2021-08-30, 14:40
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Första steget måste vara att vi får i ordning på våran trupp, dvs att alla våra spelare samt våra nysigneringar är fit for fight. I de tre första matcherna så har vi inte ställt med ett komplett lag.
Känns som ett trupp skulle kunna vara dopad till max utan att få ut något av det. Noll spelidé, hönsgård i försvaret, ingen ledare varken på plan eller utanför.
Tycker du är väldigt naiv när det kommer till det lag du borde veta mest om. Ni ser ut som Liverpool när vi var som sämst ut Gillette/Hicks eran... Dåliga ägare, dåliga tränare och en usel trupp med några få undantag.
Citera
2021-08-30, 14:45
Medlem
Citat:
Jag känner givetvis inte till vad Conte kommer att kräva för att ev ta över Arsenal, dock så har Conte själv uttalat att han vill tillbaks till tränarbänken så snabbt som öht. Men om Conte blir aktuell för jobbet som Arsenal boss om/när Arteta får kicken, så nyttar det inte att kräva tex 200m på transfers innan han ens har fått jobbet. Samtidigt så vet jag inte vilka klubbar det finns som Conte ska söka sig till om han kräver 200 millar på nya övergångar för att ens ta jobbet som manager, de flesta av storklubbarna i Europa har i dagsläget en relativt svag ekonomi. Men jag är personlig inte så förtjust i tanken på Conte som chef för the Gunners.

Oberoende av vem det än blir som kommer att få jobbet efter Pep-wannabe, så kommer fansen och förhoppningsvis även styrelsen att kräva/inse att vi måste nu gå för en väletablerad världsklassmanager. Orkar inte tanken på att ha ännu en apelsin som våran boss.
Han kommer att kräva stora summor att värva för. Conte kommer inte tillåta att hans rykte som manager svärtas ner utav en medioker trupp. Så var beredd på stora belopp på spelarköp.
Citera
2021-08-30, 14:53
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Känns som ett trupp skulle kunna vara dopad till max utan att få ut något av det. Noll spelidé, hönsgård i försvaret, ingen ledare varken på plan eller utanför.
Tycker du är väldigt naiv när det kommer till det lag du borde veta mest om. Ni ser ut som Liverpool när vi var som sämst ut Gillette/Hicks eran... Dåliga ägare, dåliga tränare och en usel trupp med några få undantag.
Här så håller jag faktiskt med dig.

Arteta ändrar och roterar hela jävla tiden, utan att visa ngn klar spelidé. Och veteranerna i laget visar inga ledarkunskaper öht på plan, spelarna som visar fram sina ledarkunskaper bäst är Tierney, ESR och Ödegaard. Alla de andra är som ett gäng med döda statister, men det är managerns ansvar att ändra på detta.

Dock så dömer jag inte kvaliteterna i ett lag efter 3 omggr.. där vi inte har haft chansen att ställa med ett komplett lag.
Citera
2021-08-30, 15:09
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Även jag är lite tveksam till hur mycket Ronaldo faktiskt kommer att tillföra laget, men samtidigt kan det bli riktigt hård kamp om CL-platserna och leder värvningen av Ronaldo till att det blir ett par extra poäng som räcker till en CL-plats är transfersumman typ betald av det plus merchförsäljning. Det är trots allt bara de fem första som är garanterade en plats i cuperna.

Jag har dock svårt att se att Man Utd är tillräckligt bra för att vinna vare sig Premier League eller Champions League. Visst har de värvat och de har värvat en del spelare som bör innebära framgång. Problemet är väl bara att det gäller de flesta av de övriga toppkonkurrenterna också.
(Min gissning är Chelsea tar den dubbeln.)

Sett till att man shoppat på översta hyllan kommer förväntningarna vara därefter. United ska utmana på allvar i cuper och liga. Ser man till lagbygget? Skulle inte satt pengar på att United 21/22 är bättre än 20/21. Spelare för spelare absolut, som lag? Inte 100 på det.

