2021-08-30, 21:32
  #3373
Medlem
Ken Drydens avatar
Här är en bild på den i Hjulsta under gårdagen mördade Alpo. Han kan ha varit med i Notviken och kan ha varit en av dem som åkte dit i Vidsel:

https://m.imgur.com/a/WfSferh
Citera
2021-08-30, 21:37
  #3374
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Här är en bild på den i Hjulsta under gårdagen mördade Alpo. Han kan ha varit med i Notviken och kan ha varit en av dem som åkte dit i Vidsel:

https://m.imgur.com/a/WfSferh
Det finns det väl inget som tyder på?
Citera
2021-08-30, 21:43
  #3375
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det är inte omöjligt men jag tvivlar på att han har varit skriven på hennes adress. Tror att SVT har fel här. Finns något sätt att kolla detta?

SPAR -registret kanske. Men då måste man vara företagare.
Citera
2021-08-30, 21:53
  #3376
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
SPAR -registret kanske. Men då måste man vara företagare.

Ingen journalist i tråden som kan hjälpa till?
Citera
2021-08-30, 21:53
  #3377
Medlem
Gruppbostads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkaerlockHolm
Nu händer det lite i tråden. Intressant.
Då är den tidigare frågan i tråden aktuell.
Är det någon från Luleå som varit nere på weekendsemester i Stockholm och hämnats FL?
Eller är det en vanlig lokal festlighet i Stockholm?

Någon får rätta mig om jag har fel.

Men hade inte Ninow tillsammans med Alpo brutit sig ur något gäng? FLG?

Ninow blev väl klippt i början av sommaren, och en teori som diskuterats var att FL hade goat Ninow eller på något vis orsakat Ninows död och att mordet på FL var en hämnd för det. Tror dock inte den teorin stämmer.

Men jag har en ny teori:

FL var kompis med både Ninow och kanske även Alpo? FL skyddade Ninow och Alpo?

Man lyckades hitta Ninow, han blev klippt. Nu fattades bara Alpo. Man gick på FL för att hitta Alpo? Det funkade inte. Det gick snett. Nu hittade man tillslut Alpo också?

Kanske FL, Ninow och Alpo hade ett eget gäng. Hertis Money Makers?

Slänger in en högoddsare också. Den fd. bandidosbögen? Kan han ha varit ledare för deras gäng?
__________________
Senast redigerad av Gruppbostad 2021-08-30 kl. 21:56.
Citera
2021-08-30, 22:08
  #3378
Medlem
Gruppbostads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkaerlockHolm
Och det har tidigare diskuterats om FL:s grymma släktingars förmåga att utöva hämnd varför jag lite skämtsamt undrade om de varit i Stockholm.
Förutsatt att Alpo kunde kopplas till Luleå då förstås.

En son till en fullvärdig HA-medlem i Luleå gick väl in och försvarade Simon i ett inlägg på facebook, eller var det bara en trådsanning? Något om att man skulle tänka sig för när man anklagade Simon för mordet? Minns jag fel?

Om det stämmer, verkar det finnas viss koppling även till den organisationen, och då är det ingen omöjlighet.

Pappan eller farbrodern till FL var väl med i HA innan dom blev HA? Alltså inte HA-medlem men en klubb som sedan blev HA. Tror dock inte pappan eller farbrodern var kvar vid övergången, men kontakten finns och det har postats bilder i tråden från begravningen där HA närvarade. Alltså pappan eller farbrodern till FL. Minns tyvärr inte vem av dom.
Citera
2021-08-31, 03:42
  #3379
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Här är en bild på den i Hjulsta under gårdagen mördade Alpo. Han kan ha varit med i Notviken och kan ha varit en av dem som åkte dit i Vidsel:

https://m.imgur.com/a/WfSferh

Högst osäkert om Alpo varit med Ninows killar i Luleå. Andra har sagt Almo. Bägge kan vara rätt eller fel. Lite historik:

• Ninow och Svensken drog in stora pengar på åldringsbedrägerier per telefon under perioden juni-oktober 2019. På en stor mängd åldringar, bla flera i Luleå.

• Hoodz och Alpo bor tillsammans i januari -20.

• Bahnan grips med 420 g cannabis i Rinkeby den 31 jan -20.

• Splittringen av FLG sägs ha skett efter det att Kapten sköts den 13 aug -20.

• Ninow, Yahye och Bahnan stökar i Luleå under hösten/vintern -20. Umgås med Reb3cc* Beckm*n och gör även resor till Rinkeby. Bahnan grips med 97 g cannabis i Rinkeby den 22 nov då gänget befinner sig där. Döms senare till 3 mån för detta och för fallet den 31/1 men avvaktar ff HR.

• Yahye häktas den 10 jan -21 och har suttit inne sedan dess, i dag troligen på anstalt. Y fälldes för två väpnade rån i Rinkeby, ett den 5 april -20 tillsammans med 5 andra, ”troligen somalier”, och ett den 6 sep -20 tillsammans med 3 somalier och 2 araber.

