2021-08-30, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkaerlockHolm
Nu händer det lite i tråden. Intressant.
Då är den tidigare frågan i tråden aktuell.
Är det någon från Luleå som varit nere på weekendsemester i Stockholm och hämnats FL?
Eller är det en vanlig lokal festlighet i Stockholm?

Varför skulle någon hämnas på Alp* och M*khail? *=o *=i
De har väl inte setts i Luleå?
Det som förbinder Luleå och Förortsgängen i Sthlm är ju Ninow, och han hade ju hoppat av från FLG/Shottaz, vilket ovanstående inte hade gjort.
Det man vet är väl att Bahnan, Yahye och Ninow har varit i Luleå.
Citera
2021-08-30, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
Varför skulle någon hämnas på Alp* och M*khail? *=o *=i
De har väl inte setts i Luleå?
Det som förbinder Luleå och Förortsgängen i Sthlm är ju Ninow, och han hade ju hoppat av från FLG/Shottaz, vilket ovanstående inte hade gjort.
Det man vet är väl att Bahnan, Yahye och Ninow har varit i Luleå.

Eftersom Ninow var borta före FL sköts och Yahye tydligen suttit inne över sommaren och 5 personer setts springa från Notviken och en förutsätts vara SV, så kan det vara 4 till MGM, varav en spekulerats vara Bahnan. Kvarstår 3 styck och tidigare i tråden har, om jag minns rätt, Alpo nämnts som möjlig deltagare. Jag kan ha blandat ihop det med Almo.

Men det är ytterligare 2 som varit i Luleå vid tiden för FL mord. Vilka kan det ha varit om Ninow och Yahye kan uteslutas?
Citera
2021-08-30, 17:37
Medlem
Och det har tidigare diskuterats om FL:s grymma släktingars förmåga att utöva hämnd varför jag lite skämtsamt undrade om de varit i Stockholm.
Förutsatt att Alpo kunde kopplas till Luleå då förstås.
Citera
2021-08-30, 17:46
Medlem
Citat:
Och det har tidigare diskuterats om FL:s grymma släktingars förmåga att utöva hämnd varför jag lite skämtsamt undrade om de varit i Stockholm.
Förutsatt att Alpo kunde kopplas till Luleå då förstås.

Haha... jo, det kan man ju anta. Det som talar mot denna hämndresa är väl att polisen i Sthlm inte hittat vare sig spår efter epa-traktorer eller spadslag mot offrens huvud.

Nä, det är nog troligare att nån lokal förmåga har gått bananas, eller att Ninows kompisar är inblandade.
Citera
2021-08-30, 18:39
Medlem
Någon koppling till detta mord?

Mannen var tidigare skriven på samma adress som den kvinna som nyligen mördades vid Notviken i Luleå, ett ärende som polisen kopplat till den kriminella miljön.

https://svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/skjutne-mannens-rattegang-skots-upp
Citera
2021-08-30, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten

Mannen var tidigare skriven på samma adress som den kvinna som nyligen mördades vid Notviken i Luleå, ett ärende som polisen kopplat till den kriminella miljön.

Det vet vi inte.

Det har tidigare spekulerats i tråden om att FL kommit i en konflikt av något slag med Ninows gäng, kanske t.o.m. goat honom, eftersom han skjutits.
De som nu skjutits i Hjulsta tillhör tydligen Ninows (tidigare) gäng då de samtliga är misstänkta i samma åldringsbrottshärva.
Att Ninow och FL var bekanta är redan klargjort tidigare i tråden och bekräftas idag i SVT:s artikel.
Var det inte Intenog som kläckte det? (tidigt)

Men det kan ju vara någon annan som röjer upp i Ninows gäng utan att FL varit inblandad i de händelserna. FL kan ha bränt sig på annat sätt. Och det är ju inte säkert Ninows gäng är inblandat i mordet på FL. Finns ju andra darrhänta i Rinkebyn.
Och säkert även i norrlandskogarna.
Citera
2021-08-30, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Ninow är redan död. Av de som bröt sig ur FLG, vistades i Luleå och var vid liv vid tidpunkten för mordet i Notviken har vi Yahye, Bahnan och Alpo.

Mig veterligen var Ninow, Yahye och Mikhal involverade i de ruskiga penningbedrägerierna. Ninow, Yahye och Bahnan hade pris på sina huvuden och här har ett varit inkasserat sedan en tid. Var det skalp nummer två som togs nu?

Men Ninow är som sagt död, Yahye tycks sitta inne, Alpo och Bahnan var inte med i bedrägerierna och Mikhal var aldrig uppe i Luleå. Vem kan det vara? Här jag missat något?

Skotten i Hjulsta och mordet i Notviken har beröringspunkter på något sätt, tror i alla fall jag.

Jo, jag är mycket väl medveten om att Ninow mördades 25 dagar före Frida. Jag menade att han var skriven hos henne under en period innan dess.

Yahye satt inne under tiden för mordet. Se domen från hovrätten jag lade upp tidigare i tråden. Alpo (som relativt nyligen hade muckat) och Bahnan vare ute, men det finns en svans med mindre kända personer som de garanterat kan ha fått med sig.

Att det finns en gängkoppling till mordet på Frida och att det inte bara har med Simon att göra framstår som ganska uppenbart. Inte bara för oss i tråden utan även för polisen.
Citera
2021-08-30, 20:13
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Jo, jag är mycket väl medveten om att Ninow mördades 25 dagar före Frida. Jag menade att han var skriven hos henne under en period innan dess.

Yahye satt inne under tiden för mordet. Se domen från hovrätten jag lade upp tidigare i tråden. Alpo (som relativt nyligen hade muckat) och Bahnan vare ute, men det finns en svans med mindre kända personer som de garanterat kan ha fått med sig.

Att det finns en gängkoppling till mordet på Frida och att det inte bara har med Simon att göra framstår som ganska uppenbart. Inte bara för oss i tråden utan även för polisen.

Jag hade fel i min post och tog bort den.
Citera
2021-08-30, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Felpost så in i helvete.

Menar du att jag gjort något tokigt? Tipsa mig gärna rätt.
Citera
2021-08-30, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten

Det är inte omöjligt men jag tvivlar på att han har varit skriven på hennes adress. Tror att SVT har fel här. Finns något sätt att kolla detta?
Citera
2021-08-30, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S

Det märkliga är att vi inte har ett enda indicium på att FL haft kontakt med någon av byborna.
Citera
2021-08-30, 21:28
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Menar du att jag gjort något tokigt? Tipsa mig gärna rätt.
Nej - det var jag som inte kunde läsa innantill. Mitt fel!
Jag har varit avstängd en tid och inte kunnat läsa Flashback. Men nu är jag tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in