2021-08-31, 14:52
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Jag tror det ligger mycket i spekulationerna i att Majkgård är förmånstagare i Esbjörns testamente. Dels har hon en bevisad historia av att ärva gamla ensamma män, men ingen 81 åring tar hand om en vän på den nivån hon har gjort, utan att vilja ha något tillbaka. Hon har inte gett honom gratis husrum, mat och tagit hand om hans hygien och ekonomi, utan att få något tillbaka. Nu när fastigheten ser ut att försvinna till Ebba, har hon sparkat ut Esbjörn och vill ha in honom på hem. Säger en hel del om hennes attityd till det hela.
Ja jag tycker ju att du spekulerar. Men det är ju och andra sidan precis vad vi gör här.

Vi vet inte om Esbjörn har ett testamentet, eller troligtvis så har han det inte. Vi har heller inga som helst indikationer på att Majken försökt påverka Esbjörn att skriva ett med sig själv som förmånstagare i.

Jag lever i tron att människor visst hjälper varandra utan någon större baktanke. Vet vi föresten att Esbjörn bodde där grattis?
Citat:
Jag har inte nämnt 1,5 miljon. Tror du förväxlar mig med någon annan. Jag kommenterade de 1,5 miljoner du skrev om.
Du har rätt, jag har kollat tillbaka, det var inte du.
Citat:
Att Esbjörn inte tar betalt för det han lämnar kvar, beror nog helt på att det är saker som inte går att ta betalt för och förmodligen inte ens går att skänka bort. Det är bekvämt att bara resa sig och gå från bordet och låta någon annan diska, bildligt talat.
Självklart, nu gälle det i och försig vad som stod i kontraktet. Jag tror dock att det finns ett och annan både värdefull och fint i det huset. Kollar man bilder inifrån huset så ser man det. Jag tror dock inte att Ebba planerade att sortera och sälja.
Citat:
Men det står i kontraktet vad som täcks: "Köparen har godkänt att överta det som lämnas kvar". Behövs ingen lista. Allt lämpas över på Ebba och blir hennes huvudvärk.
Det var en lista över vad de 300 000kr skulle täcka. Efter som det bara står att Esbjörn inte tar betalt för det han lämnar, skulle det vara mycket värdefullt att Ebba presenterade vad hon ska använda städavdraget till.
Citat:
Jag tycker att städavdraget borde ha specificerats i avtalet, eller varit ett separat avtal.
*trumvirvel*Vi tycker samma!!!
Citat:
Du tror inte Esbjörn kan matte längre? Så svårt matte är det inte. Lågstadiematte och Esbjörn är inte dum i huvudet med tanke på vad han haft för jobb.
om man har en kognitiv funktionsnedsättning samt väldigt dålig koll värdet på bostäder tycker jag det försvårar, Ja. Själv skulle jag oxå tycka det var svårt att förhandla under de förhållandena.
Citat:
Jag tror aldrig att de specificerade städavdraget. Esbjörn och Ebba hade värderingen att utgå ifrån och Ebba bjöd 3.8. Esbjörn fick det till 0.4 i avdrag för städningen, jämfört med värderingen och tyckte det var lite för mycket, men 0.3 kunde han acceptera för att slippa ta hand om det och krävde 3.9. Ebba kunde å sin sida acceptera 0.3 för att ta hand om städningen.
Väldigt lite tyder på att Esbjörn tagit del av en värdering. Det finns inget oappee som talar för det. Ebba kanske sagt en siffra eller så gjorde hon det inte.

