Citat:
Ursprungligen postat av
MVW
Finns alla sorter... en del vill mörda första bästa för att få veta hur det känns, andra vill ta hem nån levande och våldta, sen mörda. Han kan ha varit vadsom, men troligast känns sex/lustmord. Klubbat ner henne medvetslös, in i bilen, hem och våldta eller till nån öde plats i skogen, sen döda och gräva ner.
Precis, det finns alla sorter, här tänker jag som du gör.
Frågan är då vad är CL för sort? (om det nu visar sig att han är skyldig).
"Fördelen" med teorin att det var någon som kände HA väl som råkade ha ihjäl henne utan avsikt, är att efterspelet då endast handlar om dumpning, att få bort kroppen.
Med CL som GM kan det mycket väl vara raka motsatsen som gäller. Ingen kan ens i sina vildaste fantasier ana sig till vad den psykiskt avvikande CL kan ha haft för avsikt med Helena eller hennes döda kropp?
En okänd GM brukar avvika från brottsplatsen och lämna kvar offret men CL ville av okänd anledning ta med sig HA, död alt. medvetslös.
Det kanske finns en anledning till att Helena's kvarlevor aldrig har hittats, kan det bero på typen av GM? Att fallet är så svårlöst skulle kunna bero på det och att GM hade udda intentioner med offret.
Jag tror på fullt allvar att om GM hade återfunnits i HA's vänskapskrets så hade dom kontaktat polisen och berättat att det som hände inte var avsiktligt. Händelsen hade då ev. kunnat ses som vållande till annans död eller dråp. Jag tror allt mindre på att det är någon som kände Helena väl som ligger bakom det här märkliga försvinnandet. Nej vänner och bekanta till HA tror jag var utrustade med ett samvete som hade klickat in medans den här gärningsmannen har en total avsaknad av samvete. Tror allt mer på en udda, psykiskt sjuk, personlighetsstörd GM med primitiva lustar och stora problem med det motsatta könet, kvinnohatare? En mördare som ev. ville ta med sig kroppen av en viss anledning, en mycket sjuk, störd och egocentrerad mördare helt i klass med Ulf Olsson och Anders Eklund med flera.