2021-08-30, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Jeg tror heller ikke dette i 2 egt skjedde på hans vakt😊 Men, det er jo det han helt klart forteller i avhør. Poenget mitt her er å si at han lyver. Lyver han om badekaret, så lyver han selvfølgelig om 09.14 også. Hvorfor lyver han😂😂 Hans mor er jo "kidnappet"..
Hvis ordene er hans, tror jeg han lyver fordi han er redd for livet sitt.
Citera
2021-08-30, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Du glemmer et meget viktig poeng: det er ikke sikkert disse tingene i 2 etg skjedde på TEHs vakt. Jeg holder det helt åpent at han er tvunget til å lyve. Hvis han lyver for å dekke over TH, er det naturlig for politiet å ville vite det.
Dette kan være et poeng for teh ringte iflg musa kl 9.50 og sendte sms. Dette var under antatt drapsgjennomføring. Denne har da teh etter all sannsynlighet ikke deltatt i. Enig i at tlf med aeh fremstår kunstig, men kan være fakta, jf mb. Lampeknusingen kan være del av dekkoperasjon. Teh vet nok mer enn han har forklart og kommenterte slepespor.
Citera
2021-08-31, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Dette kan være et poeng for teh ringte iflg musa kl 9.50 og sendte sms. Dette var under antatt drapsgjennomføring. Denne har da teh etter all sannsynlighet ikke deltatt i. Enig i at tlf med aeh fremstår kunstig, men kan være fakta, jf mb. Lampeknusingen kan være del av dekkoperasjon. Teh vet nok mer enn han har forklart og kommenterte slepespor.
Ja, han vet nok mye mer, tenker jeg.
Finner ikke kilder på at TEH sier TH må ha sett slepespor. Er det skrevet noe sted? Synes det er veldig interessant.
Da TEH ringte 09:50, antar jeg hun allerede var bevisstløs.
Jeg tenker hun fikk i seg fentanyl el sterke sovemedikamenter. Særlig fentanyl skal det veldig lite til.
Citera
2021-08-31, 00:48
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ja, han vet nok mye mer, tenker jeg.
Finner ikke kilder på at TEH sier TH må ha sett slepespor. Er det skrevet noe sted? Synes det er veldig interessant.
Da TEH ringte 09:50, antar jeg hun allerede var bevisstløs.
Jeg tenker hun fikk i seg fentanyl el sterke sovemedikamenter. Særlig fentanyl skal det veldig lite til.

Min tanke er at hvis 9:14 er ekte, og det ble administrert fentanyl eller lignende rett i forkant, så
kan det forklare a) hvorfor TEH var uklar om samtalen i tidlige avhør, og b) hvorfor han forsøkte
å ringe tilbake. Hva hvis denne samtalen faktisk var et nødanrop? Hvis AE hadde fått i seg et
giftstoff, og begynte å merke virkningen, ville det ikke da vært naturlig å ringe en nærstående?
Kan hun ha formulert seg uklart pga. giften, til en døsig TEH, som kanskje ikke forsto hva som
skjedde og sa at han kunne ringe henne opp igjen?
Citera
2021-08-31, 07:45
Medlem
Citat:
Hele baderomshistorien er helt sprø. En bruker skrev et megabra innlegg om prosentvis sjanse for at noe slikt skulle skje kvelden før ens mor ble drept.
TEH kan først ha blitt spurt om hva samtale med AE gikk ut på, og gitt sin versjon.
TEH kan senere muligvis ha blitt instruert av TH til å fortelle om oversvømmelse, knust lampe, glasskår på rygg.
Så ser man at innholdet i samtalen mellom AE og TEH blir helt ulogisk. Den delen der er i hvertfall ikke planlagt. Det er ingen mor som prater med sønnen sin om hverdagslige ting etter at han kvelden i forveien hadde opplevd oversvømmelse, knust lampe, glasskår over ryggen mm, og holdt på halvannen time med å rydde opp.
Det som derimot kan være planlagt er å satse på at TEH blir mistenkt, eller at politiet tror på røverhistorien.

Ja, jeg synes det ser ut som om Tom Hagen har forsøkt å sette opp sønnen TEH som syndebukk.