Tyckte i så fall inte Ebba att det var pinsamt att bjuda 400 0000 kr under värderingspriset. I synnerhet som hon bett att få köpa huset och tjatat på Esbjörn för att han ska säga ja. Tyckte hon inte att det var anmärkningsvärt att Esbjörn enbart höjde med 100 000kr
Citat:
Vad skiljer en medelålders man från Esbjörn? Båda är rättskapabla. Båda kan tycka och tänka samma saker. Esbjörn kunde ha forskat i värdet om han hade velat. Han har en telefon, bara att ringa närmaste mäklare och de hade kommit springande.
vad som skiljer Esbjörn från en medelålders man var att han höjde 100 tusen vid förhandlingarna, och faktumet att han inte tycker att Ebba ska få hugga ner vilka träd hon vill, att han inte fattar att när ett hus är sålt, har man inte tillträde längre. Vad som skiljer Esbjörn från en medelålders man är att han är en äldre äldre person med en kognitiv funktionsnedsättning.
Citat:
Ebbas bevisning är starkare än Esbjörns. Esbjörn kommer med ord mot ord-anklagelser. "Hon tjatade", "Hon fällde träd olovandes", "Hon pekade var jag skulle skriva på", "I månljus och tre stearinljus", "De förde oväsen utanför" (inte exakta citat). Ebba har ett påskrivet avtal. Ebba har en undersökning av Esbjörn som visar att han var kapabel. Ebba har Esbjörns värdering som visar att hennes värdering och slutpris inte är oskäligt avvikande. Ebba har vittnen.
Nej Ebba har ingen undersökning av Esbjörn. Ebba har ett par läkare som tittat på Esbjörns journaler. Vilka Esbjörn knappast har några. Då han inte haft kontakt med sjukvård eller kommunen angående sina problem.
De hade tillgång till samma material som gjorde att man valde att inte bevilja godmanskap-ansökan. Det fanns inget att gå på. Så Ebbas experter må var duktiga på geriatrik, men några experter på Esbjörn är de inte.
Men ja, Ebba har ett påskrivet avtal. För något annat som stärker det hon säger har hon ju inte, var ärende två värderingarna? Ebba räknade med att hennes ord skulle ha stor tilltro. Men när hon misslyckas gång efter annan kommer trovärdigheten i hennes ord att vara väldigt låg.
Citat:
Nej, de flesta känner inte till något juridiskt ombud, men om jag behövde ett ombud och mina vänner rekommenderade ett ombud, så skulle jag fråga om kvalifikationerna det första jag gjorde. Binninge har noll kvalifikationer. Ingen juridikexamen, ingen advokattitel, ingen specialkunskap om fastighet- och avtalsrätt och bevisligen rätt dålig på försvar (sig själv och Assange som exampel). Esbjörn är som sagt var inte dum i huvudet och begriper nog mycket väl att han har skrivit på ett bindande avtal och att det är svårt att komma ut ett sådant utan stora konsekvenser.
Där ser man, men så har du ju inte en kognitiv funktionsnedsättning heller. Jag har aldrig behövt ett ombud. Jag vet inte om utbildning och bakgrund är det första jag skulle fråga om jag var bringd att skaffa ett. Men som sagt. Johann har inte gjort några fel i detta.
Citat:
Varför då gå med på att en amatör ska ta hand om "försvaret"? Jag tror mer och mer på att Esbjörn är helt med på mediastrategin, att ta striden där, istället för via lagboken.
Så var det inte, det var Ebba som gick till rätten. Det var Ebba som gav löften i media som hon inte höll. Vem som gjorde vad först är betydelselöst. Båda parter har använt sig av media i detta.
Citat:
Sedan har inte Binninge slutat hjälpa Esbjörn. Han är bara inte försteombud längre.
Och? Det var väl klick av Johann, det är ju han som var insatt från början. Anledningen till att inte Johann representerar Esbjörn är ju att Ebba förtalade honom.
Citat:
Om man analyserar Ebbas nej, kanske, ja-uttalande, så vad betyder det egentligen? När skulle Esbjörn ha sagt nej? Han sa inte nej när den gemensamma bekanta knackade på. Han sa inte nej när han gick hem till Ebba. Det fanns aldrig ett nej. Det fanns nog bara ett kanske. Att han sa nej till Ebbas bud på 3,8, var inget nej, det var ett kanske. För 3,9 blev ett ja.
Han sa nog nej när dem gemena kompisen pratade med honom. Men hon framförde ju ett bud om att köpa eller hyra. Och dessutom var Esbjörn charmad över att fått erbjudande om att gå till Ebba och filma.
Citat:
Att bryta ett löfte till Ebba var nog bra mycket lättare än att bryta med släkt och vänner som var arga på honom. Han gjorde bort sig om fastigheten skulle stannat i släkten. Det självmålet ligger helt på honom och inte på Ebba. När bollen väl är i rullning och skitstormen är i full styrka, då kan man inte kliva av och precis som för Ebba finns det ingen återvändo, det måste köras ända in i kaklet för att få ett slut. Att kämpa ända in i slutet, gör det lättare att acceptera nederlaget om det kommer, än att bara flyta med och hoppas på det bästa. Och kämpar man inte, kan man inte vinna.
Så hård du är, jag hoppas su tänker på det när du blir riktigt gammal och skör. För frågan är ju hur hans signatur kom på det kontraktet. Det troliga är ju att Ebba utnyttjat och spelat på att han är gammal och ensam.
Citat:
Jag tror inte det handlar om treskift. Dels för att kostnaden blir högre, än om man trycker in samma antal hantverkare på dagtid. Nivån som Ebba la, var att de skulle kunna äta en julmiddag där, men de tre kalendermånader hon och hennes hantverkare hade på sig borde nog ha räckt till för att göra hela huset klart. Har man råd att ha åtta-tio samtidiga hantverkare som jobbar både ute och inne, så är det inga problem.
Jag tror inte heller det handlar om treskift. Det var ett skämt. Men att ro hem den omfattande renoveringen på 2 månader är ruskigt fort.
2021-08-31, 17:47
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Gubben ville inget hellre än att bli av med rucklet och allt ansvar med sophämtning och sotning. Därför var han själaglad som värsta Rönnerdal och skuttade kring när det röjdes. Glad som en lärka och glasklar i huvet med framtida pengar på banken tänkte gubben. Sen fick ju då härket på panget veta att planerna på arvet gått i stöpet och med pedofilen konspirerat ihop hela den här soppan. Enda som torskat rejält är ju gubben men han är snart död oavsett.

