2021-08-31, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweidin
Källan är BOs familj, så ja det gör jag om Svenska Dagbladet skriver så.

En respirator håller honom vid liv för tillfället.
Varken läkarna eller BOs föräldrar vet hur det kommer bli med honom än.
De vet inte om han kommer överleva och bli normal eller om han kommer bli hjärndöd, OM han ens överlever.

Om det slutar med att han blir hjärndöd så är han död....
Antar att du syftade på att han eventuellt kan få bestående hjärnskador om han överlever...
Citera
2021-08-31, 05:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Valhall.1
Vem skal han ha mördad då? Altså Abshir

Abshir sköt "torpeden" och numera avhopparen polacken Bartek från Skärholmen, klippte hans springpojke Micke. Abshir tillhörde ett kriminellt nätverk från Nynäshamn som hette "Södra Sidan"

Det märkliga är att direkt efter mordet så ringer Abshir upp killen från Östberga nätverket som dömdes mordet på tunisiern Adam från Vårby.

Milutin juggen barteks vapendragare som dömdes för ett tag sen för våldtäkt på en kille var utanför restaurangen i Skogås och sköt Salvatore i foten.

Skogås fuppen är komedi på hög nivå. Rekommenderar starkt att läsa den!
Senast redigerad av haman143 2021-08-31 kl. 05:53.
Citera
2021-08-31, 05:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Donjonez
Alpo död. Från Älvsjö. Hans bror Abshir sitter livstid för mord och mordförsök.

Visste inte att Alpo var bror till Abshir Älvsjö, killen var känd för att krita och inte betala. Han fick problem pga av det, blev rädd och så hände den där tragiska olyckan i Skogås då han klipper fel snubbe. Nu sitter han livstid på Hall.
Senast redigerad av haman143 2021-08-31 kl. 05:55.
Citera
2021-08-31, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Det är kombinationen affärsverksamhet med osedvanligt dålig impulskontroll och outvecklat steg två tänk som gör att det blir så här.

Då Hans på Ericsson går in i ett affärsmöte och leverantören han möter plockar upp ett par argument till varför de behöver lite mer betalt så analyserar Hans informationen och går dem antingen till mötes, eller så tackar han respektfullt för visat intresse och väljer en annan leverantör om de inte är överens om exempelvis ersättning för en leverans av halvledare.

Då hundragubben och broooor går in i ett affärsmöte och leverantören de möter tar upp ett par argument till varför de behöver betala lite mer så analyserar inte hundragubben den infomationen för han saknar impulskontroll och analytisk förmåga och flippar på en sekund och skriker istället "Eyyy Horunge!!! Du försöker knulla mig!!!" och sen blandar sig broooor in och pistolwhippar leverantören och så har du upptakten till en konflikt.

En rasist skulle säga att de är felknullade från början. Jag tror inte på den teorin.
En dygdsignalerande vänsterbliven skulle säga att det är för att staten svek dem. Jag tror inte på den teorin.

Vad jag tror är att om man tillåter en kriminell värld att finnas så fylls den av de som vill fylla den.

Lösningen är enkel: Bygg dubblet så många fängelser. 2x eller 3x strafflängd för brott kopplat till gängkriminalitet. 2x eller 3x strafflängd för de som är notoriska återfallsförbrytare. Ingen förtida frigivning.

Det kommer ta 10 år, men efter det så har vi sorterat ut den som inte kan bete sig i samhället och vi har signalerat till nästa generation av filterlösa grabbar (de som är 10-12 år idag) att det finns noll framtid bland gängen så de kommer att finna sig i att ha någon form av vanligt jobb.

Klart.

Är du född dum eller är det nått du vuxit i? Vad ska längre straff hjälpa? Det enda det gör är att folk blir mer loco. Tror du dom bryr sig om dom får 20 eller 40 år då dom klipper nån? I usa har dom ju ett sånt system. Även dödstraff.. har det fungerat bra tycker du? Öppna inte kakhålet om du inte har nått bättre att kasta ur dig
Citera
2021-08-31, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sdl89
Är du född dum eller är det nått du vuxit i? Vad ska längre straff hjälpa? Det enda det gör är att folk blir mer loco. Tror du dom bryr sig om dom får 20 eller 40 år då dom klipper nån? I usa har dom ju ett sånt system. Även dödstraff.. har det fungerat bra tycker du? Öppna inte kakhålet om du inte har nått bättre att kasta ur dig

En person som sitter inne kan inte begå brott, därför fungerar det.