Det er ekstremt drøyt.
Citera
2021-08-31, 09:20
Medlem
Citat:
Hele baderomshistorien er helt sprø. En bruker skrev et megabra innlegg om prosentvis sjanse for at noe slikt skulle skje kvelden før ens mor ble drept.
TEH kan først ha blitt spurt om hva samtale med AE gikk ut på, og gitt sin versjon.
TEH kan senere muligvis ha blitt instruert av TH til å fortelle om oversvømmelse, knust lampe, glasskår på rygg.
Så ser man at innholdet i samtalen mellom AE og TEH blir helt ulogisk. Den delen der er i hvertfall ikke planlagt. Det er ingen mor som prater med sønnen sin om hverdagslige ting etter at han kvelden i forveien hadde opplevd oversvømmelse, knust lampe, glasskår over ryggen mm, og holdt på halvannen time med å rydde opp.
Det som derimot kan være planlagt er å satse på at TEH blir mistenkt, eller at politiet tror på røverhistorien.

Alt er mulig, men den store risikoen er da at TEH sprekker i avhør. Jeg tviler sterkt på at han hadde holdt munn, samme hvor kraftige truslene var eller hvor mye penger han ble tilbudt, hvis han visste det var TH som drepte AE.

TH kunne også risikere at TEH hadde et bunnsolid alibi for forsvinningsdagen.

Slik jeg ser det, så har TH ingenting å vinne på å blande inn TEH i sine løgner. Det vil bare kunne føre til at den grundige planen hans ble avslørt.
Citera
2021-08-31, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Tror Trym ikke knuste lampen med kosteskaftet , tror den ble knust når han skulle montere kamera i lampa . Han fikk montert kamera et annet sted på badet og måte dra hjem/til gjerningsmennene for å sjekke om kamera fungerte før lys ble slått av AE og tom . For meg aldri til å tro at gjerningsmenn tørr å gå inn seint på morgen /tidlig formiddag og kidnappe et menneske uten å vite hva slags alarmsystem vedkommende har . Meningen har vært å overfalle AE oppe på badet i 2 etg og derfor forklarer fall i trapp også .
Citera
2021-08-31, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philine
Tror Trym ikke knuste lampen med kosteskaftet , tror den ble knust når han skulle montere kamera i lampa . Han fikk montert kamera et annet sted på badet og måte dra hjem/til gjerningsmennene for å sjekke om kamera fungerte før lys ble slått av AE og tom . For meg aldri til å tro at gjerningsmenn tørr å gå inn seint på morgen /tidlig formiddag og kidnappe et menneske uten å vite hva slags alarmsystem vedkommende har . Meningen har vært å overfalle AE oppe på badet i 2 etg og derfor forklarer fall i trapp også .
Det var aldri noe vann i badekar, men knust lampe og blod fra TEH på badet. Det kan være TEH som har planlagt dette, uavhengig av teater kvelden før. Drapet skulle gjennomføres 31.10, altså Halloween. Planen var å ramme begge foreldre. Når man ser på FB siden hans, er to kill a Mockingbird til moren og julenissebildet til faren. Det siste sier: jeg har drept før, og nå er det din tur ( til julenissen...)
BMW i Ås er iscenesatt, Futurum- mennene er iscenesatt. Manus og regi: TEH?
Hvorfor? Hevn?
Citera
2021-08-31, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Alt er mulig, men den store risikoen er da at TEH sprekker i avhør. Jeg tviler sterkt på at han hadde holdt munn, samme hvor kraftige truslene var eller hvor mye penger han ble tilbudt, hvis han visste det var TH som drepte AE.

TH kunne også risikere at TEH hadde et bunnsolid alibi for forsvinningsdagen.

Slik jeg ser det, så har TH ingenting å vinne på å blande inn TEH i sine løgner. Det vil bare kunne føre til at den grundige planen hans ble avslørt.

