2021-08-30, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Kom det noe mer detaljer om bilen? Eller er det bare en "repetert sannhet"?
Hadde satset på å se programmet, men ble forhindret.

Her er det jo full kræsj med teateret. De var jo ikke hjemme da denne alarmselgeren skal
ha ringt på døren. Kan det ha vært dagen før det igjen? Det rimer ikke.
Kan være så enkelt som at journalisten har skrevet feil; mente kvelden før kvelden, eller tidspunkt kan være feil.
Citera
2021-08-30, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ut fra TV2-dokumentaren i går kveld.

Det synes som om TEH i det minste har bekreftet badekarhistorien.

Men, det kan fremdeles være TH som fortalte historien til politiet først.

La merke til at "dramatiseringen" i dokumentaren viste en vaskebøtte. Var den enslige vaskebøtten som visstnok fantes i S4 i bruk under blodvasken etter angivelig lampeknusing?

Dette er en så rar og merkelig historie. Blir ikke enig med meg selv helt. Er historien så rar at den må være løgn. Eller, er historien så rar at den må være sann.

Mysteriet med den forsvunne vaskebøtten synes å være like uoppklart. Men om vaskebøtten angivelig var til stede under angivelig blodvask. Så har man en "siste kjente observasjon" av vaskebøtten også.
Hele baderomshistorien er helt sprø. En bruker skrev et megabra innlegg om prosentvis sjanse for at noe slikt skulle skje kvelden før ens mor ble drept.
TEH kan først ha blitt spurt om hva samtale med AE gikk ut på, og gitt sin versjon.
TEH kan senere muligvis ha blitt instruert av TH til å fortelle om oversvømmelse, knust lampe, glasskår på rygg.
Så ser man at innholdet i samtalen mellom AE og TEH blir helt ulogisk. Den delen der er i hvertfall ikke planlagt. Det er ingen mor som prater med sønnen sin om hverdagslige ting etter at han kvelden i forveien hadde opplevd oversvømmelse, knust lampe, glasskår over ryggen mm, og holdt på halvannen time med å rydde opp.
Det som derimot kan være planlagt er å satse på at TEH blir mistenkt, eller at politiet tror på røverhistorien.
Citera
2021-08-30, 20:27
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Kan være så enkelt som at journalisten har skrevet feil; mente kvelden før kvelden, eller tidspunkt kan være feil.

Mest sannsynlig, tenker jeg. Dette med alarmselgeren har vel vært mindre vektlagt
i pressen enn teaterbesøket. Går gjerne litt fort i svingene når journalister har stram deadline.

Citat:
Hele baderomshistorien er helt sprø. En bruker skrev et megabra innlegg om prosentvis sjanse for at noe slikt skulle skje kvelden før ens mor ble drept.
TEH kan først ha blitt spurt om hva samtale med AE gikk ut på, og gitt sin versjon.
TEH kan senere muligvis ha blitt instruert av TH til å fortelle om oversvømmelse, knust lampe, glasskår på rygg.
Så ser man at innholdet i samtalen mellom AE og TEH blir helt ulogisk. Den delen der er i hvertfall ikke planlagt. Det er ingen mor som prater med sønnen sin om hverdagslige ting etter at han kvelden i forveien hadde opplevd oversvømmelse, knust lampe, glasskår over ryggen mm, og holdt på halvannen time med å rydde opp.
Det som derimot kan være planlagt er å satse på at TEH blir mistenkt, eller at politiet tror på røverhistorien.

Et viktig moment er at vi aldri får AE sin versjon av dette. Vanskelig også at vi ikke
kjenner TEHs versjon, hverken av kvelden eller hans forhold til TH og familien forøvrig.
Dette med mannen i "THs nære krets" som det ble skrevet om, han som var i poitiets
søkelys, er interessant. Politiet ville gjerne vite følgende:

• Sin relasjon til Tom Hagen.
  • Sin relasjon til Anne-Elisabeth Hagen.
  • Mulig motiv for gjerningsmenn som står bak bortføringen.
  • Mulige konflikter mellom Tom og Anne-Elisabeth Hagen.
  • Om de påståtte kidnapperne familien skal ha hatt kontakt med.
  • Alibi i tiden før, under og etter selve forsvinningen.

Kan dette ha vært TEH, eller er det en annen mann i "nær krets"?
Tenker spesielt på det fjerde punktet. Hvor mange kan ha hatt
kjennskap til konflikter i ekteskapet? Andre enn eks-svogeren
og AEs venninner? Det kan ikke være så mange kandidater, og
jeg tenker TEH er blant disse, kanskje sammen med VE og også
muligens GHH. Sistnevnte poengterte jo tidlig at det var "god
stemning" da han besøkte S4 to dager før.

