2021-08-31, 11:35
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Verdt å merke seg at også TEH nekter flere avhør

Dette gjelder vel alle barna, siden de har nektet mer kontakt med politiet?
De er jo alle representert av SK, som nå opptrer som en slags medforsvarer for TH.

Eller foreligger det opplysninger som tilsier at sønnen selv har avslått konkrete
forespørsler om avhør?

Citat:
Ursprungligen postat av Philine
Tror Trym ikke knuste lampen med kosteskaftet , tror den ble knust når han skulle montere kamera i lampa . Han fikk montert kamera et annet sted på badet og måte dra hjem/til gjerningsmennene for å sjekke om kamera fungerte før lys ble slått av AE og tom . For meg aldri til å tro at gjerningsmenn tørr å gå inn seint på morgen /tidlig formiddag og kidnappe et menneske uten å vite hva slags alarmsystem vedkommende har . Meningen har vært å overfalle AE oppe på badet i 2 etg og derfor forklarer fall i trapp også .

Hvorfor i all verden skulle TEH montere kamera i en badelampe?
Hvis man hadde til hensikt å installere overvåkning måtte jo det
uansett vært gjort lengre tid i forveien enn kvelden før.
Det henger ikke på greip. Ikke i en plan med så nitidig planlegging.
Senast redigerad av Svartediket 2021-08-31 kl. 11:38.
Citera
2021-08-31, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
De er jo alle representert av SK, som nå opptrer som en slags medforsvarer for TH.

Eller foreligger det opplysninger som tilsier at sønnen selv har avslått konkrete
forespørsler om avhør?.

Nei, men jeg mener det er vanskelig å "sprekke i avhør", hvis du ikke er i avhør
Citera
2021-08-31, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambador
Gode spørsmål spør du meg. Jeg mener det ikke er spesielt mistenkelig. Kjenner ikke TEH men andre som godt kunne funnet på å få tiden til å gå med å ta et bad. Utålmodige nok til å gjøre ting imens de ventet på at vannet fylte seg, og de hadde startet å kle av seg. At et glasskår lager merker på kroppen fra 1 m fall tror jeg ikke. Men om en glasslampe på 300 gram som har spisse skår fra knusing på seg faller kan det tenkes at det lager merke. Muligens.

Men rart at en vaskekost kommer oppi lampen og at den som holder kosten har fremoverlent rygg når kosten er helt oppi taket. Skulle tro en sto mer oppreist da?

Kanskje en bøyer seg fremover når en hører lyden og skjønner at lampen kommer.

Rart at lampen faller ned så brått at den treffer personen på første slag med kosten. Henger den ikke bedre fast? Mine lamper hadde trengt mer enn ett dult med vaskekosten for å falle ned. Men det forutsetter at de er festet skikkelig. Om den falt fordi den ikke var festet ville den ikke hatt skår å lage merker i ryggen til noen med..

Jeg tror GM gikk opp stigen til 2 etg og angrepet startet på badet. AEH hadde oppdaget hundens avføring tidligere og skulle opp å rengjøre. Hadde hentet vaskebøtten og var ferdig å vaske i stuen nede der teppene fortsatt lå brettet opp (til tørk). Hun skulle bytte vann i bøtten i badekaret på badet oppe da hun ble angrepet. Hun gjorde motverge, lampen ble knust og basketaket fortsatte ned trappen.

GM var oppe for å kunne høre hva som skjedde uten å bli oppdaget. GM kom samtidig som TH dro slik at TH kunne påse at AEH ikke oppdaget GM som snek seg rundt huset og opp stigen. Påskudd for å holde på oppmerksomheten hennes i gangen var kanskje hytteturen?

Ser flere tviler på at glasskår fra lampen kan forårsake skade med blod fra relativ lav høyde.
Her har jeg en selvopplevd hendelse fra påsken der jeg skallet i en taklampe(glasskuppel) som hang lavt. Den knuste på den ene siden og et glasskår på rundt 8x2cm falt fra hodehøyde og til omtrent magehøyde på tommelen, rundt 60cm kanskje. Det endte med et stygt kutt i tommelen der huden flerret av og det blødde mye.
At man kan knuse en taklampe og få glasskår på ryggen som igjen gjør at det blir blod, tror jeg er veldig sannsynlig. Spørsmålet er kanskje heller om det er det som har skjedd.

