Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-08-31, 20:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slö
abort lagen är ju formulerad så,

jämför gärna med föräldrabalken. den är ju inte formulerad så.

I "talibanien" är ju mannen i hushållet den med ansvar och befogenhet, och det är ju inte bättre eller sämre..

enligt föräldrabalken eller abortlagen? för det är ju två olika svar (även om man nu tagit bort "köning" ur föräldrablken, jämställdhet och hbtq osv..)

men "män" har inget ansvar eller befogenhet innan barnent är fött och tilldelats faderskapet. 1 kap. Om faderskapet och moderskapet till barn
Jag vet hur lagen är formulerad, där står vad jag vet inte ett ord om att män inte har något som helst ansvar för sina egna små barn. Varför tar inte män hand om sina barn från att spermien befruktat ägget?
Citera
2021-08-31, 20:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
De 90% övriga männen vet vi inte vad de ville/inte ville. De kanske också ville abort, precis som kvinnorna.

vi vet att 90% aborterskorna inte sa att deras partner ville att de skulle göra bort var ett av skälen till att de gjorde abort,

Citat:
Vill en man ha barn och kvinnan inte vill ha barnet, får han se till att göra henne trygg så att hon också vill ha barnet.

vad hjälper det när hon mördar bebisen, för det gör hon ju, 25% av bebisrna mördas av sin mamma årligen.
Citera
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ja och som en kvinna som vill vara gravid och vill föda barn absolut går med på att det kan ske. Men en kvinna som inte vill vara gravid och som inte vill föda barn, är det faktiskt för mycket begärt att hon ska riskera liv och hälsa för en graviditet/förlossning som hon inte önskar.
Om inte vill vara gravid eller föda barn ska man nog inte tänka på barn.

Graviditeter och förlossningar är säkra.

Är man så nojig blir man aldrig en god moder.

Satsa på katt istället.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Som jag redan sagt till dig ska ingen ha befogenheten att döda andra människor, så nej det är inga befogenheter jag förespråkar.
Nej, men då du inte kan säga vilka befogenheter du vill ha så är det antingen befogenheten att döda barnet eller befogenheten att kontrollera kvinnan.
Citera
2021-08-31, 20:51
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej, men då du inte kan säga vilka befogenheter du vill ha så är det antingen befogenheten att döda barnet eller befogenheten att kontrollera kvinnan.

Fick du en hjärnskada när du föddes för att din mamma försökte abortera dig?
Jag vill inte ha någon av dessa befogenheter, att du tror det beror på att du saknar slutledningsförmåga.
Citera
2021-08-31, 20:53
Avstängd
Citat:
Jag vet hur lagen är formulerad, där står vad jag vet inte ett ord om att män inte har något som helst ansvar för sina egna små barn. Varför tar inte män hand om sina barn från att spermien befruktat ägget?

Det gör de, (med något enstaka extremt undtag , som här tex.)
https://www.allas.se/relationer/vicktoria-var-gravid-i-vecka-31--knivhoggs-i-magen/235574

Han misslyckades ju även med att smita från sitt ansvar, bebisen överlvde, mer än man kan säga om den bebis , som en kvinna mördar, var 15minut, dygnet runt alla dagar på året, i sverige. ca var 40minut är det abort nr 2,3,4,5,6,7,8,13 i ordningen dessutom...)
Citera
2021-08-31, 20:54
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ja och som en kvinna som vill vara gravid och vill föda barn absolut går med på att det kan ske. Men en kvinna som inte vill vara gravid och som inte vill föda barn, är det faktiskt för mycket begärt att hon ska riskera liv och hälsa för en graviditet/förlossning som hon inte önskar.

Vill kvinnan inte föda barn så har hon tre val:
1. knulla inte
2. Använd preventivmedel
3. Sterilisering
Citera
2021-08-31, 20:57
Avslutad
Citat:
Fick du en hjärnskada när du föddes för att din mamma försökte abortera dig?
Jag vill inte ha någon av dessa befogenheter, att du tror det beror på att du saknar slutledningsförmåga.
Men jösses. Vilka befogenheter vill du ha då för att ta ansvar?
Citera
2021-08-31, 20:57
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Men jösses. Vilka befogenheter vill du ha då för att ta ansvar?

I vilket skede, under eller efter graviditeten?
Citera
2021-08-31, 21:01
Avslutad
Citat:
I vilket skede, under eller efter graviditeten?
Från samma dag du fick ett eget litet barn naturligtvis.
Citera
2021-08-31, 21:02
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Från samma dag du fick ett eget litet barn naturligtvis.

Du specificerade inte om du menade innan eller efter förlossningen.
Citera
2021-08-31, 21:07
Avslutad
Citat:
Du specificerade inte om du menade innan eller efter förlossningen.
Jag menar från samma sekund som kvinnans ansvar för det gemensamma barnet inträder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in