Citat:
Ursprungligen postat av
Kvasta-Sara
Intressant artikel i P4 Skaraborg ikväll:
https://sverigesradio.se/artikel/polisen-soker-kvinnor-som-mott-den-misstankte-i-helena-fallet
Klistrar in några inlägg i tråden som skulle kunna ha koppling till detta:
Inlägg 1569:
Jag lägger upp en liten fråga till er andra.
Det vita bilen har ju varit efterlyst av Polisen via media och jag minns att jag läste en artikel samma sommar som Helena försvan. Enligt den artikeln skulle Helena ha setts tala med en man i en vit bil i en korsning i närheten till hennes hem. Polisen vill få kontakt med mannen i bilen men trots efterlysningen fick de aldrig kontakt med föraren.
Jag undrar om någon mer hört talas om den här händelsen.
Inlägg 1570:
Jo, det finns även i mina gömmor. Tror till och med att personen skulle ha cendrefärgat hår.
Inlägg 1779:
Jag fortsätter att hänvisa till TSL och Björn Jansson veckan efter Helenas försvinnande:
Kriminalkommissarie Karl-Erik Kvist konstaterar:
"...anmälningar inkommit från kvinnor - yngre flickor - som säger sig ha blivit antastade med lättare fysiska kontakter och att bilar kört upp intill flickorna. Detta skall ha skett i det aktuella området för Helenas försvinnande och i andra delar av Mariestad. Och det har skett under våren...."
Detta uttalande är ju lika intressant som vittnesutsagan från "damen med hunden". Kvist talar i pluralis och det innebär att flera blivit antastade. Är detta utrett ordentligt och i så fall: Vad har man kommit fram till?
Mycket intressant! CL's modus operandi verkar alltså ha varit precis det jag nyss föreslog i ett inlägg, d.v.s. att han planlöst körde runt för att hitta ett "lämpligt offer".
Scenariot som jag föreslog var att CL kom körandes på Ekuddenvägen och plötsligt fick syn på Helena komma gåendes ensam alldeles i närheten av kohagen och stigen. Där tog han kontakt med henne.
Hoppas att någon av kvinnorna - yngre flickorna - som blev antastade i det aktuella området för HA's försvinnande och i andra delar av Mariestad under våren/sommaren -92 hör av sig 🙏
Med lite tur kanske någon t.o.m. kände igen CL eller kan beskriva både honom och bilen lite mer detaljerat.
Behöver jag ens påminna om att mitt scenario blev totalsågat och förlöjligat av Ugglan? 😁
Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Så är det. Pudelfrillan anklagar mig för att ha "låst" mig för KM, att jag har "tunnelseende" om honom (och PU) och så vidare. Men Pudelfrillan har inget öppet sinne själv, inte. Han har helt låst sig för CL och "vet" nu också att KM inte var på plats. För Pudelfrillan kom CL som en räddande ängel på så sätt att CL blev ett verktyg att få bort intresset för just KM. Ska man skratta eller gråta?
Det här inlägget blir en klassiker! 😂