Vackra, underbara Ebba kommer att i slutändan vara drottning över nejden vilket hon är väl värd.
2021-08-31, 18:30
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Nu var vi där igen.
Esb minglade runt på ett pensionat och umgicks med folk själv precis som Ebba gjorde när hon gick på en födelsedagsfest med ett fåtal vänninor.
Precis som alla andra.
Esb var tillfrågad av en gemensam vän och sa att han ville träffas angående huset.

De var dessutom efter att hon träffade Esb som hon var ute men vissa tror ju det smittar retroaktivt
På kvällen den 25 september var det hon var på 30 års kalaset.
Dom var på kullen samtidigt den 30 augusti och då var det sista gången innan han gick i gryt.
2021-08-31, 18:33
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Gubben är inte en svag åldring utan en handlingskraftig man som lever livet på panget. Du ljuger i precis allt du skriver och allt mynnar ut i ditt osunda hat mot Ebba Busch. Du är nog en liten impotent och ensam stackare som knappt törs gå utanför ytterdörren.

Ebba och gubben är helt överens i husaffären, enda som är avundsjuka är härket på panget som är dömd för spritlangning och den för barnvåldtäkt dömde pedofilen.

Hur gick det med dom olovliga byggen som den tilltänkta ärverskan av Esb hus fick vite på?
2021-08-31, 18:39
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Nja Esbjörn hade ringt Matz med han hade inte tid att komma, enligt uppgift från Esbjörn själv.
Även Ebba hade ringt Matz under sommaren innan köpet, enligt uppgift från Matz själv.
Så jodå den närmsta enligt Esbjörn hade vetskap om försäljningen, han kontaktades även efteråt och hämtade saker han ville ha.