De to første punktene er også interessant i så måte. Hva slags
forhold har denne mannen hatt til TH? Og til AE? Hvorfor listes
TH og AE opp hver for seg? For ikke å gi ledetråder til hvem som
omtales? Man kan tenke seg at om det gjelder en kollega eller
forretningsforbindelse av TH, ville kanskje hans relasjon til AE
gå gjennom TH. Igjen, her kan det ikke være så mange
kandidater.

Personen omtales av politiet som "mulig medvirker" - medvirker
til hvem? TH? Eller til eksterne gjerningspersoner?
Citera
2021-08-30, 20:43
Medlem
Det må være litt av en lampe de hadde på badet, ettersom sønnen fikk så store skader at han måtte vaske blod i halvannen time. Må ha vært en flere kilo tung lysekrone eller tilsvarende.
Seems legit…
Citera
2021-08-30, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Sitat fra VG:
KVELDEN FØR
Anne-Elisabeth og Tom Hagen er i Oslo sammen med et annet par. De skal se den populære og kritikerroste satiremusikalen «The Book of Mormon» på Det Norske Teateret.

Klokken 20.03 går sceneteppet opp til stor applaus fra en fullsatt sal. Forestillingen er ikke ferdig før klokken 22.37, så ekteparet kommer sent hjem.

Nå er det bare timer igjen til noe fryktelig skal skje i Sloraveien 4 på Fjellhamar i Lørenskog.
Merkelig, og rart ingen inkl meg selv har reagert før på denne tidslinjen
Citera
2021-08-30, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Syntes ting tyder mer og mer på at livsbevisene denne morgenen er konstruerte.. Både samtale med TEH og MB..
Ikke umulig. Men MB er virkelig et mysterium.
Citera
2021-08-30, 21:57
Medlem
Er dette siste tidslinjen?
Edit: husker det kom justeringer ang 10:06 og 10:07, de finner jeg ikke nå.

Postet av Minnumus:

«2020-12-05, 12:19
Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Postat av Minnimus
TIDSLINJE 31.10. 2018
Lagt til flere opplysninger, fjernet hendelser vedr. hettemannen
Kun hendelser som er bekreftet i media. Enkelte ubekreftede opplysninger på person står med ? bak.

06:57 Første bevegelse av AEHs mobil
07:56 Rødt stillestående lys på gangveien
07:56 Sekunder senere hvitt lys (bil?) beveger seg vekk fra huset
08:15 TH står opp iflg egen forklaring
08:44 Anrop til AEH mobil fra lønningsansvarlig MB Futurum. Ubesvart.
08:45 Anrop fra AEH til lønningsansvarlig Futurum. Samtale til 08:56 (11 min)
08:56 Hvitt lys (bil?) på gangveien i retning mot huset
09:02 TH reiser til Futurum (ca tid 09:02 - 09:07 VG Podcast 18.6.2020)
09:06 Anrop 3 sek (svarer?) fra AEH til datter HHB1
09:10 SMS fra AEH til datter HHB1. HHB1 besvarte SMS senere
09:14 Anrop fra AEH til sønn TEH, samtale 92 sek til 09:16.
09:15 TH ankommer Futurum
09:16 Siste kjente livstegn, se over
09:48 Anrop til AEH fra elektriker Skansen. Ikke besvart
09:50 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart. Fulgt opp med SMS, heller ikke besvart
10.06 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart.
10:07 Siste fysiske bevegelse, forflytning av AEs mobil
10.07 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart.
10:48 Datter (HHB1?) sender SMS til AEH, aldri lest.
11.13 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
12:33 Anrop til AEH fra datter. Ikke besvart
13.06 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.08 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13:19 TH ringer TEH med bekymring over AEH
13:21 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart
13:30 TH forlater Futurum og kjører hjem (7-8 min)
13:39 Anrop til AEH fra en datter (HHB1?). Ikke besvart.
13:40 Samme datter (HHB1?) ringer TH på fasttelefon, kidnapping eller funn nevnes ikke
13:46 TH ringer fra fasttelefon hjemme til AE mobil. Ikke besvart. Gjenstand for lydundersøkelser.
14:00 TH ringer sønnen TEH som senere kommer til Sloraveien
14:01 TH ringer til en av døtrene (HHB1?)
14:10 TH varsler politiet
14:25 (ca) TH møter patrulje ved Shellstasjon Knattenkrysset

Tips : Søk på ordet TIDSLINJE3110 gjenfinner dette innlegget»
Senast redigerad av Ittno 2021-08-30 kl. 22:04.
Citera
2021-08-30, 22:04
Medlem
Jeg gjenntar med selv, men velger å skrive dette en gang til. Tenk over dette folkens:

1. Det er i seg selv uvanlig at en mor ringer til sin sønn (som hu veit er ett dovendyr) kl 09 på morgenen for å snakke om lønn, helloween og hyttetur. Når / hvis AE først ringer og er innom disse tre tingene, så er det jo underlig at samtalen varer kun i ca 90 sekunder. Men sønnen har forklart i avhør hva de snakket om, og det er uomtvistelig disse tre nevnte tingene.

