Citat:
Ursprungligen postat av
eoku
Den som Helena var glad att se på Stadshotellet var enligt inlägget nedan en RE:
Läs inläggen innan och efter också, så ser du att han och HA dansade sista dansen på Stadshotellet. Men hon verkar ha gått hem och han stannade på torget. Så kanske gick hon hem ensam och ledsen. Han kanske gjorde klart för henne att hon var bara en kompis för honom.
Och kanske gick hon därför mot vattnet för att hon inte orkade leva längre, och hon slängde några av sina saker på vägen medan hon gick. Kanske simmade hon så långt ut på djupt vatten som hon kunde, och sen släppte hon taget och sjönk till botten så djupt att hon inte flöt upp igen efter döden.
Det finns väl inga tydliga bevis för att hon blev mördad?
Alltså, helt förståeligt om EOKU får troll-stämpel.
Men det första som hen skriver är väl egentligen inte så tokigt. När den hon är intresserad av inte visar det intresse för henne som hon hoppats på; då blir hon nedstämd.
Och det kanske är i det läget som pilotglasögonen ser sin chans. (min spekulation)
Sedan spårar EOKU ur när snacket om att hon begick självmord kommer igång.
Till sist har ju EOKU faktiskt rätt i att det inte finns något bevis på att hon blev mördad. Så länge man inte hittar hennes kvarlevor, kan vi ju faktiskt inte vara 100% säkra. Det har blivit en trådsanning att hon blev mördad; Men fortfarande finns ju faktiskt möjligheten att något annat hände; t ex att hon blev påkörd. Inte heller Kalla Fall-gubbarna kan vara 100 % säkra på mord; men de kan ju veta något som inte vi vet.
Sedan stör jag mig lite på att hon ska ha skrikit eller sagt "Nej så får ni inte göra". (Att hon skrikit detta har dessutom blivit en trådsanning hos en del.) Min spekulation är att det kanske inte är det man uttrycker när man själv blir utsatt. Nej sluta, hjälp! känns mer relevant. "Nej så får ni inte göra" verkar, utifrån min spekulation, mer troligt att säga om man blir vittne till att någon utsätter en tredje person.