Ja hans brorson (som sedermera fiskade fram det ogiltiga avtalet ang huset) var nog med på noterna tills MPL och Mgård fick nys om det, som hade två nära värderare som hade en helt annan värdering på den tilltänkta fastigheten, det var då alla vände Esb MZ Mgård och allt skulle enligt planen hängas ut i pressen.
2021-08-31, 18:43
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Majkgård kontaktade Pernroth Lüllmaa som är gift med en mäklare och dessutom har en son som är både mäklare och politiker i den nämnd som har hand om planfrågor i området där både Esbjörns och Majkgårds fastigheter ligger. De har förmodligen insiderinformation om den pågående kommunala planprocessen i området som med all säkerhet kommer att påverka fastighetspriserna positivt på sikt.

Den värdering som drogs fram och tillbaka i pressen och här, försvann ju som en avlöning när "några" här avslöjade att hennes man och son var mäklare och signalementet stämde ohyggligt bra in på dessa två.
2021-08-31, 20:11
Medlem
Motion lagd av Ebba Busch parallellt då samma Ebba Busch driver kampanj med inslag av grova brott för att slänga ut kognitivt nedsatta 81-årige Esbjörn från sin släktgård.

Motion 2020/21:3203 av Ebba Busch m.fl. (KD)
1.4 Värdighetsgaranti
Rätten att bestämma över sin vardag gäller hela livet. Det finns, tacksamt nog, ingen åldersgräns för den friheten. Därför behöver vi värna äldres rätt till självbestämmande
.
https://www.riksdagen.se/sv/ledamoter-partier/ledamot/ebba-busch_b0cce726-5e23-4d21-a609-95071f8820f0

Det är ointelligent att inte förstå att det stenhjärta Ebba visar i kampen mot en enligt läkarutlåtande förvirrad åldring har ett högt politiskt pris. Lita inte på vad megahycklaren Ebba skriver och säger men var säker på att hennes aktiva handlingar är trovärdiga.
2021-08-31, 20:23
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Motion lagd av Ebba Busch parallellt då samma Ebba Busch driver kampanj med inslag av grova brott för att slänga ut kognitivt nedsatta 81-årige Esbjörn från sin släktgård.

1.4 Värdighetsgaranti
Rätten att bestämma över sin vardag gäller hela livet. Det finns, tacksamt nog, ingen åldersgräns för den friheten. Därför behöver vi värna äldres rätt till självbestämmande
.
https://www.riksdagen.se/sv/ledamoter-partier/ledamot/ebba-busch_b0cce726-5e23-4d21-a609-95071f8820f0

Det är ointelligent att inte förstå att det stenhjärta Ebba visar i kampen mot en enligt läkarutlåtande förvirrad åldring har ett högt politiskt pris. Lita inte på vad megahycklaren Ebba skriver och säger men var säker på att hennes aktiva handlingar är trovärdiga.
Således får ju gubben bestämma ifall han vill sälja, vilket han tagit ett redigt och förståndigt beslut om. Gubben ville inget hellre än att sälja bort allt ansvar och besvär som det innebär att äga en fastighet. Han var ju glad som självaste Rönnerdal när han skuttade runt under röjningen på tomten.

De enda som är missnöjda är förutom alla troll i tråden, härket på panget som är dömd för spritlangning (och fan vet vilka andra droger) tillsammans med en för barnvåldtäkt dömde Johann Binninge.

