Citat:
Enligt info från media ska den nu misstänkte ha varit en kuf/udda person redan i skoltiden. Vilket senare förvärrades. Att tillståndet eskalerade just efter försvinnande kan vara ett skov neråt i sjukdomen utan koppling med fallet.
Jag är mkt nyfiken på när/hur och om han fick in Helena i sin bil. Eftersom endast brovittnet såg henne promenera om nu detta stämmer, så måste hon åkt bil hem, eftersom ingen annan mötte eller observerade Helenas hemväg. Hon skulle aldrig satt sej frivilligt i dennes bil den korta vägen hem denna varma ljusa natt.
Hur vågade denna asociala udda person anfalla henne vid dungen/lekparken? Vända om och kasta iväg hennes sandaler åt var sitt håll från stigen! Den användes av boende frekvent i området nattetid som genväg. Om han lämnade kroppen där för att sedan hämta den låter också orimligt, djärv och vågat. Hur visste han att man kunde ta sej igenom med bil? Var han så beräknad och kylig så han lyckades få kroppen att försvinna för alltid.
Får inte ihop hur en redan psykiskt nervsvag person kan åstadkomma detta under tidspress.....
Har han någon bror som vetat om det hela? Man kan väl inte dömas för vetskapen och tystnaden, gällande inom familjen?
Den som erkänt på fyllan, varför göra det om man är helt oskyldig? (Det gäller inte den nu misstänkte)
Jag är mkt nyfiken på när/hur och om han fick in Helena i sin bil. Eftersom endast brovittnet såg henne promenera om nu detta stämmer, så måste hon åkt bil hem, eftersom ingen annan mötte eller observerade Helenas hemväg. Hon skulle aldrig satt sej frivilligt i dennes bil den korta vägen hem denna varma ljusa natt.
Hur vågade denna asociala udda person anfalla henne vid dungen/lekparken? Vända om och kasta iväg hennes sandaler åt var sitt håll från stigen! Den användes av boende frekvent i området nattetid som genväg. Om han lämnade kroppen där för att sedan hämta den låter också orimligt, djärv och vågat. Hur visste han att man kunde ta sej igenom med bil? Var han så beräknad och kylig så han lyckades få kroppen att försvinna för alltid.
Får inte ihop hur en redan psykiskt nervsvag person kan åstadkomma detta under tidspress.....
Har han någon bror som vetat om det hela? Man kan väl inte dömas för vetskapen och tystnaden, gällande inom familjen?
Den som erkänt på fyllan, varför göra det om man är helt oskyldig? (Det gäller inte den nu misstänkte)
Fetning 1: Bara för att ingen sett henne kan hon ändå gått. Det är en väldigt kort väg som hon behöver gå där det är "större" väg, typ över bron bara, sen är/var det cykelväg och stig hem.
Sen kan många mycket väl ha sett henne, men inte tänkt på det. Hon var säkert inte själv på stan i samband med att krogarna stängde.
Fetning 2: CL bodde ju i Mariestad, så den kunskapen hade han säkert. Sen tror jag att han hämtade bilen efter att han slagit ihjäl henne, så då visste han ju att det gick att köra in med bil där. Men även om han kom med bilen direkt, så är det ingen konstig kunskap att ha eftersom han bodde i Mariestad.
Fetning 3: Ganska vanligt att "folk" i detta forum tror att syskon alltid vet om när ett grovt brott skett. Så var det även i tråden om dubbelmordet i Linköping. För mig är det helt absurt att man skulle erkänna för ett syskon. Skulle jag begått ett mord skulle jag aldrig någonsin berätta för någon, och ABSOLUT inte heller för syskon.
Dessutom bodde väl hans bror inte i Mariestad utan bodde långt norrut, troligen med väldigt lite kontakt med varandra (min gissning), så vilket skäl skulle finnas att ringa sin bror och erkänna detta?
Vore intressant att göra en omröstning, om hur många i denna tråd som tror att ett syskon inte skulle skvallra. Skulle jag begått ett mord och berättat, skulle det ringas polisen direkt.