Hur vet du att det inte fungerat i USA? Hur vet du att de inte haft ännu högre brottslighet om det inte vore för de höga straffen?
Citera
2021-08-31, 06:30
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sdl89

Långa straff kanske inte alltid gör den svagbegåvade dömde till en bättre/normal medborgare.
Men 50-70 års fängelse hindrar dem från att 'klippa fler'. Vissa är för svåra fall för att behandla.
Citera
2021-08-31, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lizaveta.Yepanchin
Om den andra personen överlever, i vilket "skick" kommer han då vara? Förlamad? Hjärnskador? Eller kan man vara helt "normala al" efteråt? Någon läkar/sjuksköterska student i tråden?

Jag brukar donera blod, går dom då till sånna här killar? Då blir man less

Ja ditt blod går även till dessa, skulle folk få välja att blod inte ska användas på gängkriminella skulle betydligt fler dö i dessa skjutningar, skulle va intressant att veta hur stor andel av blodet som går till skottskadade?

Ligger snubben i respirator nu så lär man få vänta och väcka han innan man vet helt säkert hur hjärnskadad han är, anser man att han är hjärndöd så kommer man stänga av för då är han död och hålls vid liv bara med maskiner.
Citera
2021-08-31, 07:32
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Ja ditt blod går även till dessa, skulle folk få välja att blod inte ska användas på gängkriminella skulle betydligt fler dö i dessa skjutningar, skulle va intressant att veta hur stor andel av blodet som går till skottskadade?

Ligger snubben i respirator nu så lär man få vänta och väcka han innan man vet helt säkert hur hjärnskadad han är, anser man att han är hjärndöd så kommer man stänga av för då är han död och hålls vid liv bara med maskiner.

De ryktas ju att de använde oerhörda mängder blod på Anna Lind som blev knivskuren i magen det rann bara ut. Stora skador på kroppen och inre organ och artärer kan kräva mycket blod de måste täta, sy på många ställen. De kan ta tid att stoppa alla flöden under tiden rinner det ut.
En operation behöver inte alls ha lika mycket blod eller kanske inget blod alls eftersom det är ett planerat ingrepp.
Däremot borde en huvudskada inte vara lika blodkrävande tycker jag ur mitt lekmannaperspektiv. Snarast få bort blödningar i hjärnan och rädda delar av den. Kanske stänger de av respiratorn om ett tag kanske de anhöriga som har sista ordet om de vill ha en hjärndöd grönsak med sig hem eller inte.
Citera
2021-08-31, 07:47
Medlem
Vad jag hört så ska Svensken, Abdi och två till från FLG (Playz och nån mer) velat klippa Sixty från DP iförrgår (Skottlossning Tensta) men ingen dog.

DP gör hämnd den natten och gillrar fälla för att fånga Svensken och Abdi. De sätts ner på knä och klipps i huvudet uppifrån.

Min gissning är att Svensken kommer dö närsom och att det efter de bara innebär mer krig från FLG sidas. Ghost & Sharaf kanske ger sig in.

Det som är kvar av DP sitter anhållna hörde jag så FLG har en fördel med styrka just nu om de inte behöver slåss mot HH också.

Vissa härinne har ju katastrofala jävla historier. Vart fan får ni allt ifrån.
Citera
2021-08-31, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haman143
Visste inte att Alpo var bror till Abshir Älvsjö, killen var känd för att krita och inte betala. Han fick problem pga av det, blev rädd och så hände den där tragiska olyckan i Skogås då han klipper fel snubbe. Nu sitter han livstid på Hall.

”Free abshir min bror han skratta hela vägen in till livstid” - Jaffar byn
Citera
2021-08-31, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public.Enemy
”Free abshir min bror han skratta hela vägen in till livstid” - Jaffar byn

Som Makkan då som skrattade högt under rättegången när han fick livstid som dom.

”Alla mina bröder är utvecklings störda
Undernärda, hjärndöda, filterlösa, laglösa
Mot allt, och alla vi kan köra” - JB
Citera
2021-08-31, 08:07
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stickupcrew
Vad jag hört så ska Svensken, Abdi och två till från FLG (Playz och nån mer) velat klippa Sixty från DP iförrgår (Skottlossning Tensta) men ingen dog.

DP gör hämnd den natten och gillrar fälla för att fånga Svensken och Abdi. De sätts ner på knä och klipps i huvudet uppifrån.

Min gissning är att Svensken kommer dö närsom och att det efter de bara innebär mer krig från FLG sidas. Ghost & Sharaf kanske ger sig in.

Det som är kvar av DP sitter anhållna hörde jag så FLG har en fördel med styrka just nu om de inte behöver slåss mot HH också.

Vissa härinne har ju katastrofala jävla historier. Vart fan får ni allt ifrån.

Hur många är det kvar på respektive sida ungefär? Är inte alla döda eller i fängelse snart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in