Det har blitt forklart, og det er nok veldig sikkert at politiet har undersøkt ryggen for sår.
Mener Eva B. Ragde sa i en podcast at det skal nesten ingenting til for at man finner blod med dagens teknologi, at det nesten var umulig å vaske bort spor. Finner man blod er det slik jeg skjønner enkelt å finne ut hvem sitt det er om man har personens dna.
Vasking av fliser med fuger skal nesten være umulig om man har sølt biologiske spor virker det som. Vaskingen som er gjort må kun være for førsteinntrykk. Åstedsgranskerne har nok funnet det de trenger.
Citera
2021-08-31, 11:52
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Nei, men jeg mener det er vanskelig å "sprekke i avhør", hvis du ikke er i avhør

Det er sant. Men jeg tenkte siden flere her nå peker på TEH som mulig GM, og
det antydes at han nekter avhør, så er det greit å skille mellom at han faktisk
nekter avhør av sin egen person, og det at barna kollektivt - for å beskytte faren -
nekter avhør. I sistnevnte situasjon tenker jeg det er nær sagt på THs befaling.
En slags dobbel beskyttelse for TH, altså, hvis TH selv har avgitt forklaringer
som gjør TEHs rolle uklar eller suspekt, og TEH samtidig ikke gis anledning til
å avklare sin egen rolle. Kan TEH allerede ha sagt ting som setter TH i et
dårlig lys, og at dette er en av grunnene til at TH gikk i vranglås?
Citera
2021-08-31, 12:12
Medlem
Citat:

forespørsler om avhør?

Hvorfor i all verden skulle TEH montere kamera i en badelampe?
Hvis man hadde til hensikt å installere overvåkning måtte jo det
uansett vært gjort lengre tid i forveien enn kvelden før.
Det henger ikke på greip. Ikke i en plan med så nitidig planlegging.
måte ikke ha blitt gjort lengre tid tilbake nei. 31 hadde han muligheten fordi han hadde huset for seg selv. og tiden før så var det håndverkere i huset. Uansett så vet gjerningsmenn at håndverkerne har avsluttet arbeidet på huset som er rart at de kan vite siden det så ut utenfra at de holdt på med huset ennå siden stige foran huset og pluss ha vist at alarmen er svært gammel . I mine tanker så sier det må være nær person av AE som står bak ugjerningen .
Citera
2021-08-31, 12:14
Medlem
Citat:
måte ikke ha blitt gjort lengre tid tilbake nei. 31 hadde han muligheten fordi han hadde huset for seg selv. og tiden før så var det håndverkere i huset. Uansett så vet gjerningsmenn at håndverkerne har avsluttet arbeidet på huset som er rart at de kan vite siden det så ut utenfra at de holdt på med huset ennå siden stige foran huset og pluss ha vist at alarmen er svært gammel . I mine tanker så sier det må være nær person av AE som står bak ugjerningen .
Og hvorfor montere kamera er for å slå til når hun er på badet i 2 etg . Ingen klarer å se igjennom 4 vegger 🤗
Citera
2021-08-31, 12:17
Medlem
Citat:

Man må nesten se på hvordan situasjonen var da badekarhistorien ble fortalt, ikke dagens situasjon.

Hvorfor skulle TH blande inn TEH, som etter ryktene er en noe ustabil person, i en løgn som kunne velte hele planen?

Med mindre det er blod fra TEH på badet, så er ikke historien avhengig av at det var TEH som skulle ta seg et bad. Han kunne like godt ha fortalt at AE skulle ta seg et bad da de kom hjem fra teatret.
Citera
2021-08-31, 12:26
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
det må være nær person av AE som står bak ugjerningen .

Dette er vi nok enig i. Men vi tenker kanskje ikke på den samme personen.

Citat:
Og hvorfor montere kamera er for å slå til når hun er på badet i 2 etg . Ingen klarer å se igjennom 4 vegger 🤗

Man trenger ikke installere et kamera i lampen (!) på badet for å vite
når den eneste personen i huset på et gitt tidspunkt befinner seg der.
Teorien din er nesten like urealistisk som den opprinnelige badehistorien.
Citera
2021-08-31, 12:45
Medlem
Citat:
Dette er vi nok enig i. Men vi tenker kanskje ikke på den samme personen.

Man trenger ikke installere et kamera i lampen (!) på badet for å vite
når den eneste personen i huset på et gitt tidspunkt befinner seg der.
Teorien din er nesten like urealistisk som den opprinnelige badehistorien.
Din mening om det ! Urealistisk ab gjerningspersoner å gå inn midt på lyse morgen å kidnappe et menneske å ikke vite hvem som oppholder seg i huset . Tenk om AE hadde barnebarn overnattende eller hva ? Må si gjerningsmann/ene må vite mye . 🤔 Får mange fine kamera nå å henge opp på et blunk .
Citera
2021-08-31, 12:55
Medlem
Citat:
Din mening om det ! Urealistisk ab gjerningspersoner å gå inn midt på lyse morgen å kidnappe et menneske å ikke vite hvem som oppholder seg i huset . Tenk om AE hadde barnebarn overnattende eller hva ? Må si gjerningsmann/ene må vite mye . 🤔 Får mange fine kamera nå å henge opp på et blunk .

Ja, GM visste mye om forholdene i det hjemmet ...
Citera
2021-08-31, 13:33
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

GM hadde full kontroll på åstedet, fordi han bor der selv.
Citera
2021-08-31, 15:35
Medlem
Citat:
GM hadde full kontroll på åstedet, fordi han bor der selv.

TH har vel fortsatt alibi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in