2. Nå veit vi hva sønnen stelte istand i S4 kvelden før denne 09.14 oppringingen. Uhell, oversvømmelse, knuste taklamper, kuttskader på rygg, blod...sønnen hadde dratt før ekteparet kom hjem fra forestillingen. Han ble heller ikke ferdig med å rydde etter sitt uhell før han dro der ifra.

Ærlig talt folkens, dersom virkelig det var AEH som ringte denne 09.14 samtalen til sønnen.. Hadde det da ikke vært mere nærliggende for AEH og snakke med sønnen om dramatikken som utspandt seg i S4 kvelden før Som mor vil jeg tro hun var mere opptatt av hvordan det f.eks gikk med kuttskadene, eller fortelle at hun hadde ordnet opp på badet..., istede for å snakke om lønn og helloween En trenger jo ikke være rakettforsker for å skjønne at dette ikke kan stemme.
Senast redigerad av Ronsangel 2021-08-30 kl. 22:12.
Citera
2021-08-30, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Jeg gjenntar med selv, men velger å skrive dette en gang til. Tenk over dette folkens:

1. Det er i seg selv uvanlig at en mor ringer til sin sønn (som hu veit er ett dovendyr) kl 09 på morgenen for å snakke om lønn, helloween og hyttetur. Når / hvis AE først ringer og er innom disse tre tingene, så er det jo underlig at samtalen varer kun i ca 90 sekunder. Men sønnen har forklart i avhør hva de snakket om, og det er uomtvistelig disse tre nevnte tingene.

2. Nå veit vi hva sønnen stelte istand i S4 kvelden før denne 09.14 oppringingen. Uhell, oversvømmelse, knuste taklamper, kuttskader på rygg, blod...sønnen hadde dratt før ekteparet kom hjem fra forestillingen. Han ble heller ikke ferdig med å rydde etter sitt uhell før han dro der ifra.

Ærlig talt folkens, dersom virkelig det var AEH som ringte denne 09.14 samtalen til sønnen.. Hadde det da ikke vært mere nærliggende for AEH og snakke med sønnen om dramatikken som utspandt seg i S4 kvelden før Som mor vil jeg tro hun var mere opptatt av hvordan det f.eks gikk med kuttskadene, eller fortelle at hun hadde ordnet opp på badet..., istede for å snakke om lønn og helloween En trenger jo ikke være rakettforsker for å skjønne at dette ikke kan stemme.
Du glemmer et meget viktig poeng: det er ikke sikkert disse tingene i 2 etg skjedde på TEHs vakt. Jeg holder det helt åpent at han er tvunget til å lyve. Hvis han lyver for å dekke over TH, er det naturlig for politiet å ville vite det.
Citera
2021-08-30, 22:41
Medlem
Citat:
Du glemmer et meget viktig poeng: det er ikke sikkert disse tingene i 2 etg skjedde på TEHs vakt. Jeg holder det helt åpent at han er tvunget til å lyve. Hvis han lyver for å dekke over TH, er det naturlig for politiet å ville vite det.

Jeg tror heller ikke dette i 2 egt skjedde på hans vakt😊 Men, det er jo det han helt klart forteller i avhør. Poenget mitt her er å si at han lyver. Lyver han om badekaret, så lyver han selvfølgelig om 09.14 også. Hvorfor lyver han😂😂 Hans mor er jo "kidnappet"..
Citera
2021-08-30, 22:42
Medlem
Citat:

Du har noen poenger her. Var det ikke slik at sønnen også har fortalt (i avhør?) at han forsøkte å ringe opp igjen til sin mor senere på dagen for å beklage at han var sur og gretten i den 09:14-samtalen?

Kan det da være at mor har begynt på en liten skjennepreken vedr. badehistorien i samtalen og fått frekke svar som gjorde at hun bare gikk over på de praktiske tingen?

Kan politiet sitte på flere samtaler mellom mor/sønn eller far/sønn som ikke er offentliggjort. Kan mor f.eks ha sendt sønnen en sms fra taxi om at de snart er hjemme siden han drar hjem før de kommer. Litt rart å passe en valp også dra før "skiftet" er ferdig.
Citera
2021-08-30, 22:53
Medlem
Citat:
Jeg tror heller ikke dette i 2 egt skjedde på hans vakt😊 Men, det er jo det han helt klart forteller i avhør. Poenget mitt her er å si at han lyver. Lyver han om badekaret, så lyver han selvfølgelig om 09.14 også. Hvorfor lyver han😂😂 Hans mor er jo "kidnappet"..
Her er vi enige. Ok skjønner, jeg konkluderte med at du tok det for god fisk da du skrev nå vet vi hva sønnen stelte i stand. Tja, hvorfor lyver han? Godt spørsmål. Men ennå venter jeg på bevis på at ordene kommer fra hans munn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in