Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-08-30, 02:54
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Precis ditt argument håller inte. eller rättar sagt, du skulle vara en utmärkt taliban.

Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Idioten är väl du som kör med samma argument som talibanerna kör med.

Fan vilka stolpskott ni är.

Embryot/fostret är kvinnans att besluta om fram till vecka 18. Embryot/fostret är en parasit som lever i och av kvinnans kropp, embryot/fostret överlever inte utanför hennes kropp. Jag äter andra djur så varför i h**vete skulle jag då bry mig om embryon/foster?? Varför bryr sig någon människa alls som äter andra djur om embryon/foster?

Ni har säkert andra åsikter om detta, helt ok.

Ja talibanerna anser att kvinnor är männens ägodelar.

Kvinnor är inte embryon/foster. Kvinnor är människor.

Bara för att jag nu konstaterar att talibanerna anser att kvinnor är männens ägodelar så betyder det inte att jag är taliban eller att jag sympatiserar med talibanernas världsåskådning.

Jag likställer inte embryon/foster med människor.
Citera
2021-08-30, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Embryot/fostret är kvinnans att besluta om fram till vecka 18. Embryot/fostret är en parasit som lever i och av kvinnans kropp, embryot/fostret överlever inte utanför hennes kropp. Jag äter andra djur så varför i h**vete skulle jag då bry mig om embryon/foster?? Varför bryr sig någon människa alls som äter andra djur om embryon/foster?

Bara för att jag nu konstaterar att talibanerna anser att kvinnor är männens ägodelar så betyder det inte att jag är taliban eller att jag sympatiserar med talibanernas världsåskådning.

Måste bara bryta in och säga att sättet hur du refererar till ett framtida barn som "parasit" låter i det närmaste psykopatiskt.

Taliban eller ej men du är tamigfan en hemsk person.
Citera
2021-08-30, 05:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Måste bara bryta in och säga att sättet hur du refererar till ett framtida barn som "parasit" låter i det närmaste psykopatiskt.

..det är inte ovanligt att det får en att rysa lite när man pressar vissa personer här. Den mentala ordhockeyn som vissa gör för att 'komma runt' det egna ansvaret och skyddandet av sin offerkofta + samtidigt avhumanisera barn är beklämmande. ..och då förstås skrämmande på samma gång.

Jenny9 är inte värst..
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2021-08-30 kl. 05:48.
Citera
2021-08-30, 06:40
Medlem
Citat:

Du har naturligtvis rätt i att jämförelsen haltar, att kvinnor äger bebisar, är naturligtvis konceptuellt samma som att talibanen äger kvinnan, men talibanernas ägande är ju långt mer ”sympatiskt” och sunt, än din världsåskådning, kan inte mer än önska dig inferilitet, och att talibanerna aldrig låter sig inspireras av den svenska kvinnans maktfullkomlighet och barbarism
Citera
2021-08-30, 12:38
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Du har naturligtvis rätt i att jämförelsen haltar, att kvinnor äger bebisar, är naturligtvis konceptuellt samma som att talibanen äger kvinnan, men talibanernas ägande är ju långt mer ”sympatiskt” och sunt, än din världsåskådning, kan inte mer än önska dig inferilitet, och att talibanerna aldrig låter sig inspireras av den svenska kvinnans maktfullkomlighet och barbarism

Nä talibanerna är inte "sundare". Då hade de sett till att flickfoster aborterades tidigt i graviditeten istället för att plåga dem när de väl var födda.

Men du verkar ändå ha fattat min poäng någorlunda till slut, man får vara glad för det lilla.
Citera
2021-08-30, 12:45
Medlem
Citat:
Nä talibanerna är inte "sundare". Då hade de sett till att flickfoster aborterades tidigt i graviditeten istället för att plåga dem när de väl var födda.

Men du verkar ändå ha fattat min poäng någorlunda till slut, man får vara glad för det lilla.

Precis ditt argument håller inte. eller rättar sagt, du skulle vara en utmärkt taliban.

“This idea that people are trying to replace the ideas of good and bad with better or worse, and that is incorrect. You gotta keep your ethics intact, because good and bad is a compass that helps you find the way" - Dave Chappelle
Citera
2021-08-30, 12:45
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Jag skulle referera till tex ett grisembryo på samma sätt. Vad är det om inte en parasit? Så tillvida att man inte blandar in någon slags andlig/religiös åskådning.
Citera
2021-08-30, 12:47
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Och du är idiot.
Helge hann före.
Du är feminist.
Det är värre än en idiot. En idiot är bara till harm för sig själv. En feminist är till harm, inte bara för den halva befolkningen som är män, den drabbar allt fler kvinnor också.

Och barn skiter de in fullständigt.
Citera
2021-08-30, 12:48
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:

Hon är feminist.
INGET som inte utgår ifrån att kvinnan är offret räknas.

BTW, märks det att hon inte har egna barn?
Citera
2021-08-30, 12:59
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

“This idea that people are trying to replace the ideas of good and bad with better or worse, and that is incorrect. You gotta keep your ethics intact, because good and bad is a compass that helps you find the way" - Dave Chappelle

Att talibanerna plågar andra gör inte abort "rätt".

Men för mig är abort fortfarande en icke fråga. Människor har gjort abort genom hela människans historia - om det varit tillåtet eller ej, funnits säkra metoder eller ej. Idag finns tekniken att utföra säkra aborter. Vilket räddat många kvinnors liv och hälsa.

Samtidigt finns vapensystem som skulle kunna utplåna alla människor överallt på kort tid och i stort sett allt liv.

Rätt eller fel, oavsett min egen moral - det är så det ser ut.
Citera
2021-08-30, 13:05
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CartelMode66
Men säg det då istället för att ljuga ihop saker om feminister

Så som folk påstår att det finns spektrum kring kön så finns det även spektrum inom feminism. Du kan vara en rådum feminist som menar på att män borde utrotas och att det finns 89 olika biologiska kön, sedan kan du vara en feminist som endast bryr sig om jämställdhet.

Vem är du?
Citera
2021-08-30, 13:05
Medlem
Citat:
Att talibanerna plågar andra gör inte abort "rätt".

nej det stämmer, talibaner behandlar andra människor ondskefullt, om det är barn, ofödda bebisar eller vuxna människor är inte bättre eller sämre.

Citat:
Men för mig är abort fortfarande en icke fråga. Människor har gjort abort genom hela människans historia - om det varit tillåtet eller ej, funnits säkra metoder eller ej. Idag finns tekniken att utföra säkra aborter. Vilket räddat många kvinnors liv och hälsa.

Så sålänge man har gjort det i alla tider är det okej? är inte det ett talibanargument?

Citat:
Samtidigt finns vapensystem som skulle kunna utplåna alla människor överallt på kort tid och i stort sett allt liv.

skillnaden är ju att kvinnor inte kontrolerar de systemen. utan i sverige kontrolerar de endast mördandet av bebisar.

Citat:
Rätt eller fel, oavsett min egen moral - det är så det ser ut.

du är en utmärkt taliban med andra ord.

du behöver inte argumentera mer för att du är det, förstår du varför talibanernas ondska är att föredra framför din, för deras ondska skulle kraftigt begränsa din.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in