2021-08-30, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Beträffande St*fan Davidss*n och Yodinnan
[ HD ] samt St*fan Davidss*n:s kamrat JG
enligt nedan skrivet.

■ 1: ) Det är helt korrekt att St*fan Davidss*n:s kamrat JG har vid mer än ett tidigare tillfälle fotograferat sina egna exkrementer och sedan därefter transmitterat bilden till sin kamrat St*fan Davidss*n.

■ 2 : ) Det är helt korrekt att St*fan Davidss*n tidigare har fotograferat sin härlighet vilandes på en tårta.

■ 3 : ) Det är helt korrekt att Yodinnan [ HD ] tidigare har använt sig av Diazepam för sömnbesvär samt mot ångestsymptom.

■ 4: ) Det är helt korrekt att St*fan Davidss*n:s kamrat JG är lagd åt både génus femíninum så som génus maskúlinum.

Mvh/JM.

Intressant!

Det är bara dina bevis för ovanstående som saknas... ser fram emot att du visar dessa!

Och att du svarar varför du övergav LW som vän vid tiden 2020-06.
Citera
2021-08-30, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det är rimligt att tro. Funderar på i vilket läge han drog på sig skydden. LW borde ha börjat skrika när hon såg det om det inte var så att han redan fanns bakom planket efter att de stämt träff och att han då överrumplade henne bakifrån, med skydden på. Jag lutar mer och mer åt det alternativet.

Ja och varianten om att de stämde träff bakom planket, inte att han plockade upp henne hemmavid, är inte alls helt otänkbar.
Citera
2021-08-30, 12:41
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Lyssnade just på en pod om detta mord och vill läsa mer. Ska ge mig på länkarna i början av tråden när tid ges.
Undrar, även om det kanske inte spelar större roll, GW kritiserade polisarbete i första skedet av detta mord. Hur har han senare ställt sig till detta gällande skuld osv. Är det något som är känt?
https://www.na.se/logga-in/leif-gw-overtygad-om-skulden-i-hjarstamordet-da-hade-domen-suttit-som-en-keps-pa-hans-huvud

”Leif GW övertygad om skulden i Hjärstamordet: ”Då hade domen suttit som en keps på hans huvud”
Citera
2021-08-30, 12:44
Medlem
Citat:
Kanske tack vare skoskydden? Ev fuktfläck efter handtvätt fixar man med hårtork.
Det har ingenstans sagts att skorna aldrig varit avspolade. Har man skoskydd blir det ju betydligt mindre besudling så det kan ha räckt med handtvätt på fläckar.

Men skoskydd av sjukhusmodell täcker inte plösen.
Citera
2021-08-30, 13:07
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
https://www.na.se/logga-in/leif-gw-overtygad-om-skulden-i-hjarstamordet-da-hade-domen-suttit-som-en-keps-pa-hans-huvud

”Leif GW övertygad om skulden i Hjärstamordet: ”Då hade domen suttit som en keps på hans huvud”

"– Och det får nog vara förklaringen till det här eländet. Hade man hittat henne inom 24 timmar då hade domen suttit som en keps på hans huvud, säger GW till Aftonbladet."
Citera
2021-08-30, 13:08
Medlem
Citat:

Tack! Irriterande nog plusartikel så vem han är övertygad om kan jag ej se. Tror han att den han är övertygad om agerade ensam?
Ursäkta att jag kanske uppfattas som lite jobbig. Detta är säkert självklart för mer insatta.
Citera
2021-08-30, 13:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Retrospektivt beträffande mordet på L*na Wesstr*m under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ Frågan till det ovan skrivna vilken följande lyder:

■ Finns det verkligen någon möjlighet att anta, att under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, var samtliga människor, på samtliga adresser enligt ovan skrivna bortresta och sålunda inte befann sig i sina hem ?
Självklart så var de inte bortresta. Ett vittne till har meddelat att hen hörde skrik. Men trodde det var ett djur eller liknande. Det var kväll/natt. Många sov, bot man i lägrnhet så är det mycket ljud som hörs dygnet runt, man blir van. Dock var det tur att paret på andra sidan motorvägen ringde polisen, samt gav sig ut för att se om det fanns någon våldtagen kvinna i närheten.
■ Enligt ovan ställd fråga, om möjligheten kan antagas, det vill säga, att samtliga människor, inte ! befann sig i sina hem under den aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018, då skulle det innebära, att @dalaan:s, var de enda personerna som hörde de panikartade kvinnoskriken som emanerade från någonstans, på andra sidan motorvägen ?

■ Fråga nummer 2: ) Mot det ovan skrivna, finns det en möjlighet att antaga, att det faktiskt fanns flera personer som under den aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018 kunde höra de panikartade kvinnoskriken, det vill säga, utöver @dalaan:s ?
Ja, det var iallafall ett vittne till, men många hör inte av sig till polisen av just den anledningen att bli nonchalerade, så som @dalaan blev. Eller de tre syskonen som ringde polisen när de fann Lenas kropp, jävligt slappt bemötande.
■ Tilläggsfrågor 1: ) Varför mördades L*na Wesstr*m just bakom ! ett bullerplank ?
Närheten, undanskymt och ljuddämpningen av planket och motorvägen. Mycket lämpligt att förbereda och gömma tillhygge, rigga upp tex kamera innan, hemsk tanke.
■ 2: ) Kan man verkligen påstå att mordet på L*na Wesstr*m inte ! var planlagt ?
Självklart planerat om än skulle det helst begåtts då HD hade ett starkare alibi, men det gick inte av olika orsaker som vi intresserade redan avhandlat mååånga gånger..
■ 3: ) Kan man verkligen, och med bestämdhet påstå, att Yodinnan [ HD ] inte ! har haft sina fingrar med i spelet under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då L*na Wesstr*m bringades om livet bakom bullerplanket, det vill säga, att Yodinnan [ HD ] inte ! på något sätt, varit sin Yodánske Riddare SD behjälplig ?
Hon har krävt att slippa se sin rival.
SD ville ha HD tillbaka, då var det tvunget att ske, även om han helst haft kvar LW att busa med..
När LW dessutom skickade georemsan, som innebar att LW inte godkände HDs fuskloggar, utan tänkte ta bort dem igen, vilket skulle förstöra HDs förbannade burkpoäng inför supercachegigasektmöteseventet i Usa, blev det droppen som fick bägaren att rinna över.
Han var nog klar över att han skulle hota henne, så att hon förstod allvaret, men HD var inblandad och slog, det är min övertygelse.

