Citat:
Ursprungligen postat av
WilleGarvin
Känns det inte lite snopet att inte kunna förklara din "model" så att andra begriper den?
Hur uppstår en horisontlinje över en plan yta? Vad har ens den underliggande ytan med det hela att göra, siktlinjen är alltid ovanför ytan.
Varför ser jag inte de nedre delarna och varför ser det ut som om mitten av objektet är i höjd med golvet?
Om du har en meter lång mätsticka och succesivt förflyttar den bakåt så kommer du vid ett specifikt avstånd se att 50cm markeringen är i siktlinje med golvet. Dvs de första 50 centimetrarna ser ut att ligga under golvet. Vad händer?
Om det känns snopet att inte veta allt kring en teori som inte innefattar kurvor? Nja. Inte direkt.
Hur menar du att objektet skulle synas om det låg bortom en horisontlinje på en platt yta? Upp och ned? Snurrandes? Blinkandes rött och blått?
Ni tror som vanligt att era försök till "hah! Du vet ju inte allt om en teori som skulle frånta mig mina kurvor!" bevisar era kurvor. Jag får väl låta dig tro det, så du slipper föreställa dig scenarion som går emot din heliocentriska tro.
Hur skulle en platt cirkelformad yta med 10 mil i diameter se ut från där jag står i mitten och tittar mig omkring? Om du inte vet svaret på den frågan, så är du i samma sits som jag då det kommer till teorier som möjligen skulle kunna utesluta kurvor i sin förklaring av varför en horisontlinje uppstår.