Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
Din teori är alltså att föremål längst med ytan är det som avgör huruvida perspektiv kan forma vad vi ser framför oss.
Tack.
Jeg hadde egentlig sletta min kommentar, men du rakk å svare før jeg gjorde det.
Jeg skjønner at du strever med å finne argumenter for at jorda er flat, og i det inngår at ei flat jord også har en horisont. Hva er ditt beste argument for det?
Så er det slik at det ikke bare er perspektiv og horisont som gjør at vi vet at jorda er rund. Vi har gått litt lenger, og nå kommer jeg igjen til avstandene på den sørlige halvkule som du nekter å ha en mening om.
Egentlig synes jeg det er rart, for når man skal vurdere jordens fasong, må man ta med alle elementer. Det nytter ikke å diskutere horisont på ei flat jord når fly må fly med tre ganger normal hastighet for å komme fram på det tidspunktet alle passasjerene hadde forventa. Det nytter heller ikke å feie unna problemet med at Sydkorset står rett i sør overalt sør for ekvator når sør er alle mulige retninger på flatjordkartet.
Jeg trodde dere var ute etter å finne en annen sannhet enn det som er den vel etablerte. Da går det ikke an å se bort fra de temaene som du nekter å være med på å diskutere. De er for essensielle til det.