldeles i närheten av kohagen och stigen. Där tog han kontakt med henne.

Behöver jag ens påminna om att mitt scenario blev totalsågat och förlöjligat av Ugglan? 😁

Hoppas att någon av dom kvinnor - yngre flickor - som blev antastade under våren -92 hör av sig 🙏
Med lite tur kanske någon t.o.m. kände igen CL eller kan beskriva både honom och bilen lite mer detaljerat.

Helena kom gående med KM!
Citera
2021-08-31, 23:40
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Det står på P4 Skaraborg att kvinnorna blev antastade av honom samma kväll som Helena försvann, och tiden runt Helenas försvinnande

Ja så är det men det hade även skett under våren -92.

Desto mer intressant!
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-09-01 kl. 00:00.
Citera
2021-08-31, 23:42
Medlem
Citat:
Varför kopplar du mitt inlägg till "litenensam" när det var dig som jag citerade?
blev fel ber om ursäkt
Citera
2021-08-31, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twentyone21
Listan finns på sidan 3369

Ja bra tack, nu hittade jag den listan. Inlägg 40.427 på sid 3369
Otrolig!!
Sen ska man trycka ner spoilern på den för då kommer det ännu mer intressant.
Tror mördarens namn finns på den listan.
Citera
2021-08-31, 23:44
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Och vad exakt menar de med antastade?
Citera
2021-08-31, 23:54
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Helena kom gående med KM!

Nej! KM var garanterat inte med Helena när hon befann sig vid kohagen för då hade CL aldrig tagit kontakt med henne.
Det finns ingen gärningsman som är intresserad av att överfalla en tjej som kommer gåendes med manligt sällskap.

Det här måste ju även du inse och kunna förstå annars är det illa ställt. Någongång måste du ge dig!
Citera
2021-08-31, 23:55
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Nej! KM var garanterat inte med Helena när hon befann sig vid kohagen för då hade CL aldrig tagit kontakt med henne.
Det finns ingen gärningsman som är intresserad av att överfalla en tjej som kommer gåendes med manligt sällskap.

Det här måste ju även du inse och kunna förstå annars är det illa ställt. Någongång måste du ge dig!

Eller så ger du dig. (Du känner alltså CL så väl att du vet hur just han skulle ha gjort eller inte gjort?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in