Verdt å merke seg at også TEH nekter flere avhør
Citera
2021-08-31, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Det var aldri noe vann i badekar, men knust lampe og blod fra TEH på badet. Det kan være TEH som har planlagt dette, uavhengig av teater kvelden før. Drapet skulle gjennomføres 31.10, altså Halloween. Planen var å ramme begge foreldre. Når man ser på FB siden hans, er to kill a Mockingbird til moren og julenissebildet til faren. Det siste sier: jeg har drept før, og nå er det din tur ( til julenissen...)
BMW i Ås er iscenesatt, Futurum- mennene er iscenesatt. Manus og regi: TEH?
Hvorfor? Hevn?
tror det aldri var meningen å drepe sin mor , men trengte penger . Han viste Kansje at moren var sterk til å klare dette med som var i utgangspunktet en kidnapping,men utfallet ble værre enn planlagt . Kansje AE kjente igjen gjerningsmennene som kjente igjen sønn og da måte de ty til drap .
Citera
2021-08-31, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Verdt å merke seg at også TEH nekter flere avhør

Nå har politiet lagt en strategi som har ført til at familien har svært gode argumenter for å nekte å stille til flere avhør. Det tok forholdsvis lang tid før avhørsnekten kom. Men politiet har nok mange spørsmål de kunne tenkt seg å spørre TEH om.
Senast redigerad av Lorentsen 2021-08-31 kl. 11:25.
Citera
2021-08-31, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Foreløpig litt overfladisk og biased i retning kidnapping, synes jeg. Men andre vinklinger kommer vel senere.

Hvorfor ta med hva vitne som hadde sett de tre mennene mente om disse hadde noe med saken å gjøre? Helt uinteressant hva hun tror om dette, kun hennes faktiske observasjoner er det.

Selv om man ikke alltid setter av fingeravtrykk på papir, skulle det i minste vært å forvente å finne THs avtrykk på konvolutten. Det kreves litt håndtering for å få papirene ut av den. Altså tror jeg brevet aldri var inne i den.

Politiet kan ha sjekket BMW-en i Ås ut av saken med god grunn, de sier at de har etterforsket dette.

Ellers synes jeg badekarhistorien stadig er påfallende (og nok derfor den er med i boka og serien):

- Vi vet nå det var TEH som har forklart om den. Hvis den ikke er sann, er han presset til denne forklaringen eller han delaktig?

- Hvor sannsynlig er det at han skulle finne på å ta seg et bad når han er der for å passe hunden?

- Hvorfor var han i bar overkropp hvis han hadde glemt hele badet?

- Hvis noe glass fra lampe/lyspære faller fra lav høyde på ryggen din, hvor store skader kan man egentlig få? Nok til at det kommer blodsøl på gulvet? Pga av kidnappingshypotesen fikk vel politiet heller aldri sjekket om han faktisk hadde sår på ryggen.

- Vaskebøttens forsvinning kan vel sees i sammenheng med denne historien. Tok TEH med seg bøtta? Hvorfor?

Gode spørsmål spør du meg. Jeg mener det ikke er spesielt mistenkelig. Kjenner ikke TEH men andre som godt kunne funnet på å få tiden til å gå med å ta et bad. Utålmodige nok til å gjøre ting imens de ventet på at vannet fylte seg, og de hadde startet å kle av seg. At et glasskår lager merker på kroppen fra 1 m fall tror jeg ikke. Men om en glasslampe på 300 gram som har spisse skår fra knusing på seg faller kan det tenkes at det lager merke. Muligens.

Men rart at en vaskekost kommer oppi lampen og at den som holder kosten har fremoverlent rygg når kosten er helt oppi taket. Skulle tro en sto mer oppreist da?

Kanskje en bøyer seg fremover når en hører lyden og skjønner at lampen kommer.

Rart at lampen faller ned så brått at den treffer personen på første slag med kosten. Henger den ikke bedre fast? Mine lamper hadde trengt mer enn ett dult med vaskekosten for å falle ned. Men det forutsetter at de er festet skikkelig. Om den falt fordi den ikke var festet ville den ikke hatt skår å lage merker i ryggen til noen med..

Jeg tror GM gikk opp stigen til 2 etg og angrepet startet på badet. AEH hadde oppdaget hundens avføring tidligere og skulle opp å rengjøre. Hadde hentet vaskebøtten og var ferdig å vaske i stuen nede der teppene fortsatt lå brettet opp (til tørk). Hun skulle bytte vann i bøtten i badekaret på badet oppe da hun ble angrepet. Hun gjorde motverge, lampen ble knust og basketaket fortsatte ned trappen.

GM var oppe for å kunne høre hva som skjedde uten å bli oppdaget. GM kom samtidig som TH dro slik at TH kunne påse at AEH ikke oppdaget GM som snek seg rundt huset og opp stigen. Påskudd for å holde på oppmerksomheten hennes i gangen var kanskje hytteturen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in