Stämmer det att United pröjsat övergångssumma på ca 15m£ och tar 100% av lönen, har man blivit lurade. Juve ville dumpa, ni borde kunnat få honom för en symbolisk summa och/eller att Juve hade fått stå för en del av lönen. Ni kunde även gett honom ett 1+1 eller pay-as-you-play-kontrakt, istället för att göra honom till ligans bäst betalde i två år.

Juve och CR7 hade ingen bra förhandlingposition, ändå verkar man fått typ exakt det man ville ha. Jag hade inte tagit det som United-sportchef. City drog sig ur, så det saknades alternativ för Juve+CR7.

Sen får vi väl se om bokslutet efter denna affär blir positivt eller negativt. Tveklöst ett lyft för ligan i sig och kul för United-fansen att legenden gör comeback.
Citera
2021-08-30, 15:30
Medlem
Sophia nicolaou som är nån highbury squad podcast sa nyss på sky sport news att Arsenal kommer försöka va aktiva sista dagen,för kunna förstärka laget.

Hon sågade helt och hållet hela arsenal,denna trupp,hur de uppträdde i lördags,hur man kunde förlänga med Xhaka efter han flörtade med Mou hela sommaren,ge han nytt kontrakt,bättre betalt..han har blivit utvisad 4ggr sen han kom till arsenal,mer än nån annan i ligan..och hon kola när Arteta sa att xhaka är ansiktet för Arsenal..
Senast redigerad av drhasch81 2021-08-30 kl. 15:35.
Citera
2021-08-30, 15:43
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Jag har ej sagt du har hävdat det,utan jag frågar ?
Aha, Ok. Du får väl ta och tydliggöra det då.
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Han kommer att kräva stora summor att värva för. Conte kommer inte tillåta att hans rykte som manager svärtas ner utav en medioker trupp. Så var beredd på stora belopp på spelarköp.
Har ingen aning om i vilken grad Conte ev är aktuell för jobbet som Arsenal boss, om han ens är aktuell öht. Det tror jag inte att kötthövven Vinai & Edu har heller.

Men saken är klar, Conte är iaf tydlig på att han vill tillbaka som manager i ngn klubb så fort som möjligt. Och jag har svårt för att se en annan storklubb än Arsenal som i nuläget har behov av ny tränare, och vars manager är närmare sparken än vad Arteta är.

I vilken grad Conte ev kommer att kräva stora transferssummor för att ta över jobbet, och i vilken grad detta kommer påverka huruvida om han får/tar jobbet eller. Kan inte jag svara på.
Senast redigerad av Generalandersson 2021-08-30 kl. 15:46.
Citera
2021-08-30, 15:46
Medlem
Citat:
Aha, Ok. Du får väl ta och tydliggöra det då.

Har ingen aning om i vilken grad Conte ev är aktuell för jobbet som Arsenal boss, om han ens är aktuell öht. Det tror jag inte att kötthövven Vinai & Edu har heller.

Men saken är klar, Conte är iaf klar på att han vill tillbaka som manager i ngn klubb så fort som möjligt. Och jag har svårt för att se en annan storklubb än Arsenal som i nuläget har behov av ny tränare, och vars manager är närmare sparken än vad Arteta är.

I vilken grad Conte ev kommer att kräva stora transferssummor för att ta över jobbet, och i vilken grad detta kommer påverka huruvida om han får/tar jobbet eller. Kan inte jag svara på.

Ska försöka tänka på det,men nu kanske du förstår även oss när du förklarar dig ibland..
Citera
2021-08-30, 16:19
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Ska försöka tänka på det,men nu kanske du förstår även oss när du förklarar dig ibland..
OK.