• Ninow skjuts i Rinkeby 5 juli -21. Tråden misstänker FLG.

• Alpo har suttit inne sedan den 2 Sep -20 och släpps eventuellt i början av juni -21. Dock anges han befinna sig på anstalt (Västervik) när han den 7 juli döms till 3 månader för ett brott begånget den 17 jan -20. Oklart om han överklagat.

• FL skjuts 30 juli -21.

• Alpo och Svensken skjuts i Hjulsta 30 augusti -21. Tror inte att Alpo hade tassat runt där om han hört till Ninows klick. Tråden misstänker, med goda skäl, DP för skjutningarna.
__________________
Senast redigerad av Refraktor 2021-08-31 kl. 03:45.
Citera
2021-08-31, 05:56
  #3380
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gruppbostad
En son till en fullvärdig HA-medlem i Luleå gick väl in och försvarade Simon i ett inlägg på facebook, eller var det bara en trådsanning? Något om att man skulle tänka sig för när man anklagade Simon för mordet? Minns jag fel?

Om det stämmer, verkar det finnas viss koppling även till den organisationen, och då är det ingen omöjlighet.

Pappan eller farbrodern till FL var väl med i HA innan dom blev HA? Alltså inte HA-medlem men en klubb som sedan blev HA. Tror dock inte pappan eller farbrodern var kvar vid övergången, men kontakten finns och det har postats bilder i tråden från begravningen där HA närvarade. Alltså pappan eller farbrodern till FL. Minns tyvärr inte vem av dom.

Om det var så att nån HA son somgick in och skrev nånting på simons fb så kan jag då iallafall försökra folk om att det inte vsr anledningen till att min kommentar försvann från hans sida. Jag to bort den av respekt för simons föräldrar helt enkelt
Citera
2021-08-31, 15:29
  #3381
Medlem
Vill öppna för möjligheten att de ”Shottasmedlemmar” som var i Vidsel / var med vid mordet på FL inte tillhör Ninows klick. Hittat en kille som numera är skriven på stadsdelen Porsön i Luleå bland dem som misstänktes för mordet på Poy i slutet på december -19. Avstår från att skriva något namn då man inte kan utesluta att han rätat upp sitt liv.

Här ges en förklaring till varför FL sköts. Som vanligt är det förstås osäkra uppgifter.

(FB) Två män skjutna på innergård i Hjulsta Stockholm kl 02:30 2021-08-30 (en avliden)
Citera
2021-08-31, 16:05
  #3382
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Vill öppna för möjligheten att de ”Shottasmedlemmar” som var i Vidsel / var med vid mordet på FL inte tillhör Ninows klick. Hittat en kille som numera är skriven på stadsdelen Porsön i Luleå bland dem som misstänktes för mordet på Poy i slutet på december -19. Avstår från att skriva något namn då man inte kan utesluta att han rätat upp sitt liv.

Här ges en förklaring till varför FL sköts. Som vanligt är det förstås osäkra uppgifter.

(FB) Två män skjutna på innergård i Hjulsta Stockholm kl 02:30 2021-08-30 (en avliden)

Skulle mycket väl kunna vara så. Eller så kan Ninow ha tagit nåt som var FLG/Shottaz och gömt hos FL.
Först fick han betala, sen FL.
Citera
2021-08-31, 16:34
  #3383
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Vill öppna för möjligheten att de ”Shottasmedlemmar” som var i Vidsel / var med vid mordet på FL inte tillhör Ninows klick. Hittat en kille som numera är skriven på stadsdelen Porsön i Luleå bland dem som misstänktes för mordet på Poy i slutet på december -19. Avstår från att skriva något namn då man inte kan utesluta att han rätat upp sitt liv.

Här ges en förklaring till varför FL sköts. Som vanligt är det förstås osäkra uppgifter.

(FB) Två män skjutna på innergård i Hjulsta Stockholm kl 02:30 2021-08-30 (en avliden)

Den du avser är skriven på en studentlägenhet väldigt nära Notviken. Hans roll i samband med mordet på Poy är dock väldigt vag. Han var inte någon av de som häktades.

Jag håller dock definitivt med om att det lutar mer åt att personer som inte tillhörde Ninows utbrytargrupp är de som varit involverade i mordet på FL.
Citera
2021-08-31, 16:45
  #3384
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Den du avser är skriven på en studentlägenhet väldigt nära Notviken. Hans roll i samband med mordet på Poy är dock väldigt vag. Han var inte någon av de som häktades.

Och precis därför kan han få förbli anonym. Bängen trålade i Rinkeby och han fastnade kanske i garnet för att han råkade ha fel sällskap vid fel tillfälle. Och nu pluggar han kanske på högskolan. Vilket inte hindrar att gamla vänner hälsar på när de är i stan.

FLs gamla medbrottslingar från tiden runt 2014 är skrivna på Tunastigen nästan allihop. Som notering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in