Gubben och den rena och fina Ebba Busch är nöjda och tilfreds.
2021-08-31, 20:26
Medlem
Citat:

1.4 Värdighetsgaranti
.

Just det värna äldre, därför bör Majken och hennes pack åtalas för det att de stört en mans försäljning och att det stört hans liv då han hade kunnat vara lycklig på sin ålders höst och unna sig.
2021-08-31, 20:36
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Theo frekventerar samma hak och samma fester som sin syster, dom har en Youtube-kanal och en podd ihop där dom pratar om dessa fester.
Ebba är ju också känd för att gilla att festa ihop med sin bästa kompis, Margoux Dietz, för vilken hon dessutom agerade vigselförrättare åt för ett par år sen.

Men allright, Ebba hade hjälp av två kompisar och en bekant i denna affär där hon betalade en dryg miljon under marknadsvärdet. Esbjörn satt själv med sina kognitiva nedsättningar.
Nu är det faktiskt så att den podden du hänvisar till och som dom har haft och spekulerat i var innan EB och MX blev
väninnor, det utredde Spakur mm då det var på tal.

Kompisar har man fortfarande i småskolan och att dom om möjligt är vänner i dag spelar ju ingen roll i det, då avtalet skrevs innan!
Då är det endast möjligen en gemensam bekant samt pr kvinnan och hennes roll har väl egentligen inte utretts ?
2021-08-31, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Ja hans brorson (som sedermera fiskade fram det ogiltiga avtalet ang huset) var nog med på noterna tills MPL och Mgård fick nys om det, som hade två nära värderare som hade en helt annan värdering på den tilltänkta fastigheten, det var då alla vände Esb MZ Mgård och allt skulle enligt planen hängas ut i pressen.

Spelar ingen roll.
Taxeringsvärdet ligger på 75% av marknadsvärdet, vilket landar på 5,2 miljoner.
Även värderingen du nämner säger att efter upprustning är värdet på tomten 8 miljoner. Mer än dubbelt så mycket som Ebba betalade
2021-08-31, 21:22
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Både Ebba och Esbjörn har ju dock konstaterat att det var en del tjat inblandat och att Esbjörn satt ensam under en pandemi och att Ebba hade tagit hjälp av tre kompisar, varav en var mäklare med sjötomter som expertområde och en var PR-konsult i chefsposition.

Ebba tog inga chanser, hon skulle ha fastigheten, och billigt skulle det vara.
Hennes och KDs anseende ej inräknat.
Hur kan man, med denna vetskap sitta och säga att man varit noga med att allt ska gå rätt till. Pinsamt.
Citat:
Är det Ebbas fel att Esbjörn inte ens lyfte telefonen och fick support från sina nära och kära? Under två månaders tid höll han tyst om husaffären?

Theo var inte kompis med Ebba. Kanske är nu, men då var han inte det. Han är däremot bror till Ebbas kompis.
Om man som partiledare för ett kristet parti lovar att man varit noga med att allt går rätt och schysst till så, jaa. Då är det faktiskt hennes uppgift att se till att Esbjörn får bra hjälp.
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Är det den gamles fel att Ful-Ebba försatte honom i ett handlingsförlamat tillstånd under lika lång tid? Det var motorsågarna som väckte honom ur Ful-Ebbas förtrollning!

Ja å sen när väl hans nära å kära kom till hans undsättning.....ja vad fick de och den gamle då för något av Ful-Ebba med följe?!
Jag tror oxå verkligen att Ebba fick Esbjörn att tro att han var lika betydelsefull som huset. Och att hon älskade gamla Marielund lika mycket som honom. Bevara, återställa och restaurera var ord hon upprepade och så han som skulle vara en liten hustomte hos henne nu. Nästan som att han var en farfar.
Citat:

1.4 Värdighetsgaranti
.

Hur kan man ha så lite självinsikt som denna människa. Och varför skämma hon inte över att göra sådana här grejer.

Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Så vi skyller alltså detta på offret? Esb får skylla sig själv, som inte är helt redig i skallen?
Men det är väl så man brukar göra inom KD.

När Ebba torskade för förtal var det oxå offrets fel. Man stod på förövarens Ebbas sida.

I detta fall så anser jag ju iof att Ebba är förövaren.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in