Du är uppenbarligen en äkta Arsenalhatare, men jag bryr mig öht inte vad du eller ngn annan som din buddy (Rojen) skriver om Arsenal FC. Inte heller är jag ett dugg orolig för våran säsongsstart.. hur mkt ni än väljer att trolla om det. Tvärt om, så var detta väntat. Vi har en klar strategi, plan på att bygga ett lag för framtiden, och för mig så startar våran säsong mot Norwich 11. September.

Måste dock säga att jag imponeras över idioter som avskriver oss totalt efter hela 3 omggr..
Citera
2021-08-30, 16:39
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
OK.

Du är uppenbarligen en äkta Arsenalhatare, men jag bryr mig öht inte vad du eller ngn annan som din buddy (Rojen) skriver om Arsenal FC. Inte heller är jag ett dugg orolig för våran säsongsstart.. hur mkt ni än väljer att trolla om det. Tvärt om, så var detta väntat. Vi har en klar strategi, plan på att bygga ett lag för framtiden, och för mig så startar våran säsong mot Norwich 11. September.

Måste dock säga att jag imponeras över idioter som avskriver oss totalt efter hela 3 omggr..
Inte för att vara dryg men jag räknade bort er innan säsongen ens började. Tror helt ärligt ni får svårt med top 10 i år.
Så många lag som är bättre än er på de tre viktiga punkterna, ägare, tränare och trupp. Det är bara inse fakta, ni är långt efter.
Citera
2021-08-30, 16:44
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
United skulle inte gå för Ronaldo men man ville absolut inte att han skulle gå till City.

Hade det varit lustigt att se honom i City? Ja garanterat, men absolut ingen Pep spelare. Skulle tagit alla frisparkar (City har bättre), skulle aldrig jobba hem (vilket Pep älskar).

United har blivit rövknullade utav denna affär. Men som sagt, kul och se honom tillbaka i klubben han skapade sig ett namn i.

// PoK
Citera
2021-08-30, 16:55
Medlem
Citat:
OK.

Haha nej jag är ingen Arsenals hatare,jag älskar fotboll,men jag har ju sett hur arsenal senare åren gått helt fel håll,även om det är tråkigt se,så är det verkligheten.
Jo jag vet ju strategin ser ut och sett ut genom åren i arsenal,det funkade helt ok innan spelreglerna ändrades när shejkerna och andra bankomater kom in och köpte sig en topplag,så jag tror ska Arsenal fortfarande gå gamla strategier tror jag man kommer va ett mittenlag som bäst.

Är man inte orolig för Arsenals start på säsongen då lever man i det blå.
Det har ju sett otroligt låg kvalitet från första minuten på säsongen,visst några min mot city fanns d lite tankar på spel,men inte mer.
Och det kvittar om de fattas några spelare ,dessa som har spelat,de är arsenal spelare de ska va så mycket bättre än så här .
Och de kommer va kvar när de som inte varit tillgängliga kommer tbx,alla försvinner inte,så hur man kan tro att allt kommer bli så mycket bättre när ligan återupptas den 11e.

PS:detta är inte skit riktat mot klubb utan det är vad jag tycker och tänker.

Mvh en av allaproffstyckareinomfotbolligruppen
Citera
2021-08-30, 17:07
Medlem
EnLitenFryss avatar
Förresten, gällande Uniteds ledningsmål igår - vad tyckte United-fansen? Det är Pogbas eventuella foul på Neves som åsyftas.

Mina 2 cent:

Det är en träff och troligen en foul. Neves reaktion avgör domslutet - hade han fallit som en fura vid första kontakt hade han troligen fått frisparken. Nu spelade han vidare, insåg att bollen var förlorad, då gick han i gräset och hoppades han skulle få den ändå. Too little, too late.

Hade det skett i fjol tror jag det hade dömts bort pga VAR - nu fick det stå och jag har inga större problem med det. Om träffen var så pass lindrig att Neves inte brydde sig förrän bollen gått förlorad var det troligen ingen frispark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in