Mvh/JM.
Svar i fetad text
Citera
2021-08-30, 13:22
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Tack! Irriterande nog plusartikel så vem han är övertygad om kan jag ej se. Tror han att den han är övertygad om agerade ensam?
Ursäkta att jag kanske uppfattas som lite jobbig. Detta är säkert självklart för mer insatta.
Han pratar om Stefan som ensam gärningsman.
Citera
2021-08-30, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Har du läst det notknapparen skrev? Utskriften från samtalet? Där framgår det tydligt att UW nämner den öppna/på-glänt dörren innan han säger nåt om låset/koden. Menar du att utskriften inte stämmer?

Barnen, EW och NW var vid tillfället ca 14 och 16 år (typ, inte helt hundra på EW) så det är ju inte en skock dagisbarn det handlar om.

Om man lyssnar till förhör med UW och NW råder det ingen tvekan: Dörren stod på glänt när de anlände.
Nej, det har jag inte. Länk ?
När jag lyssnar då pratar han först om koden sen om att dörren står på glänt. Det kommer mitt i samtalet inte i början.
Citera
2021-08-30, 13:31
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Han pratar om Stefan som ensam gärningsman.

Håller med GW där, Steffeponken var den som utförde mordet men vilka som blev inblandad efter mordet är nog en fråga vi aldrig kommer att få svar på.
Citera
2021-08-30, 13:37
Medlem
Citat:
Kanske tack vare skoskydden? Ev fuktfläck efter handtvätt fixar man med hårtork.
Det har ingenstans sagts att skorna aldrig varit avspolade. Har man skoskydd blir det ju betydligt mindre besudling så det kan ha räckt med handtvätt på fläckar.
Om skorna var torra på morgonen den 15de då kan de knappast varit avspolad. Så lätt blir man inte av med blodspåren.
Åkl förklaring är att SD har tvättat skorna därför blodet har sugits in i plösen. Men några tecken på att skorna varit maskintvättas, handtvättad eller avspolad finns inte.
Det finns stor osäkerhet bland åkl bevismaterial.
Inga blodspår är hittad på byxorna och tröjan som SD hade på sig den 14de på kvällen heller.
Citera
2021-08-30, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jamen exakt!

Jag är allergisk mot att felaktiga uppgifter går ut i tråden som sanningar eller att sanningen förskjuts något lite så att det verkar vara sanning, fakta, trots att det är en egen tolkning/slutsats.

Att spekulera och tolka, det gör vi alla. Vi drar slutsatser, ibland är de fel, ibland kan de vara rätt.

Att påstå något kräver källa, annars skriver man ut att man tar från minnet, spekulerarar eller tror.

Inringt samtal från UW 15 maj kl 06:43:
"LKC: Polisen Mikael!
U: Hej Mikael! Mitt namn är U*lf W*esström.
LKC: Hej!
U: Du .. mitt ex är försvunnet.. ehm .. har försvunnit ..
LKC: Ah okej ..
U: Ehm ..
LKC: När är senast du hörde av exet?
Mottaget datum
U: Ah det .. det som är så mysko .. det är såhär eh .. vi har tre gemensamma barn ..
LKC:Mm.
U: Vi har två bor hos mej å ett bor hos sin mamma.
LKC:Mm.
U: Eh den yngsta fyller år .. idag ..
LKC: Mm.
U: Eh så vi skulle gemensamt gratulera honom hemma hos henne.
LKC: Mm.
Tid
U: Eh och skulle träffas här klockan sex .. vi var nåra minuter sena eh .. ytterdörren står öppen ..
det är tända !amper .. ehm .. men hon är borta.
LKC: Ah okej .. så det var sex nu på morgonen som ni skulle träffas eller?
U: Ah ..
LKC: Ah okej.
U: Ah. Å det syns att hon har vart framme här de ligger liksom ett halvt inslaget paket..ehm ..
å det ligger grejer här men .. hon är puts väck!
LKC: Aja ..
U: Vi..barnen å ja har letat runt..
LKC: Ah men precis .. va äre .. är de du har nyckel till hennes bostad också eller?
U: Ah barnen har .. hon har sån här kodlås.
"

Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Nej, det har jag inte. Länk ?
När jag lyssnar då pratar han först om koden sen om att dörren står på glänt. Det kommer mitt i samtalet inte i början.

Du läser inte tråden och du läser inte FUP, men "vet" att det inte finns ett enda bevis eller indicier som håller för en fällande dom. Nä, juristdomarna i HR är givetvis helt okunniga och svamlar bara (Obs! Ironi, är väl bäst att tillägga).

Håll dig till fakta. Skärpning!

Varsågod, en repris på nötknäpparens inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in